drive by

Hur ofta kan man säga att man skrattat sig till en hjärnskakning?

Man träffar på många idioter under sin livstid, man träffar falska människor, man träffar folk som endast lever i en gråzon. Men hur ofta träffar man någon som gör sitt yttersta för att få en att le? Hur ofta träffar man någon som kan skratta med en tills man får en hjärnskakning? Eller sitter på ett kafé och spanar på killar i alla möjliga former? Hur ofta träffar man någon som skickar gulliga sms från ett annat land bara för att få någon att må bra?

 

Så därför finns jag för dig, precis så som du finns där för mig!



hurricane

Alla har haft en stad i välden som de blir helt förälskade i. En stad som får pulsen att öka, som får en att le och känna sig som någon annan. Någon som man vill vara. Vissa väljer en stad som New York, London, Barcelona, Paris, Wien…

 

Det bästa är att man kan byta stad när man hittar en ny. Men för mig finns det bara en stad. En stad där jag har allt som får mig att vilja dansa runt. En stad som får mig att le tills kinderna värker. En stad där det bor folk som får mig att vilja leva en extra gång.

 

 Det gäller att hitta något som är värt att leva för och sen leva för det.


RSS 2.0