höst te skola städa

Hon sjunger:

If you’re looking for love
Get a heart made of steel ‘cus you know that love kills
Don’t go messing with love
It’ll hurt you for real, don’t you know that love kills

Mm, and I know when you’re in to deep you still think of me, sometimes
Stockholm syndrome and misery, there’s a penalty for love crimes

 

Och ibland kan jag inte låta bli att undra om det verkligen är så man borde göra. Riva ner den där muren som är byggd med röda tegelstenar och bygga upp den igen. Fast med stål, eller varför inte bly? Inte ens Stålmannen klarar av att titta igenom bly. Eller så gör man som mig, wear my heart on my sleeve…

 

Men alla kan inte vara lika dumma som mig. Man måste skydda sig har jag hört.

Eller så låter man bara bli! Precis som ”jag ska aldrig växa upp” – piller, fast ”jag ska aldrig falla eller bli kär” – piller.

 

Eller så tar man bara riskerna och konsekvenserna. Man lever lite, man förlorar lite, man slarvar jävligt mycket!

 

Nu orkar jag inge mer, så nu ska jag se Idol och damsuga!


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0