a simple red rose


Tack för bilderna Carro :)

Var hos carro-barro idag, eller "flickansombor100mfrånmigmensomjagändåaldrigträffar" (som jag kommer börja kalla henne om hon inte besöker mig oftare :P).


 Som sagt, jag var hos Carro-barro idag och lyssnade på hennes och Dags nyinspelade låt som var så bra att den fick mig (nästan) att börja gråta...


Vilka duktiga vänner jag har :)
Jag skulle vilja lyfta två av dem idag, en som har vuxit otroligt mycket som människa (stolt över dig mattizgården) och en som sjunger som en ängel <3
Till er andra vill jag säga:
Tack för att ni finns, i vått och torra, glada stunder, sorgsna stunder, fulla stunder och ja, alla stunder!


Tillbaka till Carro, efter de att vi lyssnat på låten, så säger denna ängel något som är som musik för mina öron! "ska vi baka kladdkaka?"
Carro bara du och ingen annan känner mig så bra :P  
Medans vi väntade på kladdkakan, så kollade jag igenom bilderna som hon hade på sin dator och så snäll som hon är så fick jag några av bilderna:) Dessa bilder kommer jag att använda för att snygga till min blogg :)


Dagens I-land problem: varför måste man få träningsverk? Är det en bestraffning för att man har varit duktig och tränat extra? :(


Cyanide and Happiness








En romantisk middag

Jag är nog knäpp eller något men jag tycker att romantiska middagar, där man sitter på någon restaurang med andra par runt omkring som gör precis samma sak, är töntiga. Ja, nästan så där obehagligt kliché!


Ne, om man vill bjuda mig på en romantiskmiddag så ska det nog vara extraordinary!


Min drömmiddag skulle nog bestå av en picknick. Det skulle vara i en park, eller varför inte i en avskild trädgård? Om det finns träd i närheten (och då menar jag någon meter ifrån) så ska det hänga lyktor i dem med levandeljus. Sen ska själva sittplatsen bestå av jättestor rödrutig picknickfilt, med brinnande marschaller runt omkring som bildar ett stort hjärta. Först ska det serveras något gott, som stora mackor eller det godaste som finns (om man inte räknar med choklad!) det vill säga varma mackor, eller toast som det också heter. Sedan efterrätt (såklart!) i chokladform, som till exempelstora chokladmuffins med chokladbitar i. Till allt de här ska det serveras vin.


När maten är uppäten så ska vi lägga oss på rygg och kolla på den stjärnbelysta himlen och försöka lista ut vad som är vad (det vill säga vad som är planeter, stjärntecken och namn på stjärnor). Detta ska göras medans vi myser :)


Eftersom hela picknicken ska ske medans det är mörkt, så måste det ske mellan september (?) och januari! Detta leder till att jag aldrig kommer få uppleva min drömmiddag... för vilken kille i sina sinnens fulla bruk kommer vilja gå på en picknick i den kylan? :(


Fast en oväntad och enkel röd ros vore heller inte så dumt...




             image7






Dagens I-land problem: slut på fredags sovmorgonar, nu börjar jag 8.30 istället. Vilken hemsk upplevelse...   


Hjälp


Jag känner för o skriva...

Men jag vet inte vad jag ska skriva om...

Tips? (A)




lyssna






han är bra...
(till du vet vem)

"Brace Yourself" by Howie Day

So you think
You can hold the world up by a string
With all that you have
And I will hold every part of you that I could hold

And I'm on...
And I'm on again
Brace yourself
With all that you have
Enough, I'm in love again
Brace yourself
Now...

So you feel anything and everything could be
All that you wanted
Stay with me
I'm in no condition to be
Alone

And I'm on...
And I'm on again
Brace yourself
With all that you have
Enough, I'm in love again
Brace yourself
Now...

On and on
So it's just your false alarm
Maybe I'll hold my breathe
And you'll be gone
All that you have... yeah...
All that you wanted...

All that you have...

and all that you wanted...

So you think
You can hold the world up by a string
With all that you have
And I will hold
Every part of you that I could hold

And I'm on
And I'm on again
Brace yourself with all that you have
Oh I'm in love again
Brace yourself... now...

Brace with all that you have
Brace now
Brace with all that you have
Brace now

                          


              

...


I <3 Paris

Jag är tillbaka :) 
Har ni saknat mig? :P


Så, då har man vart i frankrike. (Äntligen) Jag upptäckte att jag älskar landet mer än jag tidigare trott!


Tyvärr fick jag inte åka till Disney land pågrund av tidsbrist :( men pappa har lovat att jag ska få åka till paris under sommaren. Men såklart på ett villkor, att lillsyrran får följa med... Fast det gör inget, för måste ju ha en ursäkt till varför jag ska till Disney land :P


Fast vi inte hade tid att se allt, så gjorde det inget! För det var underbart :)  mycket pågrund av familjen vi bodde hos. Det var en stor familj med mamma Laila, pappa Pierre och de sex barnen Mark (20), Nardine (19), Mickael (18), Morris (15), Nivine (14) och Marvine (13). Jag och min syster passade in perfekt! Fast det fanns lite kommunikationsproblem, eftersom de kunde nästan bara prata franska...


Här kommer en kort sammanfattning av resan :)

  • Lördag 22/12:  Åkte med familjen till Norrköping för att plocka upp den femte och sista personen i resesällskapet.  
    Vi gick ut till Norrköpings centrum för att köpa de sista som behövdes till resan. Då vi gick förbi min favoritaffär (vila). Så klart så måste man gå in, dumt att gå förbi (A)... vilket var tur för mig, för jag hitta en underbar kappa :) (julklapp från mamma :P). Tuvärr fick jag inte ta med den till frankrike :(
  •  Söndag 23/12:  Vid 12 tiden befann vi oss i frankrike (äntligen).
    Vi blev hämtade av Pierre och åkte i snigelfart till Nantes. Jag har aldrig varit med om så lång bilkö!
    När vi äntligen kommit fram så fick vi träffa familjen och alla var lite så där artigtblyga. Lite gulligt faktiskt. Men som tur var gick de över fort :) och vi lärde känna "barnen" i familjen riktigt bra.
  •  Måndag 24/12: Ikväll skulle kriget börja på riktigt :)
    Men innan dess gick vi på fransk julmässa :) vilket var riktigt roligt fast man inte fatta något... Vi sjöng olika kända jullåtar på franska och då tänkte jag på två av mina musikaliska vänner som skulle älskat det :) 
    ok :) nu till kriget :) det hela började med att Mickael upptäckte att jag är lättskrämd. Så han gick runt och skrämde mig (mobba typ, fast på ett snällt sätt). Så jag bestämde mig för att hämnas! :) (såklart)
    Så jag skapade ett litet team (regel nr ett: Jobba aldrig ensam, för då har du ingen att skylla på) som bestod av Nardine, syrran och moi.
    första attacken utfördes på natten när han låg o sov, jag och Nardine smög oss in på hans rum, jag lyfte upp hans arm medans Nardine skrev ett stort L med ett hjärta runt på hans panna (syrran höll utkik).
  • Tisdag 25/12: Julafton, typ!
    vi åkte till en videobutik och lånade filmer med engelskt tall, så att jag och syrran kunde förstå vad filmerna handlade om. Allt var ju på franska... :(
    men på natten skulle kriget fortsätta...
  • Onsdag 26/12: Vaknade med ordet "LOST" skrivet med stora röda bokstäver på min panna och ett hjärta på kinden!
    jag försökte tvätta bort det innan han såg att jag hade upptäckt det, men för sen! Han stod i dörröppningen och flinade åt mig!
    Men hämnden är ljuv! :)
    jag ökade mitt team med Mark. Mark skulle fixa en maka till Mickael (eftersom han är så snäll... eller inte :P).  Huvudingrediensen var hans "favorit", ketchup! Jag har aldrig sätt någon spotta ut en macka så snabbt! Inte nog med det, men på natten när han sov, så smög mark in på hans rum och skrev namnet på de företaget som han "sommarjobbade" för, på hans panna :)
    Så när han gick till jobbet stod det med stora röda bokstäver på hans panna(LOL)
    Man ska inte bråka med mig (A)
  • Torsdag 27/12: Idag shoppade vi på olika ställen i Nantes, vilket jag tycker att jag var värd efter alla turistattraktioner!
    men när vi kom hem så var Mickael inte så glad... Han hade blivit mobbad på jobbet och hans chef hade blivit lite sur. Så jag fick begrava stridsyxan och be om ursäkt...
  •  Fredag 28/12: Idag var det shopping i centrum som gällde och ingen över 19 fick följa med :)
    Så då gick vi runt från kl 9.00 till 19.00! vi gick runt och kollade kläder, åt massa goda saker, köpte kläder, köpte nästan allt J De var bland de roligaste på hela resan :)
  • Lördag 29/12: 15.00 tillbaka i Paris igen :)
    Pierre fixade en chaufför som skulle köra runt oss i Paris och visa alla turistattraktioner. Ja, så många som de går att se på nio timmar!
    de bästa var när vi var i Louis Vuitton-affären! Såå fint :)
     Les Champs-Elysées är så vacker på kvällen och Eiffeltornet, fast jag föredrar att se Eiffeltornet på avstånd, eftersom de enligt mig är vackrare... vi han se de mesta som man borde se när man besöker Paris, fast snabbt.
  •  Söndag 30/12: Idag åkte vi hem till Sverige. Men innan dess hann vi med en sista minutens shopping (såklart) :)
    väll hemma i Sverige så var det mörkt och kalt! Så då fick man ställa om från att inte ha mössa, vantar, halsduk och igenknäppt jacka till allt de där... Inte nog med det men nu blev det mörkt vi 15.00 och inte 19.15 som man hade vants sig vid!

Men det heter faktiskt: Borta bra men hemma bäst!



Dagens I-landsproblem: Varför finns det inte en veckarklocka med mammas inspelade röst som får en att stiga upp direkt?






RSS 2.0