älskar dig <33


årbymaffian, das årbygangz :P

Jag drog iväg till norra skolan för att spela lite basket med Mattisgården, Sandra och Emms...


Det jag inte hade räknat med var en riktig träning, med bestraffning om man missa och springa tills man tappa andan! Trodde först att Sandra skoja, men tösen tog det på blodigt alvar...


"Kom igen nu! SPRING!!!"

"Passa! Möt bollen!"

"Skjut!"


Efter en match två mot två, en omgång 21, minst 50 lay-up's och så 30 sittups så skulle vi gå Mattisgårdens "runda". Men Sandra gav sig inte! Nej, nej, människan sprang runt på Strömsholm tills hon blev röd i ansiktet och kunde knappt andas!   


Men måste dock säga att det var riktigt kul!

Fast det brukar alltid vara kul att hänga med er =)


Nu ska jag moffa vidare, lycklig =)


summer love

Så nu har jag gjort maräng för första gången. Ja, jag har aldrig gjort maräng tidigare... Men jag tyckte inte om maräng när jag var liten, utan jag har precis fattat vad vitsen är.


Eftersom jag ändå stod och baka så passa jag på att göra Olivia's chokladsås. Chokladsåsen blev gudomlig men marängen är inte klara än, de ska vara i ugnen i 45 minuter =(

Hur länge som hälst juh!


Så nu sitter jag och väntar på att de ska bli klara =)


Bjöd över Mattisgården och Sandra men vet inte om de orkar komma :P

Hörde dock Sandra ropa i bakgrunden "MARÄNGSVISSSSS?".

Hahaha, den tösen är bara för söt!


Så nu får vi se hur lyckade eller misslyckade de blev... Inte mycket kvar nu!


varför skulle jag?

Ok, jag är på G nu!


Jag blir så jävla arg när folk inte respekterar det man tycker, utan bara kör över en med sina egna åsikter. Om man säger sluta då är det sluta man menar. Om man säger nej jag vill inte, då är det nej jag vill inte man menar.


Värst av allt är ändå lägg av det är inte kul, för det har ingen någon respekt för! För alltid när man säger det så fortsätter folk ändå. Jag fattar varför det är så, men det får alltid en motsatt effekt.


Den senaste tiden har jag använt alla tre och jag blir så satans arg på de människor jag sagt detta till, för de bryr sig inte! Utan gör ändå som de vill...


Känslor, gott folk, känslor...


Men et problem i taget... Har typ löst det ena idag, nu har jag bara idioten på fredag. Väntar på svar från M om hjälp. Får se hur det slutar...


Vill du ha en påse till ditt ego, eller ska jag hämta en korg?

Mina damer och herrar, kvällens tema är... dunduundunduun FALSKHET!


Så nu verkar detta ämne vara hot igen!

Hör och häpna det finns falska människor i världen... Jupp, det är super sant!


Men det ni inte vet är att den som påstår att alla andra är falska, är oftast den som är falskast av dem alla! För varför skulle människor vara falska mot någon som inte är det tillbaka?

Det låter helt meningslöst, om du frågar mig.


Min pappa brukar säga (vilket han fått äta upp idag (A)): "Behandla alla så som du tycker att de ska behandla dig, om du slår din syster då kan du ge dig på att hon kommer slå tillbaka! Men ge henne en kram och hon kommer krama dig tillbaka"


Så mina vänner, om ni upplever att alla är falska, gå därifrån för de vill säkert inte umgås med en så falsk människa som just du är!


Man brukar säga att hat väcker hat, om man ändrar lite kan man lika gärna säga falskhet väcker falskhet.


Helt ärligt så är det skönt att slippa falska människors små problem, som de alltid blåser upp precis som sina egon.


mon chéri




Moi je joue
Moi je joue à joue contre joue
Je veux jouer à joue contre vous
Mais vous, le voulez-vous?
De tout coeur
Je veux gagner ce coeur à coeur
Vous connaissez mon jeu par coeur
Alors défendez-vous

Sans tricher, je vous le promets
J'ai gagné, tant pis c'est bien fait
Vous êtes mon jouet
A présent, ce ne sera plus vous mais toi
Et tu feras ca t'apprendra
N'importe quoi pour moi

Sans m'en faire, je vais t'assurer
Un enfer de griffes et de crocs
Tu crieras bientot "Au secours"
Alors décidant de ton sort
Pour m'éviter quelques remords
Je t'aimerai plus fort
Oh oui plus fort
Oh oui oui oui, plus fort
Oh la la...

låten...


Mattisgården 24/4

  Många bilder på Sandra blev det, hmm undra varför :P
  Nyanlända från restaurangen, alla har fått sin fruktiga välkomstdrink som Eva så gulligt fixat åt oss.
 Alla ringde för att gratta födelsedagsbarnet!
    
 Vissa ville vara med på bild, andra inte...  
  Tingelinge tåget går...
   Emma dansar! 
    
   Mer dans...
   ("Vems är hatten?")

Så duktiga är vi på att ta kort på fyllan (Uppgift: Fjortis bilder!):
      (HAHAHA)
    
 På date med "Staffan"
  
  

KVÄLLENS BÄSTA (+ RK då :P):


"Maaaatilda jag vill gå på toa men någon har säkert däckat där inne!!"

"Men Fredde vad gör du i badkaret?" 

 


beautiful mistakes

Drinking wine and thinking bliss is on the other side of this
I just need a compass and a willing accomplice
All my doubts that fill my head are skidding up and down again
Up and down and 'round again, down and up and 'round again

Oh, I've had my chances and I've taken them all
Just to end up right back here on the floor
To end up right back here on the floor

Pennies in a well, a million dollars in the fountain of a hotel
Fortune teller that says maybe you will go to hell
But I'm not scared at all
The cracks in the crystal, the cracks in the crystal ball

Sometimes you think everything is wrapped inside a diamond ring
Love just needs a witness and a little forgiveness
And a halo of patience and a less sporadic pace
And I'm learning to be brave in my beautiful mistakes

Oh, I've felt that fire and I, I've been burned
But I wouldn't trade the pain for what I've learned
I wouldn't trade the pain for what I've learned

Pennies in a well, a million dollars in the fountain of a hotel
Fortune teller that says maybe you will go to hell
But I'm not scared at all
Of the cracks in the crystal, the cracks in the crystal ball

Irony, irony, this hate and love, hate and love
What it does to me? What it's done to me? What is done, done?

Pennies in a well, a million dollars in the fountain of a hotel
Broken mirrors and a black cat's cold stare
Walk under ladders on my way to hell, I'll meet you there
But I'm not scared at all, I'm not scared at all
'Bout the cracks in the crystal, the cracks in the crystal ball

Krossade drömmar och onda planer

Fick reda på två nyheter idag. Den ena kommer jag att leva på i minst ett år och den andra önskar jag att jag aldrig fått reda på!


Vi tar den dåliga först.

Håkan har informerat mig om min framtida mans (ok en av dem) intressen när det gäller vilka han tänder på... Och gissa om jag blev besviken! Så nu mina damer och herrar är bröllopet inställt :(


Tack Håkan, vill slå dig så mycket just nu!!!


Sen till den bra nyheten!

Jag vet Stora Klumpens hemlighet (jupp, fjortis du läser rätt jag vet din hemlighet :D)!!

Ojojoj, vad jag ska leva på detta! Ska utnyttja det till MAX :D


När det går för långt, får man ta konsekvenserna

Jag blir så jävla förbannad!


För helt ärligt jag bryr mig inte alls om vad du säger till mig eller vad du gör mot mig, men när du går på någon jag bryr mig om... Då kan du vara säker på att hela helvetet brakar löst!


Oftast så brukar jag inte jobba ensam i dessa fall... Och oj vad arga vissa flickor kan bli när de får höra vad som hänt.


Kanske dags att lära sig den hårda vägen, hur viktigt det är att vakta sin tunga...


under ytan

Men du står där och ser på, du ber om allt och ingenting, du säger saker, du lovar de omöjliga... Du gjorde allt utom att be om ursäkt!


Därför står du där och ser på. Du kommer aldrig att klara det. Du kommer aldrig att stå här.


"Älskling, mitt liv utan dig är som sallad utan gurka, som att ha bil utan körkort, mitt liv utan dig är som att få en gratis Iphone som är inställd på kinesisk!"


Han vet vem han har att göra, vilket du inte har en aning om. Vem står och ser på? Vem står med vind i seglen? Eller är det kanske motvind?


tearing me apart

Varje gång, varje gång jag hör det går jag i bitar. Jag klarar inte av att tänka på det...


Tårarna rinner ner för kinderna och allt runt mig snurrar runt, runt. Jag vet inte längre vad som är upp och vad som är ner. Det är som att stå i mitten av storm. Sen hamnar man i stormens öga och allt blir stilla och tyst, dött...


När stormen är över, ser man sig runt omkring och det man ser får hjärtat att hamna i magen.

Allt runt omkring är i bitar, allt är trasig, allt är inte som det ska.


Det hemskaste som hänt i mitt liv, jag tänker inte återuppleva det! Aldrig någonsin!


Håll käften en jävla minut, tack!

Cp dag, vill inte prata om det!


14 timmar, 14 fucking timmar!


Kameran funkar inte!


K är cp och besatt!


Inga jävla kommentarer från mig!  


Move move shake shake now drop (what your daddy say)

Det har hänt mycket i mitt liv den senast tiden.

Jag har exempelvis fått en röd ros av K =) och så har jag även varit och firat Mattisgården idag.  Eller igår, för idag är det KK-tävling!


Men det har varit en underbar kväll idag, ja i varje fall vad jag mins =)

Missuppfatta inget nu jag är inte "dragen"! Nej, nej...


Men det var super kul!


Massa god mat, musik, dricka och trevligt sällskap.

Det kommer komma upp bilder snart, typ imorgon kväll eller något.


Roligast ute var ändå RK, "Bör jag vara sur på Matilda för att hon drar i mig?" (HAHAHA). Det är alltid roligt att ringa farbror polis när fyllecell är aktuellt =)

Hoppas att han är ok, han var ganska söt när han vinglade omkring som en 2åring... Eller vad säger du Mattisgården? :P


Nu ska jag sova, ska nämligen vara i Stålfors klockan 08.00, alltså om 6 timmar och 20 minuter (TYP)!


I en ask med gyllene kanter

Det blåser på månen inatt.

Även fast det inte finns en vind så blåser det.

Alla stjärnor står på standby, de väntar på något nytt.  

Vad gör vi för fel? Vi blåser bort snart.


Ne, gråt ut... Låt alla tårar falla, rinna, forsa ner för kinderna.

Kinderna smakar salt igen, kudden är blöt igen.


Musiken. Orden. Ljuset. Rummet.


Ja, en tydlig bild...  


Vad gör du när du faller? Vem faller du för just nu?


Står du under gatlyktan i hörnet på gatan? Väntar du?

Du sa att du skulle vänta!


Den mjuka mattan gör livet lättare, utnyttjad.

 Men vem vet, inte du!


Vad står du där och glor på?

Du står i fel gathörn, under fel gatlykta, allt är fel...

Men ändå så rätt det kan bli just nu...


Malins dolda talanger ^^



Och så mitt försenade födelsedagskort :D  

Hahaha! Älskar den :D


Lycka är när du ler på riktigt

Allt började en sommardag, på sommarjobbet. Det var regnigt och vi stod vid restaurangen Pampas och rensade ogräs och fixade till buskarna, när chefen kom åkandes med den nya tjejen.


Någon dag senare så fick vi jobba tillsammans, i brist på annat samtalsämne så började vi fråga varandra vilka i stan som vi kände...


Det visade sig att vi hade massa vänner gemensamt!


Jag är glad över att du sökte jobb där jag jobbade, att vi verkligen börja prata och sega oss igenom allt bara för att få ha lite kul.


Tack  <33  

 =P


Be Careful What You Wish For Cause It Might Come True...

Jag kom på att jag inte berättat om min alternativa medicin lektion idag!!!


Jo, idag fick vi besök av ett medium/drömtydare (eller vad man ska kalla honom...).


I varje fall, så prata vi om våra drömmar som vi drömt. Jag ställde en fråga om en dröm jag alltid har (där någon försöker strypa mig men misslyckas så personen försöker dränka mig istället) och han berätta att vatten oftast betydde samma sak för alla, vilket är en symbol för känslor. Så med andra ord så sa han att jag höll på att drunkna i mina egna känslor, då de är så överväldigande.


Sen börja vi prata om det övernaturlig...

Han berättade att alla hade en eller flera andra som höll än sällskap och som alltid fanns där till hands när man behövde hjälp.


Så då tar jag och fråga (som den idiot jag är, för det här är egentligen inte vad en lättskrämd person som jag bör få höra) "Har jag någon som är med mig?" och han svara, "Ja, faktum är att hon är vid dig nu!"


Herre jävlar! Jag har alltid trott på det övernaturliga, men aldrig på "spöken" (som det kallas). Men jag har ändå alltid haft känslan av att vara iakttagen när jag är ensam eller rädd... Oftast så har det varit en känsla som fått mig att lugna ner mig (som när jag går hem själv från krogen, då känns det som om jag har "änglavakt") men ibland har det känts super läskigt (som när vi precis flyttat in och jag fick för mig att det bodde någon annan i huset för att den hade tjuvat en nyckel och flyttat in på vinden...).  


Men lite läskigt är det just nu när man ska sova och vet om att det kan finnas någon annan själ här i närheten...


'Cause once a good girl goes bad, We die forever

Läste igenom Ohmans blogg igen nyss...


Det slog mig igen hur jävla lika vi är! Man brukar säga att folk bär på en ryggsäck med massa minnen och erfarenheter... Just nu verkar det som om vi nästan delar ryggsäck...


Men den tösen har inspirerat mig, vad skulle hända om man gick tillbaka till det sättet man var då? Hur skulle folk reagera? Men viktigast av allt hur skulle JAG reagera och ta det hela?


Så nu sitter jag och lyssnar på min musik, innan Skåne och efter Skåne... För det är just så jag ser på mitt liv...


Måste nog hålla med om att när man gått över till andra sidan, så är det ett helvete att ta sig tillbaka till rätt sida igen.


Men jag kanske ska göra som Ohman och försöka ta mig tillbaka...


Då min tunga blev lila

Har fixat studentklänningen idag, axelbanden var nämligen lite för långa. Sydde dock inte själv, fast än det är super lätt, utan lämna in den och fick den fixad. Bättre att ett proffs fixar det så slipper man sitta och krångla när de kan göra jobbet på 10 minuter.


När mor och jag kom hem så blev det "modevisning", jag fick nämligen för mig att jag inte visste vilken klänning jag skulle ha på studentfesten så jag prova ett par och nr 7 (Lucky Number 7) tyckte alla om så den blir det (om jag inte hittar en annan).


Men nog om det! Stora Klumpen har nämligen fått en Timeout!

Hon kalla mig för något (som jag inte ens hörde) som mor råka höra och det var tydligen något riktigt illa. För i vanliga fall brukar det vara "Nej så där säger man inte!". Men nu har hon värsta dataförbudet och hon får heller inte sitta vid teven, med andra ord så ska hon alltså hålla sig på sitt rum.

Funderar på att sätta mig i vardagsrummet och ha teven på högsta volym och båda datorerna i knäet samtidigt... :D


Ne, nu ska jag plugga vidare...


I'll be your best kept secret and your biggest mistake

Hatar detta...


Man ligger i sin säng och väntar på att sömnen ska komma, så att man kan falla ner i sin sköna dvala där inga problem existerar. Men sådan tur har man aldrig, istället så ligger man och tänker på alla värdelösa tankar. Man önskar att man vore någon annanstans, att allt vore annorlunda.


Så vad gör man?

Jo, man håller tyst och låtsas som om allt inte var som det var... Man låtsas inte om allt som drar en åt olika håll, man bryr sig inte om alla förvirrande känslor. Man tänker inte på de personer som får en att vilja skrika av två olika anledningar men ändå av samma slag...


Man vänder bort blicken och fokuserar på något annat, obetydligt och meningslöst.


Men ändå är man förvirrad, lycka eller sorg? Valet är ganska enkelt men när de trasslar ihop sig i varandra och blir ett, så är man hopplöst lost i sitt val...


Vad gör man då? Vem väljer man? Vart flyr man?


Önskar att jag inte tappat den där glassen, önskar att jag suttit kvar på min plats den där dagen, önskar att jag inte dansat den kvällen, önskar att jag inte bjudit på den där kakan, önskar att jag inte följt med in i värmen...


Dock så ska man vara försiktig med vad man önskar sig... Det kan slå in...

Men ibland önskar jag att jag gjort annorlunda den där dagen när allt starta.


Får be om ursäkt för alla mina förvirrande inlägg den senaste tiden. Men just nu känns det som om jag lever två olika liv, ett i det förflutna och ett i nuet...


Lyssna på låten och läs det jag har att säga...

 


Ibland hatar jag dig för det du gjort,

Ibland hatar jag dig för det du gör,

Men mest hatar jag dig för den du är!


För varje gång jag träffar dig så gör du mig så satans förbannad, på något sätt får du mig att bara vilja ångra allt och ta tillbaka allt. Men hur jag än gör så vet jag att jag kommer att ångra det, jag kommer att sitta där och tänka på hur mycket jag ångrar att jag tog tillbaka alla ord och gjorde som du ville...


Jag vet vad jag vill, det jag vill har inget med dig att göra...

Jag förstår inte hur ett jävla telefonsamtal kan gör allt så rörigt igen. Just nu vill jag aldrig mer se dig, där ljög jag, vill nog vara i din närhet...


Jag kan inte låta bli, speciellt inte när jag vet att jag inte får...


Kom över till mig, men jag kommer inte att släppa in dig...  

Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte, älskar...


I've dealt with my ghosts and I've faced all my demons
Finally content with a past I regret
I've found you find strength in your moments of weakness
For once I'm at peace with myself
I've been burdened with blame, trapped in the past for too long

I'm movin' on

I've lived in this place and I know all the faces
Each one is different but they're always the same
They mean me no harm but it's time that I face it
They'll never allow me to change
But I never dreamed home would end up where I don't belong
I'm movin' on

I'm movin' on
At last I can see life has been patiently waiting for me
And I know there's no guarantees, but I'm not alone
There comes a time in everyone's life
When all you can see are the years passing by
And I have made up my mind that those days are gone

I sold what I could and packed what I couldn't
Stopped to fill up on my way out of town
I've loved like I should but lived like I shouldn't
I had to lose everything to find out
Maybe forgiveness will find me somewhere down this road

I'm movin' on

I'm movin' on
I'm movin' on


say goodbye, not goodnight

Jag fattar inte riktigt vad du håller på med, men det är satans förvirrande!


Måste dock säga att det verkar som om alla andra hade rätt om dig...

Vad fan håller du på med?

Man kan faktiskt inte äta kakan och behålla den hur mycket man än vill det!

Och just nå gör du mig jävligt förbannad! Du är helt trög, fattar inte ens vad som tänktes då...


Jag har fattat mitt beslut, det var ganska klart när man tänkte på det...

Det var väll synd det då, hopplöstfall helt enkelt...  


Promenad genom stan med en lånad sked och BEN&JERRY’S

Har varit hos Mattisgården hela dagen, jag gick upp vid två så det räknas därifrån.


Som vanligt på söndagar så var det plugg, One Three Hill, GG och så vidare... Men som vanligt så måste det ätas så en tur till Spicy och så självklart en tur till hemköp för efterrätt!


Men alla måste förr eller senare (helst senare) knalla vidare...


Så på väg därifrån till nästa destination, blev det en promenad med massa tankar...

Jag lyckades nog reflektera de senaste 6 åren av mitt liv och kom fram till att jag borde tänka igenom allt och kanske skriva ner det...


Men ibland blir det som det blir, som S sa:


"Va fan prata jag med henne för?"


Livet leker när man är med folk som bryr sig...

Tack för idag flickor och TB, det var trevligt som vanligt!


(Fredag, 17.00, BC, eller hur?)


on top of the world

Har pratat i tele i en timme snart, livet leker!


Börjar få tillbaka känslan jag hade i somras. Ken inte fatta att saker kan vara så underbara, helt förtrollande...


Lycka, lycka, lycka!


Haha, kan inte fatta det, detta är underbart!


Vill bara ställa mig på taket och skrika av lycka. Trodde inte på detta, inte ens i mina vildaste fantasier, men nu är det sant och klart.


Darling, detta kommer att funka för nu är vi äntligen på samma spår framåt!


Älskar det! Har till och med plockat fram nitskärpet, läderarmband och nitar, nu jävlar så kör vi!


Hahaha, har saknat detta!


Motorcykel på studenten?  (A)


vill ha...


before and after

I kept my mouth shut from the start
I guess I left you in the dark
You thought you knew me but you don't
You say you'll love me but you wont
When you find out who I am

I kept my mouth shut for too long
All this time you got me wrong
Now we're in this way too far
I'm about to break your heart
Tear everything we had apart

'Cause I'm feeling lost
When I'm in your arms
The reasons are gone
For why I was holding on to you
I tried so hard
To be the one
I don't like who I've become

Won't keep my mouth shut anymore
I've had my share of closing doors
Now I know I'm not afraid
I know exactly what you'll say
But I'm sorry it's too late

'Cause I'm feeling lost
When I'm in your arms
The reasons are gone
For why I was holding on to you
I tried so hard
To be the one
I don't like who I've become

Yeah yeah, yeah yeah
(I kept inside of me for all this time)
Yeah yeah, yeah yeah
(Thought that I could make it work if I just tried)
Yeah yeah, yeah yeah
(But I'm sorry to admit that I have lived a lie)

'Cause I'm feeling lost
When I'm in your arms
The reasons are gone
For why I was holding on to you
I tried so hard
To be the one
I don't like who I've become

I kept my mouth shut for too long
Now I know that it was wrong

I wish I told you from the start
That this was never meant to last
We should've never gone this far

Won't keep my mouth shut anymore

I know that is just stupid wishful thinking

Ojoj, vad rykten sprids fort...


Önskar bara att en del av dem var verkliga och inte bara påhittade...


Fick en present idag av K...


På ett sovrumsgolv

She held the world upon a string
But she didn't ever hold me
Spun the stars on her fingernails
But it never made her happy
'Cause she couldn't ever have me
She said she'd won the world at a carnival
But she couldn't ever win me
'Cause she couldn't ever catch me

I, I know why
Because when I look in her eyes
I just see the sky
When I look in her eyes
Well I, just see the sky

I don't love you I'm just passing the time
You could love me if I knew how to lie
But who could love me?
I am out of my mind
Throwing a line out to sea
To see if I can catch a dream

The sun was always in her eyes
She didn't even see me
But that girl had so much love
She'd wanna kiss you all the time
Yeah, she'd wanna kiss you all the time

She said she won the world at a carnival
But I'm sure it didn't ruin her
It just made her more interesting
I'm sure I didn't ruin her
Just made her more interesting

I, I know why
Because when I look in her eyes
I just see the sky
When I look in her eyes
Well I, just see the sky

I don't love you I'm just passing the time
You could love me if I knew how to lie
But who could love me?
I am out of my mind
Throwing a line out to sea
To see if I can catch a dream


Förvirrad

Jag älskar dig...

You can kiss me in the moonlight
On the rooftop under the sky
You can kiss me with the windows open
While the rain comes pouring inside
Kiss me in sweet slow motion

tack för idag

It's a little too late,
I'm a little too gone,
A little too tired of just hangin' on
I'm letting go while I'm still strong enough to
It's got a little too sad,
I'm a little too blue
It's a little too bad
You were too good to be true
I'm big time over you baby
It's a little too late

There was a time,
this heart of mine,
would take you back every time
don't you know
It's been two packs of cigaretts
a sleepless night
a nervous wreck, a day ago.
Now you ain't got no business coming around
I'm closing up shop
Shuttin' us down

chokladsås

Ibland slår det mig hur ytliga en del människor är... För ingen bryr sig om någon egentligen. Det handlar bara om vad man själv kan tjäna på de hela.


Jag har aldrig fattat hur dessa människor tänker!


Visst, jag kanske är en idiot (enligt vissa) som inte utnyttjar allt och alla till max... Men jag får alltid så satans dåligt samvete när jag gör något som jag vet är fel!

Jag blir nästan spyfärdig, mår illa, kan knappt äta och så slutar det med att jag blir grinig. För jag vet att det jag gjort/gör är fel och den där känslan lämnar aldrig kroppen!


Så min fråga är, hur kan du bara inte bry dig om något när du gör som du gör?


Använda

Utnyttja

Ha sönder

Kasta


Fråga

Var varsam

Lägg tillbaka


Vad är det för fel på dig?

För jag har redan frågat vad felet på mig var och svaret blev: INGET...



inga ord...

Big girls...


Det känns som igår... Men tro det eller ej det var för 13 år sen!


För 13 åren gick vi på "6:års" tillsammans och nu söker vi till högskolan genom studera.nu's (urdåliga) hemsida (som inte fungerar).


Kan inte tro att det är sant!

Tänk vad tiden går fort, egentligen...


Tänker avsluta med dessa ord:


Vad mycket kul vi gjort
vad vi har hittat på
men tiden går så fort
nu är det dags att gå
Hej då, vi ses, adjö, farväl
God natt, sov gott min vän
Var glad som jag
för allt känns bra
ja, jag vet att vi snart ses igen,
vi ses snart igen
Hej då, vi ses, adjö, farväl
Och i morgon vill jag förstås
att vi får ha det minst lika bra
och att du vill komma och leka med oss
och leka med oss
och leka med oss...

Gissa vart de kommer ifrån :P


double, double, toil and trouble

Otroligt... Du skickar över en låt och jag stor bölar på noll sekunder!!


BSB, det var ett tag sen! Kommer ihåg att man lyssnade på dem och drömde om Brian (ibland även Nick)... Tror att han var min första kärlek, hahaha!


Men kan inte fatta att killar fortfarande använder BSB för att få fram rätt poäng när de försöker berätta något för en... Det kan även bero på att alla tjejer som lyssnade på BSB när de var unga faller fortfarande för alla texter.


Jag vet inte, eller jo, jag vet att jag faller för texterna!


Eller det beror på vilken situation jag är i...


Men seriöst:

I'll never break your heart
I'll never make you cry
I'd rather die than live without you
I'll give you all of me
Honey, that's no lie

  

Jag vill lita på dig, men du brukar inte göra det du säger... Du gör det du känner för!


Så frågan är väll... Är det värt det? Är det verkligen värt det?


I deserve a try (try) honey
Just once (once)
Give me a chance (chance) and
I'll prove this all wrong
(wrong you walked)
You walked in, you were so quick
to judge (quick to judge)
But honey he's nothing like me
Darling why can't you see


Svar på tal eller? Vi får se...


i hate everything about you

I love the way you stand in my way
You won't move 'til you get a kiss
And how you tell me that my name

It tastes so sweet on your lips
I love the way you hold me with your eyes
Hold me so tight that I can't move
It's like everything I've ever known is a lie
And you're the simple truth

Is it a dream or is it real?
All I know is you make me feel so beautiful, beautiful, beautiful
You make me feel so beautiful (Feel like I could fly)
Beautiful (cross the clear blue sky)
Beautiful (Baby I could cry)
You make me feel so beautiful

I love how soft you touch my skin
Like you're touching the wings of a butterfly
I wish we could just lock ourselves away in a room
Where there was no such thing as time
I've never let anyone get this close
I've always been afraid
But you break down every wall and I feel so safe

Every part of who I am
Is so in love cause what I have is beautiful
Beautiful, beautiful, beautiful
You make me feel so beautiful (Feel like I could fly)
Beautiful (cross the clear blue sky)
Beautiful (Baby I could cry)
You make me feel so beautiful
Beautiful...
You make me feel so beautiful (When you touch my face)
Beautiful (When you say my name)
Beautiful (Always find the way)
You make me feel so
Beautiful

I'm tangled up in you

I'm open, you're closed
Where I follow, you'll go
I worry I won't see your face
Light up again

Even the best fall down sometimes
Even the wrong words seem to rhyme
Out of the doubt that fills my mind
I somehow find
You and I collide


Jag ser mig runt om kring men jag saknar ingenting!

Ibland slår det mig hur tur jag egentligen har för att allt blev som det blev...


För egentligen så hade mor och far andra planer, planer om att bo i ett annat land. Ett land så långt bort från lilla Sverige man kan komma... Men som tur var så övertala mormor dem att flytta till ett land nära henne!


För om det inte hade blivit som det blev, så hade jag aldrig fått träffa de underbaraste personerna i mitt liv. De personer som får mig att le när jag är ledsen, de personer som får mig att skratta tills jag börjar gråta, de personer som får framtiden att verka ljusare, de personer som lärt mig allt jag kan om livet och gett mig alla mina erfarenheter.


Allt började i en skola som kallas för Årbyskolan och fortsatte med ett underbart basketlag. Senare när vi växte upp och började på olika skolor, så slutade det inte där (som alla trodde att det skulle) utan det fortsatte och vi upplevde flera underbara ögonblick tillsammans.


Men vi kommer nog aldrig glömma "Ostbågarna", "Oste på locket", "10 kr", "Nudlarna/Spagettin" eller ens "knarkande teletubbiesarna"... Kan nog räkna ut massa saker och har även massa bildbevis!


Om vi ändå kunde få åka tillbaka till den bästa tiden då allt var underbart och vi byggde kojor i träden och limmade socker bitar på nästippen eller låtsades vara sjuka så att vi kunde sno citronsyra från C lådan...


  

"Om inte alla sjunger med nu så vet jag inte vad jag gör..." - Sista utflykten med alla 9:or på Årby


 

(Kolla hans hår LOL)


du är en rebound på en rebound

Fixade mitt läderarmband idag :D

Är så glad att jag äntligen kommer få ett riktigt (så nu kommer jag ha TVÅ :D)!

Men det ena får jag vänta på...


Har verkligen frossar i nagellack idag! Och då menar jag riktiga nagellack :P


Så funderar på om jag ska måla naglarna blåa för omväxlingens skull... Det var ett tag sen de var blåa! Men först ska jag frossa glass och mat.


Juste, bör göra svenska C uppgiften, men den ska in på söndag så frågan är om jag ska vänta med den... Fast å andra sidan har jag annat att plugga på söndag...


En annan dålig sak (för plugg är negativtladdad) är att det troligtvis inte blir någon 50dagarsfest då ingen vill gå (fast egentligen är den 52dagar innan studenten då Nybro inte vill förlora pengar på att ha den på fredag...). Men tydligen så ska den hållas imorgon och inte på fredag :S


Nu ska jag sluta svamla och kolla tv och frossa glass!


hmm...

"Unwritten" by Natasha Bedingfield
 The I-Live-Life-To-The-Fullest-And-I-Am-HAPPY type! You live life to the max, and you live each day like its your last. You forget the rules and just go for it, and want to experience it all before it all disappears... Your life is a book... and your writing it! Love it, make it, work it, and shape it... you make it what YOU want! Don't forget a happy ending though!


I am unwritten, can't read my mind, I'm undefined
I'm just beginning, the pen's in my hand, ending unplanned

Staring at the blank page before you
Open up the dirty window
Let the sun illuminate the words that you could not find

Reaching for something in the distance
So close you can almost taste it
Release your inhibitions
Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten

Oh, oh, oh

I break tradition, sometimes my tries, are outside the lines
We've been conditioned to not make mistakes, but I can't live that way

Staring at the blank page before you
Open up the dirty window
Let the sun illuminate the words that you could not find

Reaching for something in the distance
So close you can almost taste it
Release your inhibitions
Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins

Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten

Staring at the blank page before you
Open up the dirty window
Let the sun illuminate the words that you could not find

Reaching for something in the distance
So close you can almost taste it
Release your inhibitions
Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins

Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten
The rest is still unwritten
The rest is still unwritten

Oh, yeah, yeah


österrike 08/09

                                     

Varje bild har sin historia, varje historia är värd att berätta för någon som bryr sig...

Om du vill veta, fråga, så berättar jag...


i wonder what your thinking in that pretty little head of yours

Det är nästan skamset, när man tänker på det...


Shamelessly!


Nagellacken på naglarna ändrar färg varje sekund, från K1 till D till K2 till N till K1 igen. Inte nog med det men runt hörnet står det ännu en och väntar!


Det ligger ett dolt budskap bakom varje blick och leende, ett krav som ska uppnås, en plan...


Varje handling görs vid den exakta tidpunkt, allt måste bli rätt och perfekt! Annars går inte planen igenom på rätt sätt.


De virras runt som en ring och utnyttjas när det gäller, en rödklubba till den söta, en grön till den andra...


Humor, skratt, blickar, kramar, pussar på handen och rätt ord...


"Stanna en stund till"

"Le för mig"

"Får jag fota dig?"

"Vackra flickor får det dem vill, eller hur?"


Om du bara visste min kära knight in shining armor, kom bara ihåg att komma i något som rullar då hästar får mig att ta ett steg bakåt ;)

ps. Min röda nyans kommer kanske på besök...  


dream a little dream of me

Vaknade till ett super sött sms från Sandritaa =)


När jag väll hade vaknat så upptäckte jag att jag ringt 112 i sömnen! Varför jag gjort det, vet jag inte...


Men den senaste tiden har jag haft sjukaste drömmarna! Som när jag drömde att jag blev mördad av min syster, att jag var FN-soldat, att jag bodde på en ö mitt ute i Hawaii (vet att Hawaii består av massa små öar) och som när jag drömde att jag inredde ett rum som jag senare fick inreda...


Undra varför jag börjat drömma så mycket den senaste tiden...


Någon som har en drömtydbok?


När katten är borta dansar råttorna på bordet

Långfredag idag...


För vissa är det ännu en röd dag men för min familj innebär detta ett lååååångt kyrkbesök och så middag med släkten.


Eftersom far blivit framröstad till ordförande och mor till kassör i kyrkorådet så blev jag inte förvånad över att vi var tvungna att stanna kvar en bra stund till efter att mässan var slut...


Men som tur var så var det inte ett möte som de skulle på utan det var fika. Så där satt kyrkorådet och kören tillsammans och fika när de helt plötsligt började diskutera saker som behövde fixas. Exempelviss lekrummet för alla barn :)


Så jag har fått "designa" hela lekrummet, det ska dock fixas fler saker för just nu så består det av en mjuk matta, bor och stolar, leksaker och ritsaker. Men det ska komma till en tv och dvd och så en sån där hylla som de har på lekrummet i Ikea.


Det var riktigt kul faktiskt att få styra och ställa med alla killar som sjunger i kören!

De hade inget annat val än att göra det dem blev tillsagda, eftersom far stod en bit bort och tydligen är han "läskig" (lol).


Men det ena ledde till det andra och plötsligt hade Dani och sedan Kristoffer övertalat mig att gå med i kören jag med! Så efter att alla gått så stanna vi kvar för de skulle öva inför imorgon och på söndag...


Jag måste dock få säga att roligare människor än Dani och Kristian finns nog inte! De var helt sjuka, hoppade runt som om de gick på LSD eller extacy! Det roligaste var när båda däcka på altaret (typ).


(Dessutom är de ganska snygga för att vara blattar... :P)  


Då jag skrev ditt namn med stearin på min vägg

Jag har börjat lyssna på dem igen...

Nu förstår jag äntligen varför jag började lyssna på detta!


Det suger in en med varje ord och får en att släppa allt och bara vara...

Det bästa jag viste var att ligga på golvet i mitt rum med stereon på högsta volym och musiken flödandes runt mig. It ends tonight, can't take it och så one more sad song...


Jag förstår det nu. Jag förstår att alla låtar handlar om dig...


Men hur det än ser ut att vara så kan jag inte låta bli att se det från samma synvinkel som jag gjorde första gången. Det är så här det ska vara!


Om man ändå var 13 och kär igen...

Move down to me slip into you...

You don't have to move, you don't have to speak
Lips for biting
You're staring me down, a glance makes me weak
Eyes for striking
Now I'm twisted up when I'm twisted with you
Brush so lightly
And time trickles down, and I'm breathing for two
Squeeze so tightly
I'll be fine, you'll be fine
This moment seems so long
Don't waste new, precious time
We'll dance inside the sun

What makes the want to shake you down?
Each touch belongs to each new sound
Say now you want to shake me too
Move down to me, slip into you

She sinks in my mind as she sheds through her skin
Touch sight taste like fire
Hands do know what eyes no longer defend
Hands to fuel desire
I'll be fine, you'll be fine
This moment seems so long
Don't waste new, precious time
We'll dance inside the sun

What makes the one to shake you down?
Each touch belongs to each new sound
Say now you want to shake me too
Move down to me, slip into you

it was nothing like i thought it'd be

K den "ängeln" ville vara "snäll" idag, så människan väckte mig 08.00!

Förklaring till varför just den tiden var:


 "Ja, nu kan du njuta av hela dagen!"


Men det kändes inte så underbart med tanken på att jag inte fick sova förrän 03.33 igår (idag kanske är mer rätt). Men, men jag ska få min hämnd! Vänta bara, jag ska slå till när du minst anar det =) 


Men K min kära vän, ditt ägg ligger och väntar på dig (A)

Så frågan är vågar du komma och hämta det?


Mupp!

Now that we're done I'm so sorry
Why did I lie I'm so sorry
I know I hurt you

det var en gång...

Jag kan förstå hur du känner.


Det är inte lätt att vara den som känner sig sviken när alla andra ser en som en svikare.

Du måste ha det svårt i mörkret...


Att stå där och bara få se på medan saker och ting förändras till de bättre måste vara förkrossande, till de sämre måste även de vara en belastning. Men var det inte så du ville ha det? Var det inte så det skulle sluta?


Som sagt, jag kan förstå hur du känner dig... Men bara ibland!

För inners inne, så långt in man bara kan komma så känner jag mig precis så som du känner, sviken...


Ta djupa andetag, riktigt djupa, från magen... Och andas ut... Så nu är det över...


Tack eller något.


2N=Z


stäng av ljudet (om du vill) och läs bara...


you can call me lucifer

I, I'm driving black on black
Just got my license back
I got this feeling in my veins this train is coming off the track
I'll ask polite if the devil needs a ride
Because the angel on my right ain't hanging out with me
tonight
I'm driving past your house while you were sneaking out
I got the car door opened up so you can jump in on the run
Your mom don't know that you were missing
She'd be pissed if she could see the parts of you that I've been kissing

Screamin'

No, we're never gonna quit
Ain't nothing wrong with it
Just acting like we're animals (animals)
No, no matter where we go
'Cause everybody knows
We're just a couple animals (animals)

So come on baby, get in
Get in, just get in
Check out the trouble we're in

You're beside me on the seat
Got your hand between my knees
And you control how fast we go by just how hard you wanna squeeze
It's hard to steer when you're breathing in my ear
But I got both hands on the wheel while you got both hands on my gears
By now, no doubt that we were heading south
I guess nobody ever taught her not to speak with a full mouth
'Cause this was it, like flicking on a switch
It felt so good I almost drove into the ditch
I'm screamin'

No, we're never gonna quit
Ain't nothing wrong with it
Just acting like we're animals (animals)
No, no matter where we go
'Cause everybody knows
We're just a couple animals (animals)
So come on baby, get in
Get in, just get in
Look at the trouble we're in

We were parked out by the tracks
We're sitting in the back
And we just started getting busy
When she whispered "what was that?"
The wind, I think 'cause no one else knows where we are
And that was when she started screamin'
"That's my dad outside the car!"
Oh please, the keys, they're not in the ignition
Must have wound up on the floor while
we were switching our positions
I guess they knew that she was missing
As I tried to tell her dad it was her mouth that I was
kissing
Screamin'

No, we're never gonna quit
Ain't nothing wrong with it
Just acting like we're animals (animals)
No, no matter where we go
'Cause everybody knows
We're just a couple animals (animals)
So come on baby, get in
We're just a couple animals (animals)
Get in, just get in
Ain't nothing wrong with it
Check out the trouble we're in
We're just a couple animals
Get in, just get in

out of the blue

Ichigo säger:
kom ner, vi sticker till köpenhamn :P

whatever helps you sleep at night... säger:
hahaha va?


whatever helps you sleep at night... säger:
:P


Ichigo säger:

ja. vi bara sticker. skiter i vad som händer.


whatever helps you sleep at night... säger:
jag kan inte jag ska köpa convisar idag


whatever helps you sleep at night... säger:
hahaha


whatever helps you sleep at night... säger:
men fan va kul


whatever helps you sleep at night... säger:
kom du så drar vi till stockholm :P


whatever helps you sleep at night... säger:
festar loss och ligger runt


Ichigo säger:
haha men vill inte till sverige


Ichigo säger:

sverige tråkigt


whatever helps you sleep at night... säger:
hahaha


Ichigo säger:

vill till nåt land där människorna är roliga


Ichigo säger:

svenskar sugar


Ichigo säger:
*suger


whatever helps you sleep at night... säger:
meh så du väljer köpenhamn?


Ichigo säger:
danskar är fett balla och 1000000 ggr skönare än svenskar.
och mobba inte deras språk,
man KAN snacka engelska'


whatever helps you sleep at night... säger:

hahahaha


Haha, söt du är min danska vän <33  


This is not a black and white world

Problem, problem...


Vilken färg ska jag köpa på mina convisar?

Jag funderar på röda för det är så snygg men jag har inte haft ett par svarta sen åttan...


Eller ska jag köpa några andra?

Men det finns inte så många att välja på i stan...

Jag orkar faktiskt inte åka till Stockholm för ett par skor så därför är den idén utesluten.


Så snälla hjälp... Vilken färg ska jag köpa på mina convisar?


He’s my latest accessory

Kläder, kläder, kläder!!


Var på stan med mor och Stora Klumpen idag. Det blev massa roligt nytt =)

En skinnjacka (syntetskinn!!), chanose (aka chinos), en svart stickad väst och så en ny svart tröja (en sån som jag tappa bort).


Och imorgon ska jag dra ner på stan med Stora Klumpen igen för att hon vill köpa convisar (för er som inte fattar så är det själv klart CONVERSE jag pratar om) och eftersom vi betalar med mitt kort (men självklart pappas pengar) så får jag också köpa ett par convisar =) 

Detta eftersom jag har sån där rabatt om jag betalar med kort...


Men jag är nöjd med dagen än så länge. Snart blir det besök här också...


Bakom mina solglasögon

Jag har börjat fatta det roliga med hockey... Ni vet sporten där man åker skridskor på is och jagar en svart snusdosa som kallas för puck!


Så jag har gått och blivit värsta FBK fanet (bara för att Skarletts kusin är deras lagkapten (Richard Vallin (stava jag rätt?)) :) ), sitter fastklistrad i soffan och hoppar upp ur soffan som om jag vunnit drömvinsten när de gör mål och slänger saker och svär när andra laget har gjort mål. Dock fattar jag inte vad icing (heter det så?) är :(  


Men idag har varit en super rolig dag :D


Dagen började med att jag tog min medicin för första gången (fast än jag fick den i tisdags eller var det onsdags?) och sen skutta jag fram till stan (bokstavligen talat). Där träffa jag söta Ohman och fika på Retro (där en bekant till mig och hans bror jobbar tydligen, så jag fick "rabatt"). Efter det så shoppa vi loss först på stan och sen TP.


Vi köpte tillsammans två par röda jeans (ett par var), ett par solglasögon (Ohman), en klänning (moi) och så mat på spicy som vi åt vid Strömsholmen.


En mycket lyckad dag :)


Och det var bara bättre när Lina A. ringde och frågade om jag ville hitta på något senare. Tyvärr så kunde inte Snygg Hallin vara med då hon jobbade till 22.00.

Men jag, Ohman och Lina A. bestämde oss för att bowla vid 20.00...


20.04 Vi går förbi de 5 gitarr spelande Sienarna och ner till en över fylld bowlinghall!

Så vi går upp igen och kommer på att vi kan sitta på Sylvia istället. Viste ni att Sylvia stänger tidigt på måndagar, typ vid 18.00? För det gjorde inte vi!


Så vi åkte och hyrde en film (som var obehaglig som bara den) och åkte sedan hem till mig.


Nu har det (nästan) precis åkt. Så nu sitter jag och väntar på att de ska smsa och säga att de är hemma och inte ligger döda någonstans...    


Dagens I-landsproblem: Fjortisar (aka Stora Klumpen)


Annorlunda är bra (ibland)

Ibland är man så trött på allt, man vill bara ha en förändring!

Ungefär som att gå från mörkbrunnet till ljusblondin...


Jag fick min förändring idag :D


Till och med mor gillade det! Mor som alltid är skeptiskt när det gäller frisörer och liknande.


Tack Max, du är bäst! :D


De ger en rötter och sen vingar

Hahaha!


Pappa: "Kors i taket hon kan hälften av det hon ska kunna!"


Mamma: "Ja, och om hon dricker te och Cola resten av kvällen och natten så kanske hon får in andra halvan i skallen också!"


Nu har jag äntligen fattat vart jag fåt min dryghet ifrån!


Seriöst, de sitter och trash - snackar (trash-talking för er som inte fattar google:a det!) mig!

Mina egna föräldrar, de två som ska stötta mig och älska mig oavsett vad jag gör, sitter och är super ironiska och dryga som bara den!


Jag ska tjalla till mormor och morbror!


Nu ska det här bevisas att jag inte är helt värdelös på skiten! Hatar fysik B!!!

(Lägg märke till att det är Fysik B jag hatar och inte Fysik!)

Som det ser ut nu så får jag säkert inte ens riktiga vingar... Utan bara låtsas vingar av papper som faller i bitar vid första mötet med ett oväder!


solros

Jag får panik!


Sitter som vanligt på golvet och glor på alla ord som finns framför mig. Plötsligt känner jag hur en tår bara rinner ner för kinden och plötsligt går det inte att sluta gråta!


Jag fattar inte hur du gjorde det men det gjorde min dag mycket bättre, Tack <3


Så mitt i fysikhelvetet så ligger ditt brev och glänser som en sol. Så fort jag sneglar på det så blir jag varm och paniken försvinner för ett ögonblick helt bort och jag kan sitta här och fortsätta dricka mitt te med jordgubbssmak och tänka på alla jordgubbar doppade i choklad (dvs. ner dränkta i choklad) som vi åt och all bra musik vi lyssnade på.


Jag behöver min egna privata solstråle just nu... Tack för att du kom ihåg <33


om du var här, om jag var där

You take the grey skies out of my way
You make the sun shine brighter than Doris Day
Turned a bright spark into a flame
My beats per minute never been the same

Gräv en grop och gräv ner mig!

Jag hatar fysik B!!

Jag förstår mig inte på skiten :(


Oftast så blir det lättare juh mer man pluggar... Men just nu känns det som om jag bara blir mer och mer förvirrad istället!


Far kom precis in och kolla på mig som om jag vore ett ufo, för nu har jag stirrat på samma sida i 30 min. Han tror nog inte att jag kommer klara provet för han titta på mig och sade:


"Gå och lägg dig! Du blir inte bättre av att sova på boken, man måste nämligen läsa det som står förstår du!"


Det var lite drygt tyckte jag! Så jag kollade surt på honom och svara:


"Är du säker på det? För jag kan bevisa att jag blir bättre på det, för om alla sov på fysikböckerna så skulle man inte behöva göra skiten!"


Inte så smart kontring, jag vet! Men ville inte att han skulle få sista ordet.

Men han blev inte sur för att jag fick sista ordet, nej! Utan han blev sur för att jag kalla "ett ämne som är så fantastiskt intressant som fysik" för "skit"! JAG TROR ATT JAG SPYR!!!


Jag gillar dock vår lärare i Fysik B! Tycker synd om honom också! Stackaren får stå ut med bl.a. mig och några andra som inte fattar 50 % av det han säger ibland. Han får slita mycket för att få oss att förstå vad det är vi håller på med...


detta var ett nytt inlägg igår men inget funka igår så därför kommer den upp idag

Jag känner mig som Rachel i Vänner!


Jag vågar inte ta min medicin... Har nämligen läst pappret som följer med i förpackningen och det står massa läskiga saker där! Dessutom så känns det inte bättre av att man har läst om vilken del av hjärnan som är kopplad till näsan och hur oskyddad den är!


Jag vill börja ta den på lovet för om det händer något som inte bör hända så kommer ingen få veta det. Fick dispens av far att vänta till på fredag men mor hotar att ringa morbror! Så jag sms kusin och bad om hjälp att få slippa (blev istället söndermobbad =()


Men ska jag sova och hoppas på att alla symtom är borta imorgon så jag slipper skiten!


Dagens I-landsproblem: Det finns för många mediciner, läskiga mediciner!


RSS 2.0