happy

Representativ sysselsättning av hög makt.

 

Idag fick jag nog. Jag och Fröken Östlund tog pendeln in mot stan (Stockholm City), där det shoppades och åts sushi. Men bäst av allt spanades! Vi kom dock fram till att de snyggaste killarna finns i Sveriges bästa stad, Göteborg! Men även att svenska män är de snyggaste männen i världen, eftersom de åldras på ett bra sätt.

 

Så förutom lite nya kläder, glass och ögongodis, så blev det även en tur till min kusin och hennes man och deras 3 åriga son. Fröken Östlund var självklart medbjuden och oj som det lektes! Både hon och jag kände oss som treåringar där vi satt och lekte med lego och diverse flum.

 

Nu väntar sängen, imorgon väntar en helg i Etown. Jag längtar till valborg i Rothoffs parken, fast jag har lovat mamma att jag ska vara med på middagen i år…

 


Jag vill bara ha en sak och det är dig.  

Miss halfway

Mamma: ”Jag fundera på att göra radiokaka...”

Jag: ”Jag ringer tjejerna då, de har tjatat ihjäl mig!”

Mamma: ”Men jag ska inte göra till oss jag ska göra en till en lärare på jobbet!”

Jag: ”Sandra och co kommer mörda mig!”

Mamma: ”Fanny vill nog hjälpa till att baka, tror du inte det?”

 

Jag säger juh det, Fanny mamma vill byta ut mig mot dig! <3


   


Jag skulle så vinna halv åtta hos mig om jag var med :D


även när jag vet att du är en aktiv vulkan så har jag ändå byggt min värld kring din

Damien Rice – Volcano - Live From Union Chapel

9 crimes

Jag kan inte slita mig ifrån det.

Det har blivit som att andas.

Jag blir lika glad varje gång.

 

Men vad väntar jag mig egentligen? Det är så här jag vill ha det…

Det är så här jag lova mig själv att jag skulle ha det. Så nu när vårvindarna blåser in på nytt så ska jag alltså inte kyssa dig god natt. Jag ska inte se in i dina ögon och säga de tre orden. Jag ska absolut aldrig le mot dig.

 

Men ändå står jag där, ler med dina läppar mot mina och de tre orden på tungan.

Du är den du är, men jag vet vad jag vill… När man vet vad man vill så är det omöjligt att inte få det. Så hur mycket jag än sitter här och tror att det kommer bli annorlunda, så kommer det bli precis som vanligt. Det vill säga jag med tårar längst mina kinder och du med ett halvt hjärta.

 

Jag är ett svin.  Hur mycket jag än försöker så är jag inte den jag brukade vara. Men jag ska hitta tillbaka till henne, den där flummiga tjejen med ett enormt samvete.

 

Men å andra sidan borde jag bli lite mer ego (om man frågar några nära och kära…).  Fast både du och jag vet att jag inte klarar av att vara ego…

 

Så nu med ett leende på läpparna men med rök i huvudet, så ska jag gå lägga mig.


so i need you

Du skär, skär som laser och jag har inget vettigt försvar…

 

Jag vet inte vad jag ska skriva, nu har jag börjat skriva 5 olika meningar och raderat alla fem!

Jag hade en plan, jag hade en ”Att göra”-lista. Men som vanligt gick det åt skogen. Jag ringde ett samtal och hela min vardag vändes upp och ner igen.

 

Varje gång jag pratar med dig så får jag höra att jag inte är planera – typen.  Men det är väll inte sant! Jag planerar allt… Ok, jag brukade planera allt… Men ändå, jag tycker om när det är ordning och reda. Men jag har väll slarvat lite…

 

Slarv… Det är ganska mycket slarv just nu. Jag vet inte varför men det slutar alltid på fel sätt. Sen flyr den ena, undviker det självklara och tillslut blir det bortglömt… Eller ja, man tror att det är bortglömt!

 

Jag vet varken ut eller in. Är förvirrad på alla punkter .

 

Jag hade en dröm, jag hade en plan… Sen kom en annan dröm och en annan plan… Nu har det kommit en ny dröm och en ny plan! Så frågan är WTF?

 

Så nu ska jag lägga mig i min säng och gråta till minnet av ditt leende och sen ska jag aldrig mer gråta igen…

 

Vad har du gjort med mig, har sitter jag och tänker…

 

Dagens I-landsproblem: Vem kan diska utan diskmaskin, INTE JAG!


Vad lyssnar jag på?

The Teddybears – Aaliyah's Bedtime Lullabies

Seriöst! HAHAHAHA!

diamonds are forever

                


VEM ÄR SNUBBEN???



Min bestraffning för att jag ville ha maskerad, men var tydligen sämst utklädd!  (Man får juh vara lite smart (A))



PAKET!!!
     



Till Min Slampa, alla som pröva hjälmen och Emelies hälsning
     



Hattbyte
   


Sandra B gånger 100 (varje gång du träffar min kamera så fyller du upp den med bilder på dig <3)
     


Fråga inte, jag vet inte!!
     

Turisten möter Drottning Silvia och Miss Universum
  


"Mamma sa att jag inte fick gå ut så här..."
Gissa vems mamma som sa så!
  


Igen; Fråga inte, jag vet inte! HAHAHA!!
 


FMN <3
      


Kul med Max
    


Var det inte här Erik fråga "Kan inte ni hångla? Kul med lite incest..."?
Upprepar Stoffes ord ”Men ge dig det där är bara äckligt!”
 


Emms Flippar loss :D
     



     



Champagne red lights, something’s going down tonight
New clothes fresh whip, lookin’ for a girl to dip
     


"Matilda får jag ta en?"
 


Men bäst var Miss Däcka: "´HAHAHA, Nour jag ska supa ner dig!" ...5 min senare...



Dagen Efter...
"Nour, jag spydde på systemets parkering!”  
 


<3

Akon – Beautiful

ja jag vet... men jag blir glad ändå!!

Chris Brown – I Wanna Be

Allt jag har att säga är...

I never thought I’d be in love like this
When I look at you my mind goes on a trip
I never thought I’d fall for you as hard as I did
I don’t know how it happened
But I know it feels so damn good
Said if I could go back, and make it happen faster


Why did I change the pace
Hearts were never meant to race
I always felt the need for space
But now I can't reach your face
So where
Are you standing now
Are you in the crowd of my faults
Love, can you see my hand?
I need one more chance
We can still have it all


But according to him
I'm beautiful, incredible
He can't get me out of his head
According to him
I'm funny,irresistible
Everything he ever wanted
Everything is opposite
I don't feel like stopping it
So baby tell me what I got to lose
He's into me for everything I'm not
According to you


Can you meet me half way
Right at the boarderline
That's where i'm gonna wait, for you
I'll be lookin out, night n'day
Took my heart to the limit, and this is where i'll stay
I can't go any further then this
I want you so bad it's my only wish
Let's walk the bridge, to the other side
Just you and I
I will fly, i'll fly the skies, for you and I
I will try, until I die, for you and i


All the crazy shit I did tonight
Those will be the best memories.
I just wanna let it go for the night
That would be the best therapy for me.


Bara för dig <33


"min tschugo årsch fescht ska vara bäscht!"

När jag fyllde 20, så fick jag lära mig att det är en dag som man ska komma ihåg för allt dumt man gjort…

 

Min kära vän, jag tror aldrig att du kommer glömma bort din 20 års dag och ditt lilla äventyr UTANFÖR systemet. Du är nog inte den enda som råkat ut för detta, men du är banne mig den enda som kan lyckas med det!

 

Synd bara att jag inte fick det på kort!

Men nästa gång du spyr på en parkering så ska jag fånga det på kort!!

Tack för att jag fått något att komma med nästa gång du drar upp ”osten på locket” eller ”ostbågarna”!

 

Men du vet att jag älskar dig för precis den du är och att jag alltid finns för dig! Pussar på nosen (nästa gång du väljer att hångla med mig, så gör det gärna innan du hånglar med den skummaste killen i huset! <3)!


    
(Jag känner mig snäll, så inga mat-bilder den här gången ;))


Ung, dum och lycklig!

Jag vet, jag vet! De är ungefär en vecka sent men det är det värt!

 

Så förra helgen så kom Mr Skarsgård på besök. Det hela blev en liten reunion mellan Moi, Fröken Östlund och Mr Skarsgård!

 

Det började med förfest på Wibban med Andreas och Eric med C, sen kom alla andra (hahaha!). När det blev dags för utgång så ville någon däcka (hosthost hahaha!). Men en liten utgång blev det, fast det sluta med mat vid maren och en het fyllediskussion!

 

Det roligaste hände ändå på morgonen då tre ganska fulla personer vaknade i Fröken Östlunds lägenhet…

 

Fröken Östlund vaknar på morgonen tittar under täcket… Vänder sig mot mig och med en panikslagen röst: ”Norpan, varför är jag naken???”

Jag: ”Du gick in här och strippa av dig alla kläder för att sedan däcka, plus du ville ligga med X!!”

Fröken Östlund: ”VAAA?? JAG KOMMER INTE IHÅG NÅGOT!”

 

Efter en stund drar vi igång Harry Potter filmerna…

Mr Skarsgård med en sömnigröst: ”När jag var liten var jag kär i Hermiiååne…”

Fröken Östlund: ”Vem är Hermiiååne? Du menar Hermione?”

Jag helt borta: ”Jaa men hon är väll söt…”

 

Sen skulle det beställas mat…

”NEE vad söt du är, hur stavar du till pizza egentligen med två tt och ett z! Hahaha!”


                   


love to love you baby

“Take me yxmördare take me!“

 

Hahaha! Obeka, min Obeka vad vore Wibban utan din galenskap?  

 

Etown imorgon, hem ljuva hem! Och oj vad galet det kommer bli. Fredag stressa från skolan ner till bolaget fixa dricka, sen hem till Mattisgården, hem till mig för att lämna grejer och sen ut till Mattisgårdens land för att ha 20årsfest med huvudbonads tema. NICE!

 

Däcka troligtvis hos Mattisgården, för att sen vakna och ta Mattisgårdens Systemet oskuld! Därefter fika, fika, fika!

 

Hemma kväll med mor och far och Stora klumpen! För att sedan ha söndags mys innan jag åker tillbaka till Slöddertälje.

 

Ja, det verkar bli min helg… NICE!


Bring me your sugar and pour it all over me baby

Idag körde jag en riktigt Fröken Östlund.

 Hade lektion från 8.15 till 10.00, alla som känner mig vet att jag inte fungerar som jag ska innan klockan 12.00! Så jag strippa av mig alla kläder och lade mig i min obäddade säg och däcka.

 

Vaknade X antal timmar senare av att True Blood spelades i bakgrunden och av att det fortfarande snöade!

 

Så nu ska jag ner på stan och fixa en grej till imorgon och sen ska jag krypa ner i min säng igen med två av världens bästa killar! Inge är bättre än chocolate fudge brownie!

 

Ne nu måste jag sätta lite fart!


Kan inte sluta tänka!!

When you came in the air went out.
And all those shadows there filled up with doubt.
I don't know who you think you are,
But before the night is through,
I wanna do bad things with you.
I wanna do real bad things with you.

Som att vakna i en tidsmaskin

I fredags blev det Etown glans i Slöddertälje. Två av stans flummigaste bebisar var på besök.

Det flummades runt och skitsnackades som bara den och dessutom shaka (?) Sandra loss utanför brandstationen (hahahaha!).  

 

Sedan kom Fröken Östlund med sin vän från linköping och plötsligt blev det extra mycket party! Hur kvällen sluta ska vi nog inte prata om… Men allt som allt så lever vi!


     


jag vill vara där du är

I torsdags för ungefär en vecka sen så tvingades jag upp extra tidigt. Fröken Östlund tyckte att vi skulle börja dagen med en lång och skön promenad. Solen sken, fågeljävlarna flög högt på den nästan klarblåa himmelen och det var varmt och skönt.

Det var till och med så skönt att vi satt och plugga på en uteservering!

    

I dag när jag prata med Carro W. på telefon så tittar jag ut och ser SNÖ! Det snöar igen! Det är för i helvete april nu! Jag skyller allt på Island och deras aska! I don’t do snö, bara det man har på sig…

 

Aja, bara att gå upp ur sängen och fortsätta plugga i skolan… SÄMST


En ros doftar lika gott även om vi ger den ett annat namn

Skulle precis lägga mig för att somna om, då jag såg det… Där i min väska som jag haft ett bra tag nu, i väskan som jag packar om varje dag… Där längst ner, rosa och bortglömt, låg det. Jag trodde att jag hade gjort mig av med det, den där varma sommardagen då jag cyklade hem i ren ilska.

 

Plötsligt var det som om jag klivit in i en tidsmaskin. Jag befann mig i stadsparken på min svarta cykel med min gamla Walkman i ena handen och Lasse Lindhs Louise Ibland i huvudet. Jag ville bara skrika av ilska, då… Nu, en lättnad som jag aldrig känt förut spred sig genom kroppen. Det kändes som om Spotify synkade mitt humör och Per Gessles röst hördes med det ljuva orden ”… det är över nu men jag kommer ihåg alla dagar med dig…”. Och så många gånger som jag har stått och skrikit de där orden på fyllan, plötsligt fick de en helt ny innebörd än vad de tidigare haft.

 

Positivt på något sätt.

 

Så medans jag gräver ner stridsyxan och Mariah Carey sjunger mig till sömns, så ska jag tänka på allt jag haft och allt jag inte ångrar.

 

Men innan jag sluter ögonen helt så ska jag nog höra av mig till min egna Mr Big. Han som aldrig riktigt fick chansen. Nästa gång vi sitter på en trapp klockan halv fyra på morgonen så ska jag vara öppen för förslag. För det är du värd.


Älskling din värld är för liten för dig och mig

Snilleblixtar hit och dit. Vaknade idag av att Fröken Östlund knakade på dörren, det var dags att sätta sig ute på balkongen och plugga. Precis som vi planera igår. Meen det blir självklart inte som man tänkt sig!

 

Jag kände mig som en frusen fiskpinne, så jag fick gå in och sätta mig vid köksbordet för att få något gjort. Snart är det dags att ropa in henne och bjuda på mat. Temat är nyttigt, och vad är då inte nyttigare än en fräsch pasta sallad?

 

Dagens I-landsproblem: Varför finns det så jäkla många fåglar för???


Cheers darlin'

Du säger; har du tändstickor?
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm.
Och har du vin & sprit
så det räcker att få hela fjärden full av sorger
Allt de är försent, försent för vin försent för kärlek ren som snö.
Inatt finns ingen väg tillbaks.

Och du undrar vem som kysser henne nu
Och du undrar vem, vem om inte du
O läpparna du kallar dina
det gör ont att veta men lika ont att undra

För vi dansar och du har så mjuka läppar


det kommer det kommer!


heaven

Är skyldig Min Slampa en ursäkt… Människan kom och satt i flera timmar och försökte banka skiten i mig (nästan inte bokstavligttalat). Men medan fraser som ”Du är juh efterbliven!”, ”Nee sluta tänk istället!” och några till haglade över mig. Så blev jag ändå lite peppad innan det var dags att sluta för dagen, ”Du kommer klara det här!”.

 

Så nu när jag har två personer som tror på mig (en lite mer än den andra kanske…) så ska jag sluta vara en mes och tro för första gången på att jag kommer klara det här!

 

Som Sissela sade ”Allt handlar om inställning!”.

 

Så nu ska jag sluta känna mig som en vårrulle och börja känna mig som den Naturare jag egentligen (längst bak, bakom allt annat, djupt nere i själen) är.

 

Nu är det dags att sova… Så att jag inte somnar, som jag brukar göra!


catch me if you can

Pärlor åt svin, det är vad det är (läs: det är vad de e)!!!

 

Sissela lackar på min panik, men jag blir så satans arg! Så otroligt barnsligt, väx upp!

 

Jag är omringad av mytomaner och nötter! Vad är de här?

 

Gaaaa!!!

 

Nu ska jag plugga klart och sen leva mitt liv som den mogna 20 åringen jag är! Seriöst!

Vad är det med folk nu förtiden?

Tur att jag får lite Etown – glans i helgen!


svarens bok: ja

A Fine Frenzy – Almost Lover

Your fingertips across my skin
The palm trees swaying in the wind
Images

You sang me Spanish lullabies
The sweetest sadness in your eyes
Clever trick

I never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me

Goodbye, my almost lover
Goodbye, my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long, my luckless romance
My back is turned on you
I should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do

We walked along a crowded street
You took my hand and danced with me
Images

And when you left you kissed my lips
You told me you'd never ever forget these images, no

I never want to see you unhappy
I thought you'd want the same for me

Goodbye, my almost lover
Goodbye, my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long, my luckless romance
My back is turned on you
I should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do

I cannot go to the ocean
I cannot drive the streets at night
I cannot wake up in the morning
Without you on my mind
So you're gone and I'm haunted
And I bet you are just fine
Did I make it that easy
To walk right in and out of my life?

Goodbye, my almost lover
Goodbye, my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long, my luckless romance
My back is turned on you
I should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do

HAHAHA! ^^

MaximeMelkie’:

NEEEEEEEEEEEEE

OMG

NOURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

 OMGGGGGGGGGGGGGGGGGG

FUCKING

 

Jag:

Vaad?

 

MaximeMelkie’:

:D:D:D:D

HAHAHA

DU ÄR BÄST

du är som mirella


summer love!

Jag har nog de underbaraste vänner man kan ha!

Jag saknar er så sjukt mycket!

 

Har pratat med Mattisgården och Fanny Bunny i telefon och på sms nästan konstant den senaste tiden. Helt otroligt hur ni båda fått mig att le utan att ens försöka! Nu är underbara!

 

Sen kommer det upp två söta töser på fredag och oj om jag har saker att berätta! Max har redan fått höra lite. Sandritaaa, du kommer inte bli besviken! Du kommer äntligen få det svaret du väntat på i snart 4 år, hahahaha!

 

På lördag är det Sisselas tur att leka… (”Vi Ska så hångla!” HAHAHAHAHA!)

 

Ni andra (ni vet vilka ni är), ni är inte bortglömda! Ni har en speciellplats ni också! Önskar att jag kunde träffa ALLA på en gång! Hmm… Hur kan man träffa alla på en gång? Jo, mina damer och herrar genom att ordna en fest och om allt går enligt planerna så är en fest redan på gång… Säger inget mer nu förrän allt är klart.

 

Längtar längtar längtar!  Nu kör vi, för nu är det SOMMAR!!


HAHAHA!

   

HAHAHAHAHA!! Någon var trött men han hitta inte filten så han inprovisera! HAHAHAHAHAHAHAHA!

Darling, you know i'm no good (A)

Jag kan inte sova!

 

Vet inte om det är för många tankar eller för många minnen som sätter stopp för det hela…

 

Jag är nog lite knäpp också! Börja ass garva åt ingenting! Och nu känns det som om jag vill ställa mig och skrika rätt ut, som man gör på sommaren när man är full och knäpp.

 

Så med kära Amy Winehouse i bakgrunden och slampig pyjamas ligger jag här och sjunger med till Amy Winehouse – Me & Mr Jones!

 

Är det vårsolen eller har jag fler skruvar lösa än jag tror?

Men jag vill så mycket just nu, tyvärr är klockan inte ”dags” för något av dem sakerna!

 

Någon mer som inte sover? Jag känner mig flummig och allmänt störd!

Oh no, snart kommer jag få en dum idé!

 

Hade jag varit i Etown hade jag nog dragit på mig massa kläder och släpat en filt ute på altanen… Fast det är obehagligt att sova där ute med tanken på alla harar som springer runt (och att Nyfors ligger så nära är inte heller ett plus…).

 

Jag saknar då jag hade feber och såg rosaelefanter!


i bruise easily

Ok, NOTE TO SELF: Somna inte över böckerna det gör jäkligt ont när man vaknar!

 

Jag är ett hopplöstfall! Ingen självdisciplin alls! Helt värdelöst att sitta och intala mig att jag ska göra något eller inte göra något då jag gör det motsatta så fort jag får chansen!

 

Men nu ligger jag efter i min egen super slappa planering som jag har gjort! Vad håller jag på med?

 

Dagens ursäkt: Det låter för mycket här, så jag fortsätter hemma!

 

Ok, visst fortsatte jag hemma en stund… Dock så föll huvudet neråt sakta men säkert!

Imorgon så jävlar! Ska inte köra hela den här ”jag väntar till efter tolv får ändå inget gjort innan tolv…”– ursäkten.

 

Positiv sak: Det är snart över!   


21:21 och så lite till

Jaha, då sitter man hemma vid köksbordet och pluggar… Precis som när man bodde hemma!

 

Fast där är köksbordet mycket mycket mycket större än det här!

Men samma känsla ändå, böckerna utspridda och pennan i högsta hugget! ¨

 

Det känns bra. Jag får något gjort och jag har kylskåpet inom räckhåll. Fundera på att gå och träna idag med… Fick juh inte springa något igår! Fast nja… Jag pluggar istället och sen kollar någon skum film på Voddler istället… Orkar inte med mardrömsbron idag.

 

Ne, nu ska jag fixa mat och sen dyka ner i böckerna igen!

 

Dagens I-landsproblem: Jag har fått e-faktura men jag kan inte se den, så jag måste till banken i ESKILSTUNA!! För min bank är en fristående bank (?!?!?!)… SÄMST!


Som en perfekt underbar lag perfekt och oförstörbar som jag...

Idag kom reaktionen… Har pratat med Mattisgården i telefon. Som vanligt fick hon mig att tänka om och dunka huvudet i väggen!

 

Vad håller jag på med? Varför ska allt vara så krångligt och krävande?

 

Varför kan jag inte bara hålla det jag lovar mig själv och gå vidare?

 

Men vad tråkigt det skulle bli om man bara gjorde rätt hela tiden. Regler är ändå till för att brytas.

Så med Kent i öronen så är det dags att ta sig till skolan!

 

Ge mig Gravitation och jag svävar ändå…


jaha... sova?

Black Eyed Peas – Meet Me Halfway

my happy ending

Jaha, idag har man varit duktig!

Tyvärr inte av egen vilja utan lite mot sin vilja!!

 

Jag vaknade runt klockan halv fem (jupp ni läste rätt 04.30!!!) av att fågeljävlarna kvittra. Eftersom de planerade min död så kunde jag inte bara somna om, jag vet att de är ute efter mig!

 

Sen knallade jag iväg till skolan för att plugga och oj vad jag fick mycket gjort… NOT!

 

Det gick inte att koncentrera sig för fem öre så jag knalla hem och försökte plugga (vilket gick sisådär). Det hela sluta med att jag såg två filmer. Den ena helt brutal och den andra en riktigt feel good film… Dock såg jag dem inte i den ordningen så jag har fortfarande en liten obehaglig känsla i magen och hjärtat.

 

Men vad är bättre än att träna bort alla känslor? Så jag knalla iväg till gymmet med Obeka i andra änden av telefonen. Vilket var tur för idag hade fågeljävlarna (och alla andra så jag kunde inte springa som jag brukar) klar syn över mig när jag gick över mardrömsbron (Max du är nog den enda som fattar hur det känns)!

 

Som tur var fick jag belöning när jag kom till skejtparken! Jag måste då hålla med min kära Obeka, herregud vilket ögongodis!

 

Men inne på gymmet var det inte lika kul… Seriöst, vet de om hur de ser ut? Läskiga är de dock…

 

Dagens I-landsproblem: Vill ha ny bra musik!


keep me going

Gaaa! Jag blir dum i huvudet! Varför, o varför måste fåglarna kvittra utanför mitt fönster?

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Satans fåglar!

 

Så klockan är ungefär 07.45 och jag har varit uppe sen 05.11… Jag har bokstavligen sätt hur digitalklockan ändrats från minut till minut.

 

Ne, det är bara att gå upp och fixa frulle och sen knalla iväg till skolan för att få något gjort!

Vill somna om, min säng är juh fortfarande varm!

Gaaaaa!!!!


...

Kent – Pojken med hålet i handen

Two Door Cinema Club – Come Back Home

HOFFMAESTRO – So You Do [Slimi Jimi Bubby Boy]

technologic

Dagens fråga: Är du seriös?

Pappa ringde igår och kolla att allt var ok (med skolan och banken), han hade fått ”en skum magkänsla”… Några vita lögner senare… Sen fråga han när jag fick ”sommarlov” för han satt och boka biljetter till Irak!

 

Jupp, ni läste rätt! Jag ska åka till Irak…

 

Nej, jag kommer inte bli bortgift (men om jag blir det så vet ni vad ni ska göra!)!

Nej, jag kommer inte dö (men om jag blir det så får ni dricka tequila till min ära, är det inte så dem gör i Pearl Harbor?)!

 

Men en sak som jag måste göra innan jag åker är att köpa kläder som man får ha på sig där… Även om mamma säger att allt är annorlunda än det var 2004 (då jag var där sist) så tror jag inte på henne!

 

Det bor fortfarande folk där som är super skumma och jag väljer hellre den säkra sidan än den osäkra! Komma dit i jeanskjol och sen få syra på benen är inte så kul…

 

Men det är inte bara negativa saker med att åka dit!

 

Det som är bra är att jag kommer få sy upp klänningar, få ett special gjort armband, köpa så mycket smycken skor smink som jag orkar bära under en shoppingrunda och MYCKET, MYCKET MER!

 

Pappa har även lovat att jag ska få köpa en kamera… Så om det finns någon som är duktig på kameror och objektiv hör gärna av er! Allt jag vet är att jag vill ha en Canon!

 

Dagens I-landsproblem: Jag behöver nya underkläder igen och ny bikini!


gener och anlag

Kent – Beskyddaren

"Äh hon kommer inte klara det! hon kommer äta klubba när hon kommer hem eller något!"

Ok, jag har gjort något dumt! Något som bara jag kan göra i febertillstånd, eller med tequila i kroppen…

 

Jag har slagit vad med Min Slampa om att jag inte ska äta godis (kakor, bakelser (tårta med godis som dekoration) och kexchoklad räknas inte!) fram till sommaren, alltså 1/6…

 

Om jag skulle faila (vilket jag kommer göra!) så kommer det leda till oanade konsekvenser som bara Min Slampa vet om (tack gode gud för det!).

 

Jag kommer döö! HAHAHAHAHA!

 

Det roliga är att jag kommer glömma bort mitt ”godisförbud” och råka äta godis…

HAHAHA, eller tröttna på det hela och äta godis lita halvt med flit för att se vad som händer…

 

(Jag har feber just nu, så att ni (läs du) vet!)

 

Jag kommer ångra det här, känner det på mig… Alltid jag och få för mig något knäppt som jag egentligen inte klarar av…

 

Men så alla vet har klarat mig i över ett dygn nu :D


Grattis världens bästa Obeka!!

 
  
   




Inled mig i frestelsen ty din önskan är min lag ;)

Plus utan dig så går jag lite halvt vilse (HAHAHAHA!!)…



just to get high

Kan inte sova…

 

Såg Planet 51 för några timmar sen. Som Sissela skulle ha sagt ”JAAAG DÖÖÖR!!”.

Sjukt rolig film! Skratta lika mycket som jag hosta! Vilket var bra då hostan dämpades lite.

 

Men det är verkligen en må bra film. Så nu hoppas jag att massa endorfiner frigjorts så att jag kan må bättre snart!

Inget är bättre än tecknat då man är sjuk!

 

Nu ska jag stirra på mitt tak en stund till och försöka räkna ut hur stor chans det är att det rasar in och räddar mig från mitt lidande…

 

Tuuudeeellsss!


my life would suck without you

Så hur underhåller man sig när man är sjuk och inte har någon tv (pappas sätt att se till att jag pluggar, ja…)?

 

Jo, antingen kollar man på tre helt okända filmer på Voddler, där några av skådespelarna är riktigt stora idag! Eller så tar man sig in på aftonbladet (även känd som aftonhoran) och klickar sig vidare till SUPERPRINSEN (<--Tryck för att komma till avsnitten!)!

 

Seriöst, jag kolla av ren nyfikenhet för att se vad det var för smörja som kom upp hela tiden… Inte trodde jag att jag skulle skratta så mycket! Älskar när Dolph Lundgren blir dissad av kungen! Och själva introt i början är så jäkla klockren!

 

HAHAHAHAHAHAHAHA!!

 

”Men mamma vänta bra när jag blir kung”

”Ja visst när du blir kung…”

”Men du kommer inte bli…”

”Schhh!!”

”Bli vadåå?? BLI VAADÅÅÅ??”

***

Kan inte jag få köra pappa?”

”Tyst Kalle pappa tänker!”

***

”Kalla mig inte Vesslan!”

”Hjälp mig Vesslan!”


Shut up and drive

Då var man tillbaka i Slöddertälje!

 

Jag har kommit fram till att hålla nyårslöftet från och med nu. Det vill säga stryka ett streck över det som varit och verkligen försöka hålla det nu! Så från och med idag så är det andra bullar som gäller!

 

Har redan börjat ändra saker lite smått. Jag ska inte göra så som det brukar bli. Hålla löftet i början och slutet av året. Nepp, 2010 ät trotts allt mitt år!

 

Tänk vad en tågresa och massa städande i febrigttillstånd kan leda till!

Ne nu ska jag krypa ner i min säng och försöka bli av med febern, för imorgon måste jag vara frisk! Ska nämligen träffa Tyskskånskan!!!


<3

Orianthi – According To You

Secondhand Serenade – Fall For You

McFly – All About You

McFly – Obviously

Nickelback – Far Away

3OH!3 – DONTTRUSTME - Explicit Album Version

Landon Pigg – Falling In Love At A Coffee Shop


jag lägger dig i min ask inatt

Etown, Etown, vad vore jag utan Etown?

 

Torsdag: Destination Etown!

Blev upp plockad av både Mor och Far på tågstationen! Från dess att jag landa till dess att jag gick och la mig så var det fullt med folk här hemma.

 

Fredag, den längsta dagen på året! Efter 3 timmar (JUPP TRE TIMMAR!!!) i kyrkan kom jag fram till varför det kallas för långfredag! Det kändes verkligen som om dagen inte skulle ta slut! Men efter det så drog vi till några vänner till familjen och hade det super mys med massa skitsnack och god mat.

 

Lördagen blev även en mysdag med familjen och avslutades även den med kyrkbesök och familjen P.

 

Så kom söndag, vilken dag! Blatte påskfest med familjen. Oj, vilken fest!

Där sitter jag med systrarna P och Stora Klumpen och pratar om lite allt möjligt, då jag plötsligt tittar upp och där står Prince Charming! Inte lite snygg heller… Tappade hakan lite, trodde inte att han skulle vara där!

Det blev lite fnitter och mycket spanande innan det var dags att gå hem och se farbror blå utanför! Och även farbror blå var en riktig hunk! Man kan lugnt säga att söndagen kompenserade upp min brist på ögongodis!

    
 (blev räddad av pappa! Eller ja, han skulle bara markera att ingen dög åt att dansa med hans dotter! sen kom mamma...)  

 

Äntligen kom måndag och fika med världens bästa Rachel på kaka! Det pratades om allt mellan himmel och jord och planerades! Sötnosen hade med sig en födelsedagspresent från sin resa i Indien till mig.

Jättesöta armband i glada färger (jag blir glad varje gång jag tittar på dem!) och en vällbehövd plånis (då min har fallit i bitar!). Sen knallade vi ner på stan och shoppade lite (jag köpte och Rachel lämna tillbaka plagg som inte passade).

 


Tanken var att träffa snygg_snyggaste Amanda, men så klart ska min kropp välja just då att må dåligt! Ont i halsen så att jag nästan inte ens kunde prata!

 

Men som tur var så blev det bättre till tisdagen! Då det lunchades med Miss Lopez (på Wayne’s) och fikades med både Håkan (på Smak), Sawin (på Wayne’s IGEN!) och så en snabb pratstund med kusinen på sushibaren.



 (ray ban från 60-talet! Supersnygga!)

 (Älskar den här bilden på dig, Sawin!)


Kvällen avslutades med gäster hemma och en massa tv-tittande med Stora Klumpen.


sweet dreams are made of these who am i to disagree?

The Rock Masters – I Like The Way You Move

Herre jävlars vilken afton!

Jag tänker lägga mig i min säng nu och bara småle för mig själv.

Känner mig så fånig! Stans största tönt!

 

Men alltså det där var inte lätt! Vilket leende! Vilken blick! Äsch… Ne, jag kan inte sluta tänka på det!

Jag kommer sååå hamna i helvetet! Kommer bli upplockad av Herr Lucifer själv och sen åka i hans privata limo och jet! Rakt ner, inte ett enda stopp på vägen alls!

 

Ja… NE, nu drar jag täcket överhuvudet och tänker på tråkiga saker. Kan inte le som ett fån imorgon! Pinsamt!


hello darkness my old friend

Ok, jag har en idé… Kommer ni ihåg då man var liten och ens cykel blev snodd i Årby? Kommer ni ihåg hur man visste att någon cyklade på en stulen cykel?

 

För er som inte vet så var hela cykeln spraymålad i samma färg. Jag var alltid lite smått avundsjuk på de med sådana cyklar! Som 7åring tyckte jag att det var de coolaste som fanns, med en cykel som var helt röd eller grön.  

 

Eftersom jag inte fick spraya min cykel för pappa så letade jag efter en sådan cykel i affärerna (vilket självklart inte fanns!).

 

Men nu i sommar så ska det sprayas rött! Hela cykeln ska bli röd! Utom däcken då… (Fast än det skulle vara super coolt!)

 

Nu är frågan den bara: Kommer jag bli tagen av polisen när jag cyklar på min cykel?

 

Dagens I-landsproblem: Alla mina solisar är i Slöddertälje!


oj oj oj aj aj aj skaffa iphone o få spotify

Jag hatar allt och alla just nu!!!!!!!!!

 

Ok, hata är ett starkt ord (måste skriva detta annars får jag skäll av Tyskskånskan!) men jag får väll säga att jag är lite avis! Inte en kotte är uppe på wannabe Westerialane! Inte en kotte vaken i hela huset!

 

Lovar att hela Spökstaden sover nog! Kan ringa vemsomhelst!

 

Jag börjar gråta snart… Jag vill upp till min fortfarande varma säng (det är +30 i mitt sovrum just nu, mysigt värre!) och bara krypa ner under täcket och somna om.

 

Men neeeeee! Av alla dagar så väljer min kropp idag som den dagen då den bara vill ha 3 timmars sömn!!! Idiot!

 

Det är något fel på mig! har aldrig varit så klarvaken kl 08.00 i hela mitt liv!

 

Nu går jag och väcker alla! No one sleeps when I'm awake! Sådeså! (känner mig som en 6åring!(inte ens då gick jag upp tidigt!))


för att jag har inte tid just nu

Fabolous – First Time

Allt är en enda röra men det gör inget, för det är min röra. Jag trivs i min röra, just nu…

Daughtry – What About Now

Now that we're here,
Now that we've come this far,
Just hold on.
There is nothing to fear,
For I am right beside you.
For all my life,
I am yours.


I’m not in love, i’m just playing the field

You got to love facebook!

 

Min fransman är singel igen, yeey!

Så nu blir det lättare att åka till paris! Mer party…

 

Hahaha, det roliga är att han läser min blogg! Så snart får jag väll ett meddelande, pinsamt värre!

Men huvudsaken är den att det inte kommer bli något strul nästa gång jag är I paris. Det kommer bli NICE! Privat guide (igen) och en massa shopping!

 

Busfrön!


himlen runt hörnet men ändå ängelar vid min säng

Var i kyrkan idag…

 

Alltid när jag är där så snurrar tankarna runt och allt jag grävt ner tar sig till ytan igen.

Så jag tände ett ljus, jag tände ett till och tittade bakom mig… Det jag såg fick mig att tända ett till.

 

Tre ljus, men ändå inte lugn och ro. Som vanligt vandrade tankarna till alla leende, kramar, skratt och minnen vi går miste om.

Vi hade våra interna skämt och tävlingar. Saknaden är stor speciellt vid viktiga tillfällen och högtider.


Lisa Nilsson – Långsamt Farväl


fall for you

Tyskskånskan panikslagen och arg: ”NEJ ELSA LÅT BLI!!! HON BITER KURT I RUMPAN!!!”


Jag tyst för mig själv: ”Hahahahahahahahahahaha!”


Tyskskånskan förtvivlad och panikslagen: ”Sluta det är inte roligt! HON ÄR SOM EN HAJ!!! HON ATACKERAR HONOM!!! SLUUUTA ELSA!”

"Nour jag måste ringa Samir!! Hejdå!!"


kiss me kiss me kiss me

Somnade helt skumt igår, vaknade imorse med bikini på (?)…

Och jag låg inte under täcket utan på täcket…

 

Jag måste nog se över mina sovvanor. Borde kanske göra som Min Slampa och gå upp kl 06.00 varje morgon... Men alla som känner mig vet hur tjurig jag kommer vara för minsta lilla grej!

Men, men snart är jag i Etown och där kommer det minsann inte bli någon sömn vad jag har fått höra!

 

Juste, jag har fått grejerna till Mattisgårdens kalas!

Min Slampa var här och lämnade grejerna innan skolan, så jag har hunnit prova dem nu och det ser helt ”KNAZ” ut! HAHAHAHAHA! Jag skrattade nästan ihjäl mig, helt sjukt men super bra idé! För jag har en plan (Moahahaha!).

 

Mattisgården kan inte du maskerad istället? Snääälla! :D

 

Ne, nu ska jag fixa mig så att när Milla kommer så kan vi åka direkt!

Har varit duktig och packat redan, har till och med fixat två flyttkartonger till Tyskskånskan! Nu ska jag bara se ut som om jag är någorlunda representabel!  


RSS 2.0