17 år i staden

Allting går igen, kommer tillbaks
En dag ska alla skulderna betalas

Och du vet jag har rätt,
jag har rätt, du har fel
Har inte tid med all din skit
Ja ja, jag vet vad vi förlorat,
och jag vet att du vet
Jag har rätt
Jag har rätt, du har fel
Hur kan det spela någon roll?
Framtiden är ändå utom räckhåll för oss

Säg nånting, säg nånting nu
Du vet att jag får panik av dina tårar
Gör nånting,
gör nånting nu
Förstör nånting
Slå mig, förstör nåt,
jag överlever

Jag skulle alltid vara den som stod bakom dig
Jag skulle alltid svara när du kallade på mig
Jag skulle alltid vara den som vaktade din rygg
Du skulle alltid, alltid vara..

NEJ, SLUTA, JAG VILL INTE!

Vem fan tror du att du är?

 

Jag behöver inte någon som tror att det är ok att styra och ställa över mig!

Du kan ta det du kallar för ditt liv och köra upp det där solen inte skiner!

Idiot!

 

Tror du verkligen att jag kommer stå där snällt och låta dig göra som bara du vill?

Då kan du gå redan nu, så slipper jag slösa min tid!

 

Idiot! Gaaa, jag blir så arg!

 

Så jäkla synd att allt jag och Anni pratat om stämmer. Trodde att det var annorlunda, trodde att du var annorlunda… Men så fel jag hade…

 

Raka dig, klipp dig, kamma dig och SKAFFA DIG ETT JOBB!


killer Queen

Har bokstavligen talat låst in mig på toaletten för att kunna blogga!

 

Det är folk över allt!

 

Gick in på mamma och pappas rum, där satt det folk, gick till vardagsrummet där uppe, där var det fult, gick in på badrummet där uppe, där var det folk, gick ner till köket, där var det folk, gick till vardagsrummet där nere, där var det folk, gick in på mitt rum där var det folk, gick ut till pappas klinik, DÄR VAR DET OCKSÅ FOLK!!

 

Så nu sitter jag på golvet i badrummet där nere och försöker samla tankarna…

 

Pantertanter, mormor, en gravid kusin och massa annat folk!

 

Jag behöver andas!!

 

Ne nu måste jag ut och kolla om jag kan fixa nya kläder.

 

Dagens I-landsproblem: Smör, hur vet man att det är i rumstemperatur? Man vet juh inte vad den har för form i rumstemperatur!!!


CHANGE YOUR SOLE

JAG ÄR I E-TUNA =)

BRB


i want to break free

Jag var ledig idag…

Men ändå gick jag till skolan vid 13.23 och kom inte hem för än vid 23.17.

 

23.17 kom jag innanför dörren till min lägenhet! Och då tar det 2 minuter och 40 sekunder att sega sig till skolan hemifrån mig!

 

Vad har jag gjort i skolan då?

Jo, det ska jag tala om för er! JAG HAR PLUGGAT!

 

Har nämligen min första tenta imorgon, och jag har repeterat ALLT vi gjort.

Så om jag failar imorgon så vet jag inte vad jag gör!

 

Nu ger jag upp för idag. Jag ska sova.

 

Dagen I-landsproblem: Sömn, man skulle hinna med sååå mycke mer om man inte sov!!


Oh, daddy, dear, You know you're still number one!

”Slå tillbaka, om någon slår dig så slå tillbaka!”

 

Klocka ord från far till dotter.

 

Jag saknar min pappa! Han har alltid tagit hand om mig och vetat alltid vad man ska göra och hur man ska göra det. Även fast han fortfarande finns på telefon så är det inte samma sak!

 

Jag kommer ihåg en gång då jag var riktigt illa ute, han åkte i 210 km/h bara för att rädda mig!

Eller som den gången jag skulle vittna och han var på konferens, så lova han att jag inte behövde oroa mig alls. För de skulle bara våga röra hans dotter!

 

Även fast han inte alltid varit där, så har han alltid gottgjort det på något sätt.

 

Men bäst av allt är nog att han alltid lyssnat på min sida av historien. Hur dum, idiotisk och fel jag än varit!

 

Jag har nog haft världen bästa pappa!

(Eller vad säger du Stora Klumpen?)


0202

Genomskinligt grå blir jag utan dina andetag.

 

Jag förstår inte alltid alla tecken, blickar och ord. Jag känner mig förvirrad och ibland till och med taskig.

 

Det gör ont ibland, det går ofta åt skogen och krackar som ett korthus.

Men när det går så går det framåt, tills det går åt skogen.

 

Men då är det för att jag har bidragit med något och inte bara för att andra har bidragit med något…

Eller kanske inte exakt de orden men något liknande.

 

Ner slagen, massa blåmärken, förstörd men inte trasig!

Hur lätt man än får blåmärken så går man ändå aldrig sönder helt. Det finns alltid någon som kan laga det trasiga. (N+N=Z)


Inga kommentarer!

Inga kommentarer!


15

Klockan är strax över fyra och jag har hunnit med massa saker idag.

Jag har städat, diskat, tvättat (snart klar med det), tvättat håret, duschat och lyssnat på massa bra musik.

 

Men så skulle jag göra det där, som börjar på P och slutar på lugga…

Såklart så blir det aldrig riktigt av. Men det är väll Noursyndrom.

Men jag ska sätta mig ner med det innan klockan fem!

 

Jag behöver en positiv deadline!

 

Eller en negativ…

Bara den inte är tisdag klockan 8.30!


För att vi är dem vi är!

Mattisgården och Nouri:

 

En månad att fixa godis annars är vi värdelösa nollor!

 

 

 

Alla medel är tillåtna!

 

INGEN och INGET kan stoppa oss!


ska vi leka?

Jag är störd!

 

Det känns som när man var liten, ni vet varje liten grej är super stor på något sätt.

Här sitter jag och bara bubblar av lycka!

Varför? Det vill ni inte ens veta!

 

Hur pinsam får man bli?

 

Det värsta är det där jävla leendet som avslöjar allt, ALLT!

 

HAHAHAHA! Snacka om att alla som läser min blogg är helt förvirrade nu, men det är just så här det känns just nu!

 

Det är som att ge alkohol till en alkoholist, släppa en shopaholic lös med obegränsade tillgångar i ett varuhus som är helt ut read…

 

Vad väntar ni er egentligen?

77 % en lite bättre än de andra…


amore amore

Idag fyller min franskavän år =)

Har dock inte sagt grattis än, vet inte varför men…

 

Känns inte så bra nu

 

Ska damsuga återkommer om hur det blir sen.

 

Eller, vem bryr sig! Nu tänker jag gratta honom!

 

My, my det var inte en av de smartaste saker jag gjort…


N+N=Z

You look nice alright
and I like the way you nod after everything I say
like it actually means something
to you

And I like your record collection
Townes and Jens with a hint of Rickie Lee
And you've cleaned up the bathroom, made a really nice soup
but a bit too much sci-fi in your shelf with DVDs

But there's some things you need to know about me:
I'm weak right now, real weak right now
I need proof before I dare to open this heart
so I prepared a quiz for you:

Would you freak out if I said I liked you?
Do you walk the line?
Is your IQ higher than your neighbour's?
And is it very much higher than mine?

Can you sleep when I grind my teeth?
Do you look away if I slob when I eat?
Will you let me be myself?
Can you at all times wear socks?
because I'm still scared of feet

Do you talk in the middle of Seinfeld?
Do you read more than two books a month?
Do you get racist or sexist when you've had a few?
Is it fine if I make more money than you?

Have you slept with any people I work with?
Is there anyone you'd rather wish I'd be?
Do you still keep pictures of old girlfriends?
Are they prettier than me?

And if I'd fall, would you pick me up?
If I fall, will you pick me up?

kom och ta mig, om du kan...

Jag har gjort en ”NO-NO inte jag inte!” !

 

Ja, men när man får det såå billigt så är man en idiot om man inte passar på! (Stora Klumpen, du får se när jag kommer hem :P)

 

Jag har pluggat idag… Massor faktiskt. Jag är sååå duktig (NOOT! Fast jag har pluggat, typ…)

 

Nu måste jag diska och fixa med den där grejen…

 

Dagens I-landsproblem: Jag vill ha någon som lagar mat och diskar åt mig!


sexy mistake





Climb, climb into a rocket
And we set the fuse to go, go go
Head start, cosy in the rocket
And I need to go, to go, go,go
Tip top ready for the sky
And I'm tip top ready to go
Tip top ready for the sky
And I'm tip top ready to go,go,go

Come, come, fly into my palm
And collapse
Oh, oh, suppose you'll never know

Nobody knows where they might end up
Nobody knows
Nobody knows where they might wake up
Nobody knows
Nobody knows where they might end up
Nobody knows
Nobody knows where they might wake up
Nobody knows

Tic tac toe, you're fitting into place
And now the old ways don't seem true
Stick stop blue you're only shifting
In the same old shape you always do
Tip top ready for the sky
And I'm tick tock ready to go
Tip top ready for the sky
And I'm tip top ready to go, go go

Come, come, fly into my palm
And collapse
Oh oh, suppose you'll never know

Come, come, fly into my palm
And collapse
Oh oh, suppose you'll never know


lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off

Ni vet den där känslan man får ibland, då man bara hoppar runt i underkläder och sjunger med varenda låt som spelas på radion/spotify? Ni vet då man dansar runt med damsugaren och hoppas på att ingen ska få syn på en, medans man flippar totalt…

 

Jupp, det är precis vad jag har gjort idag!

 

Står fortfarande och dansar och sjunger med. Känner mig som en 13 åring med borsten i ena handen och de fula ansiktsuttrycken.

 

Men antar att det är sådant man kan göra när man bor själv…

 

Jag skulle äga på gitarr hero reklamen, de borde anlita mig!

 

Men jag har varit duktig idag också! Jag har städat hela lägenheten så nu är det super rent och fint (förutom där jag råka spilla te på mattan…)!



So 1, 2, 3, take my hand and come with me
because you look so fine
and i really wanna make you mine.

I say you look so fine
that I really wanna make you mine.

Oh, 4,5,6 c'mon and get your kicks
now you dont need that money
when you look like that, do ya honey.

Big black boots,
long brown hair,
she's so sweet
with her get back stare.


don't cha...?

Okej, jag kan ha slagit i huvudet ordentligt… Så ta detta inlägg med en nypa salt är ni gulliga!

 

Zaza påstår att jag har en sån där grej som kallas för kvinnliglist. Jag vet inte riktigt än vad det var hon hade rökt på (älskar dig *ler stort*) när hon sade det där… Men hon kan ha lite rätt.

 

För jag har tänkt och kommit fram till att jag brukar få som jag vill (för de mesta).

 

Så nu ska jag rikta all ork och kraft åt ett håll!

Jag vill ha det jag vill ha när jag vet vad jag vill ha!

 

Just nu, så vill jag ha en förvirrande sak. Men jag ska ha det (till varje pris!) innan jul (eller precis efter jul)!

 

Jag kan juh inte ha kakan utan att få smaka på den, det funkar inte så i min värld…


hjälp

Hon har gjort det igen!

 

Jag slog i huvudet… Så nu mår jag illa och känner mig yr… Är inte det symtomen för hjärnskakning?

 

Det ser dock ut som om det kommer börja blöda, vad är det för fel på mig?

Kan knappt stå upp utan att göra illa mig :(


Oh, sweet morning, Is your head not right?

Helt otroligt!

Håret står upp åt alla håll och kanter, maskara under ögonen och massa blåmärken!

 

Ja, så kan det gå om man somnar på golvet hemma hos mig!

 

Ska nog knalla över till F och kräva massage, han är juh skyldig med det!

 

 

Prata med mor och hon berätta att tjocka släkten (som inte är så tjocka utom en som är gravid) kommer till Sverige imorgon. De är på en ”ladies only” semester. Så jag går och hoppas på paket! (Hoppas även att Stora Klumpen hjälper mig att få paket! Om du gör det Nasse, får du ta med två kompisar till stora syster!)

 

Dagens I-landsproblem: Behöver åka in till stan för att köpa tyg, men har inte tid till det!


upp, upp och iväg... BOOM!

Sämst, sämst, sämst jag är!!!

 

Två KS:ar imorgon och jag sitter på sängen med frukost, böcker och en hylla som är felborrad!

 

Jag kan inte ens sätta upp en hylla själv, värdelös!

”Nee, jag ska klara mig själv pappa!!”  YEAH RIGHT!!!

 

Jag kan ingenting själv juh!

Borde gräva ner mig i en grop och stanna där!

 

Dagens I-landsproblem: HUR hade dem tänkt sig att man skulle få plats med en tv? Världens minsta tv sökes…


röda skor

Varför skulle någon vilja vara ett nummer på en lista?

Varför skulle DU vilja vara ett nummer på en lista?

 

Du kan få allt du vill ha, alla dina drömmar, alla dina önskningar.

Men du väljer att vara ett nummer…

 

Hur kan du leva med det? hur kan någon leva med det?

 

Du är bara ett nummer på listan…

 

Min lista




I don’t love you I'm just passing the time
You could love me if I knew how to lie
But who could love me?
I am out of my mind
Throwing a line out to sea
To see if I can catch a dream


stora klumpen är en ipucko

Och sen kom lördagen…

 

Ja, kommer inte ihåg lördagen. Bara allt som hände efter klockan sex!

 

Har en superbra bild som summerar hela kvällen.



grapefruit

Tro det eller ej, men jag har haft en filmkväll!
Underbart skönt!
Men det kan bero på att jag hade en galen natt i torsdags (igår)...
R och moi drog till kåren för att ta en hostölhost (fyfyfyfyfyfyfyfy!!). Där träffa vi en massa roliga filurer (bland dem det senaste).
Men eftersom det var dåligt med folk så stängde de tidigt. Så vi drog hem till R.
Eftersom R är så snäll så bjöd han på drinkar och självklart så skulle CL också vara med (mooahahaha).
Några screwdriver och en "R's-egna" senare så var det verkligen over and out för min del!
04.15
Nyvaken, håret står rakt upp...
"Var är jag?!?!?"
sömnig röst: "Hos mig..."
***
15 minuter senare
"Jag måste nog upp till mig nu..."
Sömnig röst: " aaa... Det kan jag förstå..."
På något sätt lyckas jag ta mig till min säng innan jag somnar igen...
Men det tog ett tag för mig att fatta var jag var när jag vaknade upp igen (som vanligt 30 minuter innan första föreläsningen!).
Så nu sitter jag hos R igen och bloggar (Jag vill ha en MAC!!!), jag skulle ner för att titta på hans "städade" kök (som nu ser ut som ett bombnedslag igen, för han har gjort super goda mackor (enligt honom) som jag inte får smaka på ens... PLUS mackorna är inte ens snygga!! Så de så!)... Så jag kommer väll somna här igen då...
Vit dag, gott folk, vit dag!
Dagens I-landsproblem: Min solros dog för att min blomvakt inte vattna den! *SUR* Och nu finns det inga solrosor kvar, för de är slut för i år!!!!!

Cheers darlin'

Ne, nu är det på riktigt!

 

Jag orkar inte vara den som är snäll hela tiden!

Det är inte så jävla kul!

 

 

Meningen med det hela var att man skulle ta hand om varandra inte sälja den ena så fort något lite bättre dök upp.

 

Ganska lågt faktiskt…

 

Jag bryr mig inte längre, ska för en gångs skull vara lite mer ego och tänka på vad som är bra för mig.

Varför ska jag slava extra för? Varför ska jag vara den duktiga?

 

Folk får bli besvikna, jag orkar inte med det här längre!

 

Dagens I-landsproblem: Jag vill inte sova under tak inatt, jag vill sova på stranden!


77 %

100 % - 3 % = 93 %

93 % - 20 % = 77 % 


77 % => 7 x 4 => :D:D:D


Fattar du vad siffrorna står för?


Om du gör det:

Bra, nu kan du börja på KTH!

 

Om du inte fattar:

Synd för dig (men om du frågar snälls så kanske jag berättar)!




dansa med mig!

You are an illuminating anchor
Of leagues to infinite number
Of crashing waves and breaking thunder
Tiding the ebb and flows of hunger
You're dancing naked there for me
You expose all memory
You make the most of boundary
You're the ghost of royalty imposing love
You are the queen and king combining everything
Intertwining like a ring around the finger, of a girl
I'm just a singer, you're the world
All I can bring ya
Is the language of a lover
Bella luna, my beautiful beautiful moon
How you swoon me like no other

geek in the pink

Sitter mitt i sängen med en skål av det godaste och får riktiga sommarkänslor.

 

Solen har lyst genom mitt fönster hela morgonen, så det är nästan bländande ljust!

 

Underbart, fast jag skulle vilja somna om igen…


...

Drain the veins in my head
Clean out the reds in my eyes to get by security lines
Dear x-ray machine
Pretend you don't know me so well
I won't tell if you lied
Cry, cause your droughts been brought up
Drinkin' cause you're lookin so good in your starbucks cup
I complain for the company that I keep
The windows for sleeping rearrange
When I'm nobody
Well who's laughin now

I'm leaving your town, again
And I'm over the ground that you've been spinning
And I'm up in the air so baby hell yeah
Well honey I can see your house from here
If the plane goes down, damn
I'll remember where the love was found
If the plane goes down, damn

Damn, I should be so lucky
Even only 24 hours under your touch
You know I need you so much
I cannot wait to call you
And tell you that I landed somewhere
And hand you a square of the airport
And walk you through the maze of the map
That I'm gazing at
Gracefully unnamed and feeling guilty for the luck
And the look that you gave me
You make me somebody
Oh nobody knows me
Not even me can see it, yet I bet I'm

I'm leaving your town again
And I'm over the ground that you've been spinning
And I'm up in the air, so baby hell yeah
Oh honey I can see your house from here
If the plane goes down, damn
I'll remember where the love was found
If the plane goes down, damn

You keep me high minded
You get me high

Flax seeds, well they tear me open
And supposedly you can crawl right through me
Taste these teeth please
And undress me from the sweaters better hurry
Cause I'm heating upward bound now
Oh maybe I'll build my house on your cloud
Here I'm tumbling for you
Stumbling through the work that I have to do
Don't mean to harm you

By leaving your town again
But I'm over the quilt that you've been spinning
And I'm up in the air, said baby hell yeah
Oh honey I can see your house from here
If the plane goes down, damn
I'll remember where the love was found
If the plane goes down, damn
I'll remember where the love was found
If the plane goes down, damn
I'll remember where the love was found
If the plane goes down, damn
Damn
Damn
Damn, you

You keep me high
You keep me high minded
You keep me high
You keep me high minded

du är mitt privata helvete

Jävla skit!!!

 

Jag kan inte fatta att jag gjort det igen, jag lovade mig själv att aldrig fälla en tår till. Jag lovade att jag skulle le hur stormigt det än var, jag lovade!

 

Men nu sitter jag här med papper runt mig, en tårdränkt kudde och pusselbitar. När ska stormen ta slut? När ska jag äntligen få se solen lysa igen?

 

Jag som skulle släppa det, jag skulle leva på mina villkor. Men så länge jag ser dig framför mig så vet jag att det aldrig kommer bli som det en gång var.

 

Mitt livs största och bästa misstag!

 

Men bakom molnen skiner solen, det vet jag!

 

”Ta ett gals och känn dig fri, jag lovar!”


när du kysser mig

Jag lever, jag vet att du vet men jag ville bara berätta för dig att jag lever.
Jag lever och jag har det underbart bra, allt det vi drömt om... Fast mycket bättre!
Drömmar av glas.
Jag är mig och jag är lycklig, tack för allt, tack för mitt nya liv.
Lyssnar på den där låten och ler åt livet som jag aldrig kommer få, livet som jag slipper! Tack, du fick mig att ta de beslut som jag aldrig skulle ha klarat av att ta.
Livet kysser mig och sveper in mig i en varm filt av kärlek och lycka.


Dagens I-landsproblem: Jag har inga bekymmer!

5MK

Vilken vecka!!

 

Måndag:

Åker spontant in till Stockholm för att gå på salsa klubb.  

"hej"
"inte hej, DANSA!"
***
"Men Jag kan inte dansa"
"MEN JAG kan dansa!!!"

 

Kvällen slutar på Burger King på stationen och en rolig hemresa med ögongodis halva vägen.

 

Tisdag:

Punkt, punkt, punkt!

 

Onsdag:

Den internationella lära Nour dricka öl dagen!

Beer pong från och med klockan 18, ett flak öl slut innan kl halv åtta, over and out klockan halv elva!

 

Torsdag:

Minneslucka

 

Fredag:

Supa med R Och R och sen ut kl 03.03 för att leka i en lekpark och sno ett fågelhus.

Vi har startat en ny tradition, sno fågelhuset på hösten och sen lämna tillbaka den på våren!

 

Lördag:

Det är idag… Vi ska ner till någon ny rockkrog som öppnar idag. Vi får se hur det slutar…


RSS 2.0