take care

Alltid när jag borde göra något viktigt så hamnar jag här!

En sak som min lärare lärde mig i 5:an (det enda hon lärde mig de två åren jag hade henne…) var att om man ska låtsas plugga så kan man åtminstone slå upp böckerna. Gissa vad, jag har slagit upp böckerna! Har till och med rätt sida uppe…

 

Men det är svårt att koncentrera mig, har så mycket annat jag kan göra, som äta godis och dansa till Foster The People. Baka något awesome och äta upp det själv. Åka iväg till min just nu favorit person i hela världen. Sy klart pappas överraskning. Sticka klart min halsduk som jag började på för 4 år sen…

 

Men istället sitter jag i på mitt blommiga golv och ser hur nyårsklänningen hänger över stolen, hur systemkameran skriker efter kärlek och hur bästföredatumet på polaroid filmen tickar ut. Men värst av allt är nog den överblivna flaskan med skumpa som bara längtar efter ett tillfälle att få fira något.

 

Ååå vad jag önskar att prince charming ska plocka upp mig genom mitt fönster ridandes på sin bevingade enhörning! Med andra ord, never going to happen… Sad face!

 

Ne nu får jag dra på mig arbetshandskarna och göra skit jobbet själv. Inga genvägar, tydligen.

Snart kommer det en rolig bild på min tavla som jag jobbar på!



RSS 2.0