Tequila Makes Her Clothes Fall Off

Det tog knappt 5 minuter, sen hade min Ipod, mitt humör och min kropp ställt in sig på Etown mode!

 

Det är skumt hur ödet verkligen gör allt för att vissa saker ska hända. Trodde att det var säkert att studsa runt på stan klockan ett en fredag. Men oj vad fel jag hade!

 

Det sluta med att jag träffa de flesta, en del kanske det skulle ha varit bättre att inte få träffa just då…

Men hey, life is a bitch and then you die.

 

Men som tur var så blev fredag kvällen helt underbar! Familjen och en underbar person var pricken över i:et! Tack för att du finns!

 

Därifrån så blev allt bara bättre och bättre!

Först så kom Fröken Håkansson med underbara nyheter som Håkan (mupp) inte berättat för mig (STOLT över dig Maddepadde!). Men det gjorde inget för han gottgjorde det på kvällen sen!

 

Tack för en underbar helg och en skum utekväll!


<3

Just One more moment, thats all thats needed.
Like wounded soldiers in need of healing.
Time to be honest, this time im bleeding
Please dont dwell on it, cause i didn't mean it

I cant believe i said i'd lay our love on the ground
But it doesnt matter cause i've made it up forgive me now
Everyday i spend away my souls inside out
Gotta be someway that i can make it up to you now, somehow.

By now you'd know that I'd come for you
Noone but you, yes i'd come for you
But only if you told me to
And i'd fight for you
I'd lie, it's true
Give my life for you
You know i'd always come for you

I was blindfolded, but now im seeing
My mind was closing, now i'm believing
I finally know what just what it means to let someone in
To see the side of me that noone does or ever will
So if your ever lost and find yourself all alone
I'd search forever just to bring you home,
Here and now this I vow

By now you'd know that I'd come for you
Noone but you, yes i'd come for you
But only if you told me to
And i'd fight for you
I'd lie, it's true
Give my life for you
You know i'd always come for you
You know i'd always come for you

Yes i'd come for you, noone but you,
Yes i'd come for you
But only if you told me to

And i'd fight for you
I'd lie, it's true
Give my life for you
You know i'd always come for you

No matter what gets in my way
As long as there's still life in me
No matter what, remember you know i'll always come for you
I'd crawl acroos this world for you
Do anything you want me to
No matter what, remember you know i'll always come for you
You know i'll always come for you

bara för att du sa att jag inte fick!

machmud


för-trött-för-att-bry-mig!

Tränat, städar och fixat Voddler! Ingen dålig dag inte. Speciellt med tanken på att TB kom med min nya mikro! ÄNTLIGEN!!

 

Inte nog med det men jag är på väg till Etown!

 

Nu ska jag bara städa klart, ta en dusch och sen packa för att komma härifrån så fort som möjligt, komma till mitt tryga sovrum där jag bara kan få ligga i min säng medan mamma lagar mat till mig.

 

Dagens I-landsproblem: Jag träna i mina nya mjukisar så nu kan jag inte ha de på tåget!


I <3 MINA RÖDA CONVISAR

Sorgsam nostalgi är väll inget man strävar efter…

 

Men ibland känns det skönt att tänka på det som har varit och känna att man är på väg någonstans.

På väg framåt, mot nya äventyr och nya känslor.

 

Jag börjar förstå hur saker fungerar och hur man ska göra för att inte hamna i vissa situationer. Det känns bra att veta att man har någon som bryr sig vart man än är. Det känns tryggt att veta att man har något att falla tillbaka på.

 

Jag vet att aldrig kommer vara ensam i mitt liv om jag inte väljer det själv, jag är för framåt och utåt för att det ska bli så. Men man vet ändå aldrig…

 

Men man måste ta första steget ibland och utmana ödet, även fast den är på min sida nu.

 

Det är min tid att skina som den varmaste solen, jag vet vad jag vill och vad jag behöver göra för att få det. Nu måste jag bara nå mina mål, and reach for the sky AND STARS!

 

When I was young I was invincible
I found myself not thinking twice
I never thought about no future
It's just a roll of the dice

But the day may come when you got something to lose
And just when you think you're done paying dues
You say to yourself "Dear, God What have I Done?"
And hope it’s not too late cause tomorrow may never come

Reach for the sky cause tomorrow may never come
Reach for the sky cause tomorrow may never come

Yesterday is history
And tomorrow is a mystery
But baby right now,
It's just about you and me

You can run you can hide
Just like Bonnie and Clyde
Reach for the sky
ain't never gonna die
And I thank the Lord for the love that I have found
And hold you tight cause tomorrow may never come

Reach for the sky cause tomorrow may never come
Reach for the sky cause tomorrow may never come

So if you please take this moment
Try if you can to make it last
Don't think about no future
And just forget about the past
And make it last


butterfly


Model för en dag

   
   


 
 

why don't you love me?

ROGER HAR FRUSIT TILL DÖTTS!!!

 

JAG SKA FAN KLAGA HOS TELGEBOSTÄDER!

 

Om fisken fryser till dötts, så kanske jag också jag fryser till dötts!

 

Känner mig helt förstörd, och alla skrattar åt det! Stackars Roger 2.0 som dog ensam…


jag vet vad du vill...


”Var har du kjolen?”

Du gör mig glad, speciellt när du ler mot mig.

 

Jaha, Slöddertälje en onsdag kväll… Dött!

Så dött att fyra helt okända personer för staden, kan få en ensam bartender att bli alldeles tillsäg.

Blandar drinkar och gör sig fin genom at bjuda och ge ut fribiljetter. Men otroligt trevligt var det (måste jag säga).

 

Nästa onsdag är man kanske i Etown så då kan det bli riktig utekväll!

Men vi får se, 5 dagar i Etown lockar inte just nu…

Har hittat något som håller mig fast i Slöddertälje.

 

Men äh, livet är och kommer att förbli en fest! Det bara är så.

 

Nu ska jag städa och fixa så att jag kan dra till jobbet (provgrej).


jag vill gråta!!

Det här säger allt!


nattmusik





big ego ha ha ha

Äntligen slask!

Det innebär att vi är på väg mot varmare och ljusare dagar, våren, mars och sommaren.

 

Jag längtar så in i helvete efter de där varma dagarna då man ligger på gräset och blir helt blind av de starka ljus strålarna. Visst R’s (min granne, Sara!!) matta funkar som gräsmatta och punktbelysningen kan kännas som solstrålar med lite alkohol i kroppen, men det är inte samma sak!

 

På gräset är det lätt att hitta de rätta orden och ta de rätta besluten. Man behöver inte oroa sig lika mycket över alla problem som dyker upp. Allt känns rätt, oavsett vilka beslut man tar så är det rätt!

 

Men just nu är det vinter och kallt…


...

Eller jo, kanske en kommentar…

 

Jag har inte gjort något jag inte borde göra.


...

INGA KOMMENTARER


dagens citat (jag bara måste)

Trull plockar upp varor som hon ska baka med och lägger de på bordet där Roger 2.0 står:

”Undra vad din fisk tänker på just nu?”  

Tonys fysikaliska svar: ”Det beror på hur du definierar ’just nu’!”

 

Och det forsätter

Tony: ”Det är som att säga ’tänk om solen går under just nu’ man vet juh inte hur det kommer vara förrän efter 8 minuter för den måste gå under först!”

 

KTH är det en drog?


det tog 12 dagar

Ok, that is it!

 

Jag kan inte låta bli, jag är så satans kär i snubben! Ni borde kolla in hans mage, jävlar!

 

Så nu har jag bestämt att mitt nyårslöfte inte gäller i Etown. Så på lördag då jäklar ska jag ha kul!

 

Lycklig i några minuter nu innan jag måste börja plugga igen… SÄMST!!  


Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue

Känner mig lite på reta humör just nu…

 

Utan på: Blå sjal, tights och en stor pojkvänströja

Under: Ren spets! Rött och syndigt.

 

När man vill vara mysig utanpå så ska man vara syndig under. Det är bara en oskriven regel som alla borde följa.

 

Nu ska jag plugga!


you had me at hello

Nu är det fixat, biljetter till Snabba Cash är bokade i Etown!! Och det bästa det är gratis för min del. Stora Klumpen bjuder! Det är ett stort kors i taket just nu. Men ne, nu ska vi inte vara så där, hon brukar bjuda på en godisbit ibland (skojar bli inte dryg nu systeryster!).

 

Det ska bli så satans kul att få komma hem (riktiga hem), slippa tänka på vart man bör och inte bör gå sent på natten, slippa oroa sig för att man inte har en aning om vart fan man är, slippa bry sig om alla som går runt o leker i den här staden!

 

Nu är det bara att slappna av och låta magkänslan styra igen (ÄNTLIGEN!!).

 

Kom på inatt att jag faktiskt inte har nått att hämta i Slöddertälje. Om det inte vore för pluggandet så skulle jag vara i Göteborg nu!

 

Fast å andra sidan så är huvudstaden inte så pjåkig (på sommaren).

Jag hoppas att vi går mot varmare tider nu, så att jag inte hinner fylla garderoberna med tjocktröjor!

 

Dagens I-landsproblem: Jag behöver en lista med bra dusch musik på Spotify!


svarens bok hade rätt... IGEN

Sååå nu är det äntligen lite fler kuddar i min säng!

 

Var på IKEA idag med Boko, Kristin och Ellen, alla hade gjort varsin lista så att det skulle gå fort (för boko skulle hämta sin mamma från flygplatsen) men självklart sluta det med att alla köpte de dem tyckte borde stått på listan! 

 

Jag var duktig jag bytte ut saker, så man kan säga att jag följde min lista bäst (alltid oskyldig!).

 

Men när jag tänker efter så köpte jag bara saker jag behöver.

Okej, shots glasen kanske var lite onödiga, men det är massa fester på Wibban då man shotar!

Och de där kökshanddukarna kostade typ inget, plus det var Kristins ide!

Saxar har jag inte heller hemma bara två små, så självklart var det ok att köpa tre saxar i olika storlekar…

 

Nu tänker jag inte räkna upp fler saker, kommer bara sluta med att jag får dåligtsamvete. Men det rycktas om att CSN är extra snälla i januari…

 

Dagens I-landsproblem: Jag har brutit mot mitt nyårslöfte NR 1!!! Det tog 12 dagar… Hopplöstfall…


DAGENS CITAT!!

Trull äter PEZ och tittar på förpakningen:

"Varför är det vinter hos den här apelsinen?"


Du sjöng och spela för mig om vackra solnedgångar och varma sommardagar

Lycklig av att veta att det inte kommer bli så. Det trodde jag aldrig om mig själv!

Framsteg, inte små framsteg heller utan stora FRAMSTEG!

 

Jag har då lite självdisciplin trotsallt!

 

Orka bry sig om vad alla tro och tänker, jag vet vad jag vill och jag brukar få som jag vill förr eller senare. Det känns så skönt att man är så mycket bättre än vad de trodde att man skulle bli. Därför jag aldrig lyssna på allt skit som hände.

 

Tro inte att jag är den jag var 10 månader sen, ooo nej!

Jag känner knappt igen mig själv när jag ser mig i spegeln. Men ändå så är jag mer äkta än vad jag någonsin fått vara.

 

Jag trivs i min värld, där solen är i centrum och alla andra kroppar utanför. Vad ska du göra åt saken, slänga upp mig på din vita häst mot min vilja?

Ne. Jag skulle inte tro de va!

 

Jag vet att du vill, men det kommer nog inte bli så. Jag har min blick fäst lite närmare ekvatorn än du klarar av att förstå. Solen skiner även om det är -16 utanför mitt fönster!


sockerbehov lixom

Glada nyheter till Slöddertälje, det har kommit mer Eskilstuna blod till Slöddertälje!

 

Liza, en kompis från gymnasiet har börjat på skolan från och med idag. Nu får jag bara hoppas på att hon flyttar hit också!

 

Så förutom kusinvitamin så kommer även Liza att gå här.

Det ska bli skönt att ha lite folk hemifrån så att man inte behöver känna sig så ensam. Plus det finns stor chans att kusin har bil här när han flyttar hit!

 

Nu ska jag slänga ut Anni från köket och sparka ner Mikelino från sängen för nu måste jag till min vuxnaslöddertäljekusin!!!


bob marley är våran nya idol typ... på alla sätt!

Miklino säger ”Hej!” och vill berätta att vi har dragit tre linor med PEZ var för att öka koncentrationsförmågan!

 

Hahaha! Ne, egentligen inte vi krossa några PEZ för att driva med Anni och få henne att tro att det var K. och hon blev inte lite chockad hon. Stackare!

 

Men vi har helt ärligt fått saker gjort också! Vi har pluggat massor, gjort nästan en hel tenta från förra året (två tal kvar tror jag).

 

Men det skönaste var nog när alla tre däcka i min säng tills Kristin knacka på.

 

Ne, nu ska jag dra upp Mikelino ur sängen och tvinga honom att göra sista talen!!

Sen ska han få gå och ragga upp en madrass så att jag och Anni kan få ha sängen för oss själva.


bara för att jag kan

Snart är det dags!

62 dagar kvar!

Har hittat hotell, nu är det bara flygbiljetterna kvar!

 

Herre jävlar vad kul det ska bli!!


tack för att du finns <33

Snart får jag träffa dig igen FANNYY-BANNY!!!

Jag längtar som faaan!

Världens bästa Fanny <33  


  

*Ostbågar
*10 kr
*Ost på locket
*"Jag slog henne för att jag såg att hon tänkte slå mig" (hahaha)
***
Och mycket mer!


diamonds are forever

Du kan inte leva utan mig.

Jag vet om det, även om du inte säger det högt. Det syns i din blick och dina handlingar.

Men det gör inget för du är värd att dö för!

 

Nu är det inte mycket kvar innan jag är hemma igen, mellan de fyra väggarna som vet allt, hos de som betyder mest!

 

Fast än alla har bokat upp en och allt känns över(och dubbel)planerat, så betyder det ändå allt att få gå på de säkraste gatorna (fast än de tillhör Sveriges mest osäkraste gator). Hemma är där man har hjärtat och mitt hjärta kommer nog alltid att vara där (förutom när det åker på besök till Nates).

 

Det finns inget bättre än att få falla ner i gräset en varm sommardag och le mot all de vackra.

 

Att vara kär i en hel stad måste vara det underbaraste som finns!


Med stjärnor i håret och huvudet på sned

Jag saknar din röst, jag saknar din blick, jag saknar känslan jag får när jag är nära dig…

Som om allt är som det ska vara, säkert, meningsfullt, tryggt, men bäst av allt lätt.

 

Det slutar alltid med att man får ändra på saker, klippa i pusselbitarna. Jag saknar känslan av trygghet som jag får när jag är med dig. Inget kan nå mig då!

 

Men medans jag sitter här och hör din röst i telefonen så kan jag inte låta bli att sakna dig ännu mer! Jag vill vara där du är, göra det du gör. Varför ska det vara så längt mellan oss? Varför ska det vara så komplicerat när allt innan varit så enkelt?

 

Hur det än blir, vad som än händer så är jag glad över att ha dig!

 

N+N=Z


jag gav dig chansen men nu är det försent

Jag som skulle sova tidigt!

Men när en Kristin flyttar in så måste man fira det!

 

Så medans jag har glömt att göra rent Princess och bytt vatten på Roger 2.0 (som jag fick tillbaka idag, firren hade varit på äventyr med R), så var jag på annat håll och visade hur bra det är att bo på Wibban.

 

Livet är komplicerat ibland, man vet vad man bör göra men det är inte ofta man vill göra det. Om du inte tycker om det så är det definitivt bra för dig!

 

Ibland undrar jag hur du tänker när du säger det du säger till mig, du får mig att fundera och vilja kasta dartpillar på ett foto av dig… Men å andra sidan så är du inte värd det han är värd.

 

Dagens (kvällens? Morgonens?) I-landsproblem: Jag har köpt massa grönsaker och frukt men jag vill inte äta kanin mat just nu!


det gäller att ha tungan rätt i munnen

Kusin och mor försökte sova på planet medan Stora Klumpen visade vilken fjortis hon är:

        

Stora Klumpen hade de inte lätt! Kusinerna satte henne på plats (men eftersom hon är min syster så hämnades hon ganska fort! Äpplena faller inte långt ifrån varandra):


      <- Golare får inga polare :P 

Tredje världskriget:


  (Det är inte synd om henne det är mer synd om kusin, för snart kommer morbror in och skäller ut honom =))
    
Och nu kommer morbror in (Stora Klumpen's hämnd) ->    (Kan man tro att det är 6 år mellan dem?)

Det ligger i släkten:

                


utan musiken går jag under

Jag… typ… öhmm… ÄLSKAR MITT LIV!!

 

Nu tycker jag att det är bra som det är. Vill inte ändra på något!

 

De som verkligen bryr sig finns nära tillhands och alla andra, är ändå bara med när det passar dem. Värderingar, nyårslöften och nyårslöften och ännu fler nyårslöften. Nu är det min tur att glittra som en Swarovski kristall under party ljuset!

 

Ett liv utan slödder (fast än jag bor i slöddertälje)…

Det ska gå bra, det sägs att det är min tur nu.


österrike 09/10

Det kommer bilder snart!

RSS 2.0