hahaha ^^

Wyclef Jean – Perfect Gentleman

"nu ska jag hoppa från mälarbron" "äntligen"

Saknat alla bilder som ni brukar få? Oroa er inte snart kommer det en bildorgie!

Bilder från hela helgen. Fredags grillning, lördags flippning och söndags kalas och promenad.

 

Hela helgen i bilder.

 

Men nu ska jag gnälla lite över min natt! Jag vaknade vid tre tiden med 39.7 graders feber (!?), vart febern kom ifrån har jag ingen aning!

Jag kunde inte somna om så jag titta på en film och åt BEN&JERRY’S. Det hela sluta med att jag somnade vid fem tiden och vakna några timmar senare. Nu är jag nästan feberfri men än halvt förvirrad. Ont i halsen har jag också…

 

Ne, inväntar alla bilder från igår sen, BILDORGIE!


tack =)

 


som studenter älskar att drömma

Håkan Hellström – Precis Som Romeo

”Glöm alla bekymmer nu, dem kommer imorgon”

Jag kan inte sova. Har försökt sova sen klockan halv fyra i natt. Men det sluta med att jag låg och vände och vred på mig hela natten och morgonen. För många tankar i huvudet. För mycket att ta tag i. För mycket att komma ihåg just nu. Solen skiner nu, den har gjort det ett bra tag.

 

Jag är inte förvirrad, jag är inte lost, jag vet precis varför det känns så här. Jag vet precis…

 

Det är dagar som den här då jag önskar att jag låg i min andra säng. För då skulle jag kunna vända mig mot min vägg och räkna stjärnor tills hela dagen var över. Vad behöver du?

 

Jag måste sluta. Jag måste byta musik och byta liv igen. Bli någon jag inte är. För då kanske jag kan somna om och tänka på annat. Vad, jag råka bry mig faktiskt…


wild thing

VAD SKA JAG HA PÅ MIG??

 

Det är avslutnings mingel för de som ska ta examen, så folk kommer ha kostym och vara riktigt finklädda! Men vi andra ska ha avslutningsgrillning, vi ska flumma i princip… Vad ska jag ha på mig? Ska man klä upp sig eller ska man klä sig för en grillning? Vad jag än har på mig kommer det juh bli fel!

 

Jag har panik nu!


on my radar

Britney Spears – Unusual You


Ibland är det svårt att hitta de rätta orden. Man vet exakt vad man vill ha sagt men man vet inte hur man ska säga det. Det blir en enda röra när orden lämnar munnen och den röran ställer till det. Ordentligt.


Oh, Cecilia, I'm down on my knees, darling!

Ibland händer det att man lägger av med det enda man är bra på. Oftast för att man tröttnat på det, i vissa fall för att man har haft en svacka eller för att det gör för ont.

 

Jag har nog varit utsatt för lite av varje. Jag lade ifrån mig det enda som fick mig att känna mig hel, pennan.

 

Men så händer det, ett ljus går upp för en och några ord får en att tänka om. Ikväll gjorde jag något som jag lovade mig själv att jag aldrig skulle göra. Jag läste upp ur mina djupaste tankar för någon. Någon precis som jag, lite vilsen i det välkända.

 

Så idag plockade jag upp pennan igen. Jag skrev och jag kände.

 

Allt detta tack vare en annan vilsen själ, vilsen i det blåa är vi nog båda två. Men det är snart över och solen kommer skina på oss igen. Fast den här gången starkare än innan.

 

Tack för att du knuffar ner mig på tågrälsen. Det fick mig att inse hur mycket jag vuxit det senaste året. Utan dig hade jag varit lika vilsen som för ett år sen! Jag hade nog aldrig tagit upp pennan om du inte hade inspirerat mig, så som du gör varje dag.


brace yourself, i'm in love again!

Man kan visst bestämma sig för något. Man kan visst göra något bara för att man bestämt sig för det. För det är just det jag har gjort nu! Jag har bestämt att det är över, jag har bestämt att det kommer gå bra och jag har även bestämt att det löser sig. Plus jag har även kommit fram till vad jag tycker är kul och vad jag är bra på.

 

Så nu ska en positiv och optimistisk Nour gå och lägga sig. Med andra ord den gamla vanliga Nour ska gå och lägga sig. I’m back bitches! Nu ska ni få se på en riktig orkan. Novastar is baaack!

 

Här ska det flippas och maxas!

Man lever bara en gång och frankly my dear i don't give a damn!


lämna honom


seize the day

Hmm… Lady Gaga är skit bra! Ja, självklart är hon skit bra, men jag menar hennes texter. Unplugged. Helt sinnes som Mattisgården skulle ha sagt. Jag trodde inte att hon hade så bra texter i sina låtar. För på något sätt har jag inte tänkt på texten, detta har aldrig hänt mig!

 

Fröken Östlund har till och med börjat citera Lady Gaga… Tänk att man kan bli så känd så fort. Men kvinnan är sjukt bra och hon står för något extra. Man får Spice Girls känsla av att lyssna på henne.

 

Man kommer ihåg hur man slog knut på tröjan så att det skulle bli en magtröja, slingade håret i olika färger och sen ställde man sig framför spegeln med en borste som mikrofon.

Och egentligen så spelar det ingen roll hur fult eller falskt man sjunger för man blir så peppad. Riktig Dance it out musik!

 

För hur många gånger har man inte stått på dansgolvet och halv skrikit till bad romance? Eller varje gång man hör låten poker face så gör man poker face-dansen… Men det bästa är väll Alexander Skarsgård och paparazzi, ni vet när han säger ”jag älskar dig” på svenska. Jag dör lite inombords varje gång jag ser den videon.

 

Don’t call my name Alejandro, Alejandro…

 

Vem bryr sig om framtiden när Lady Gaga får en att leva i nuet?

Lady Gaga – Speechless


isn't it obvious that i love you?

Min personliga väckarklocka. Du ringer alltid lägligt min vän, för hade du inte ringt hade jag sovit bort den här dagen!

 

Så nu ska det fixas lite och sen är det dags att dra iväg. Idag kommer feletonen vara i princip avstängd. Japp, ni läste rätt! För första gången på över tre år så ska jag stänga av mobilen (ha de ljudlöst och ingen vibration heller, liggandes i väskan).

 

Önska mig lycka till!

 

Tudeelss!


If holding hands is too discreet
Let's make out in the middle of the street
If this flowering just ain't enough for you
Help me God, tell me what to do
Couldn't be more true, isn't it obvious that I love you


jag får dåligt samvete...








mina sömnlösa nätter, dom blir bara fler och fler



Inte lite avis...

the good the bad the you

Den blicken kommer bli min död. Jag har en känsla av att jag kommer ångra den blicken. Men jag fick en liknande respons tillbaka så it can’t be that bad, eller? Jag tror att man vill för mycket.

 

I alla fall! Det blev inge sömn för mig inatt. Ringande feleton och för ljust ute för tidigt, ställde till det för mig! Så jag lekte nörd, fixade om bloggen lite och sega i min säng, tills det blev dags att göra något vättigt med mitt liv.

 

Så nu sitter jag här med The Kooks – Always Where I Need To Be i bakgrunden och rakt fluffigt hår. Jag börjar känna hur sömnen försöker ta över nu, men ooo nej! Här ska det pluggas. You can sleep when you’re dead!

 

Jag känner mig som en galen scientist! Det sjuka är att jag ser ut som en också!

Jag bjuder på den här (bara för att jag har varit dålig med bilder!):

 


Crazy Bitch today! Men på fridag är det banne mig sexy bitch, annars kommer inte jag! Vem försöker jag lura, jag kommer komma ändå… Jag behöver komma ut mer!

 

Och det påminner mig! Gissa vem som ska på SATC – premiären? JO, MOI! GLAAD! Nu ska jag spana på en DILF, tudeelss!


förlåt

Magnus Weideskog – Fler och fler

Miss halfway

Läste precis något på Fröken Östlund blogg som fick mig att tänka till lite…

 

Jag har slösat på dem! Vad har jag gjort? Jag kommer aldrig mer få tillbaka det. För man får väll bara ta en av allting? Jag har förbrukat det för fort och lämnat det till återvinning! Inte konstigt att jag tittar tillbaka och fråga mig själv vad det är jag håller på med…

 

Är det jag som är trasig? Eller är det du? Det kan inte vara jag, för jag vågar fortfarande. Jag riskerar det dyrbaraste jag har. Jag räcker över det på ett guldfat och ställer mig en bitbort och ser på. Hur det slutar? Det vill nog inte ens jag veta! Jag tar en chans och jag ger en chans, för vad ska jag annars göra? Stå i ett hörn och se hur allt bara rinner ner i sanden?

 

Nej tack, jag målar hellre fan på väggen!

 

Men det är inte heller ett bra sätt att göra det på. Jag har kört min stil (”göra först tänka sen (eller tänka lite undertiden och sen tänka mer)”) ett tag nu och det fungerade i början. Felfritt. Men nu vet jag inte längre.

 

Någon sade förlängelsen till mig att man måste våga ta risker för att lyckas. För att riskera är även ett sätt att känna sig levande, så jag hoppa med en gummisnodd fast bunden runt fötterna.

Var kanske inte detta personen syftade på… Men vad skulle jag tro?

Jag hade redan slagit in och räckt över det enda jag kunde ge bort. Men vad hände med det? Jo, jag tappa bort det!

 

Så jag blev en cold hearted bitch i dina ögon. Men jag är ändå inte lika trasig som dig. Ta ett djupt andetag och se bortom horisonten, vad ser du?

 

Magnus Weideskog – 20 år


kär? nja... inte som du tror...

Vad gör hon har hon inte ”pluggat” idag?

Jo, det är precis vad jag har gjort! Men jag har pluggat på riktigt, jag har varit duktig idag. Extra duktig om jag får be.

 

Jag hade tenta idag. Efter en mysig lunch med Fröken Östlund, så tog jag mitt pick och pack och satte mig i skolan. Efter att ha slösat all energi på uppgifter jag inte behövde till nästa tenta så gick det lite segt fram. Men detta botades med en lååång promenad med Fröken Östlund, och som vanligt så fick jag hjälp med min livskris! (HAHAHA!)

 

Jag har självklart klarat dagen genom att göra x – antal klädbyten. Som vanligt blev inte den ena outfiten lik den andra (inte ens lite!). först var det en mysig ”jag skriver tenta”-look, sen en lite varmare ”gå på stan”-look, sen en lite mer ”snygg och lycklig, ge inte upp energin”-look och tillslut ”en promenad i stan”-look.

 

Jag orkade inte ta bilder… Ja, jag vet jag har inte lagt upp bilder på ett tag men jag lovar att jag inte slutat med det! Har bara inte haft kameran med mig…

 

Dagens I-landsproblem: Missförstånd i kommunikationen


hurricane

Jag känner mig som Frankensteins monster!

Kunde lika gärna vara ”dagen efter studenten”– bakis, folk skulle inte se någon skillnad!

 

Om jag ändå vore bakis, då kunde jag bota det… Fy nu mår jag illa på riktigt!

Ska nog ta ett ”lån” av pappa, synd om mig juh…

 

Usch jag vill inte! Vill bara ha sommar njuuu!!


norre, norpan, nizzle, miss no-no, nouri, novastar, vad vill du kalla mig?

Du får inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål, du får absolut inte riva mina murar som jag så omsorgsfullt har byggt upp. Du får verkligen inte. Men ändå får du mig att falla mer och du står inte för den oredan du ställt till med.

 

Jag borde tänka på annat, viktigare saker som min tenta imorgon… Men det enda jag tänker på är det här… Jag är så lost. Jag vet varken ut eller in. Jag vet inte ens vad jag vill längre… Spotify spelar musik som får mig att bara vilja ställa mig under regnet och gråta. Lite av lycka.

 

Jag vill gå tillbaka i tiden och ändra lite, byta ut lite och ångra lite…

Fast ändå ångrar jag ingenting!

 

Nu har jag tappat bort allt du någonsin gav mig, inte med flit dock. Jag saknar allt jag tappat bort. Jag leta till och med efter mitt hjärta idag… Hitta inte det, inte ens under sängen.

 

Är det över nu? För jag kommer ihåg alla dagar med dig…


för att du finns <3

Coldplay – Yellow

Cheers darlin'

Jordin Sparks – Battlefield
Leona Lewis – Happy
Melanie Fiona – Give It To Me Right
Mary J. Blige – One - Radio Edit
Paramore – crushcrushcrush
Paramore – Misery Business
Melanie Fiona – Monday Morning
Jet – Seventeen

time to pretend

Fröken Östlunds vita månad är nog inte så pjåkig ändå!

Inte illa att vakna på lördag och söndag och känna att man faktiskt vill gå upp. Men även att kvällen innan var lyckad. Två flugor i en smäll ungefär.

 

Igår fick jag det bekräftat för mig att det inte är mig det är fel på utan alla andra (ja, kanske inte ALLA andra utan vissa få utvalda…). Jag tycker att det är lite trögt det folk håller på med. Om man tycker på ett sätt så tycker jag att man ska ta och säga det till personen i fråga och inte till alla andra runt omkring personen. Och sen kan man diskutera själva problemet (som i det här fallet är ett påhittat problem, men ändå).

 

Det känns som om jag går i 8:an igen! Stört!

Kan inte folk bara växa upp? Snälla?

 

Dagens I-landsproblem: Jag vill äta min Ben och Jerry’s nuuuu och inte efter maten!  


You're impossible to find

”Jag vill inte se dig som den som kom undan…”

 
Petter – Längesen


Ibland gör det så ont att tänka tillbaka, ibland blir man så ledsen att man bara vill lägga allt på hyllan byta adress och liv. Men ibland så funkar inte ens det. Ibland så lägger man sig bara i gräset och blundar hårt och önskar att marken under sväljer en hel.

 

Men sen hittar man det igen, man tror att det är över och man sätter upp nya mål. Man blundar och tänker på det som varit, gömmer det och börjar om. Men det blir aldrig av ändå…

 

Man är kvar i det förflutna, rädd och vilsen. Tills det knackar på dörren och man fattar att det inte var meningen, att det aldrig var meningen. Då, äntligen då, fattar man vad man gått miste om och vad man inte kommer få tillbaka.

 

Därför låter jag bli att tänka tillbaka, därför tänker jag inte alls. På något sätt är det inte värt det…

Men ibland så är en smak från förr lika dränkande som att stå på havsbotten med ett järnklot runt foten. Alltid något som håller en kvar…


och du vill?

Petter – Fredrik Snortare och Cecilia Synd


jag börja gråta på riktigt!




Säger bara, se de två senaste avsnitten av Grey’s Anatomy NUU!  


when i'm stalking you ben affleck

”Snygg och lycklig snygg och lycklig snygg och lycklig snygg och lycklig TÄNKA SNYGG OCH LYCKLIG!!”

 

Vilken fegis man är ibland! Snygg och lycklig. Jag fattar inte hur det hände men plötsligt är jag den som gömmer mig bakom en buske! Snygg och Lycklig. Springer in och gömmer mig, slänger mig under täcket och låtsas som om jag inte finns. Snygg och lycklig, tänk snygg och lycklig!

 

Vad hände? Jag som brukar gå fram och vara rak på sak, sitta och stå rak i ryggen. Har aldrig tagit skit från någon någonsin. Inte konstigt att Mattisgården inte kände igen mig när jag ringde helt i panik och fråga vad jag skulle göra. Inte konstigt att mamma sucka åt mig och sade att jag bar mitt hjärta utanpå kroppen. Inte konstigt att pappa vill att jag kommer hem och ”tar semester från allt” (?!).

 

Men det är burka i hissen all over again! Jag vet inte om jag berättat det, men när jag bodde i Årby så flyttade det in en familj som var ganska extrema i sina åsikter om vad man fick och inte fick göra. Och en dag när jag kom hem från basketträningen så hade jag mina basketshorts på mig (som ändå är ganska långa, under knäna typ) och jag skulle ta hissen upp. Då kom pappan och tre av hans barn (våra grannar alltså) och åker med mig upp. Det som händer är att hans treåriga dotter tittar på mina bara ben och spärrar upp ögonen och sen tittar hon på sin pappa helt i panik…

 

Kommer nog aldrig glömma det där… Kommer vi aldrig komma ifrån det här? Hur svårt kan det vara egentligen? Måste alla glo när en tjej har barbent när det är 25 plus grader? Vi lever ändå inte på 1800-talet!

 

Jag prata med pappa i telefon och berätta hur alla betedde sig här. Min pappa som är en ganska liberal man (förutom när det gäller söndag morgon och hur man behandlar andra människor, speciellt de äldre) blev ganska så arg.

 

Eftersom han har sätt alla mina kläder (då det är tvång för honom hemma att vara publik på modevisningskvällarna då man köpt nya kläder) så vet han att jag inte har något som borde ge den uppmärksamheten.

 

Den enda gången jag varit med om detta var när jag var 14 och åkte till Irak. Och då hade jag ändå ganska plufsiga kläder och långa! Det är som att vara utomlands, jag börjar undra om jag ska ha med mitt pass med mig när jag lämnar lägenheten…

 

Dagens I-landsproblem: Känslor som bleknarbort i solens hetta


kiss me goodnight and not goodbye

Börjat med något jag inte gjort på över ett år, sova med musik på!

 

Förr kunde jag inte ens ligga ner utan musik i bakgrunden. Kommer ihåg hur jag vaknade samma sekund som mamma eller pappa stängde av min musik. Eftersom jag inte har någon radio/stereo så får det bli Oskar som spelar musik för mig.

 

Tror att Oskar börjar bli sjuk igen… För mycket facebook spam!

 

Men bara för att jag är så snäll så kommer här min ”sova – lista” för er som inte kopplat upp Spotify till facebook (som ni borde göra då man kan lyssna på så mycket mer musik än innan!).

sova [shuffle]


good girls go bad ala chuck bass

Livet på Wibban kan beskrivas på många olika sätt. Det är mysigt när någon fyller år, det är superultramega nice när det är fest och det är spännande när alla vet något om en som man inte själv vet (HAHAHA!).

 

Det är en trevlig skara det här! Som en familj, vi tar hand om varandra och ställer upp för varandra.

(Super även ner varandra och gör duma saker, som att sno ett fågelhus mitt i natten och sen får vi dåligsamvete av det…)

 

Men det hjälps även (kollektivt) till då någon inte vill plugga, det finns alltid någon som ställer upp och distraherar! Älskart, helt underbart!

 

Puss på er alla Wibbanister <3


I fuck you because you're famous


Rosetter och pärlor

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte! Men, jag måste, jag måste, jag måste!

 

Vad håller jag på med och vad tänkte jag?

Ibland när man har gott om tid så börjar man tänka på saker som man inte behöver tänka på egentligen… Så idag medan jag stod i duschen och njöt av det varma vattnet så slog det mig: LOSERS!

 

Det är inte värt ett skit. Allt man gör är att ta genvägar (som är sen vägar men ändå), men tydligen inte! Fusk och falskhet. Hur korsades min väg med detta? Det här är inte jag, fröken perfekt.

 

Tro inte att jag inte vet allt redan, vem försöker du lura?


dans votre coeur, couche la vérité de mon amour pour vous

Lifehouse – You And Me
Lifehouse – Blind

L-O-V-E

Idag den 19 maj 2010 är det den internationella Converse dagen!

Så på med favorit Convisarna och stråla som självaste solen.

 

Jag vet inte, men för mig är Convisar inga skor utan något annat. Man drar på sig de när man känner sig lite nere och blir genast gladare. Man drar på sig dem när man ska göra något speciellt som kräver lite mod. För vad ger mer attityd än fast mark under fötterna?

 

Självklart blir man lite smått sur när alla fjortisar går runt med Convisar och behandlar de som vanliga skor som blir trendiga ibland!

 

Ja, man kan lugnt säga att Converse var min första kärlek! Har till och med kvar mina första, fast de ser mer ut som trasor än skor… Och mina favoriter, som (hör och häpna) inte är de röda, utan de grå med ljusrosa fjärilar på!

 

Kommer ihåg hur jag rensa storstäder och två länder för att hitta! Min stackars morbror, som fick hjälpa mig när jag var på min vansinnesjakt efter dem, pustade ut ganska rejält när vi hitta dem! Han och alla andra skakade på huvudet när jag sov med skorna på första natten…

 

Ja, jag har sovit i ett par Converse för att jag varit så kär i dem! Plus de var nya så det gjorde inget.

 Gissa vilka skor jag hade!

Nu är mina älsklingar lite (okej, ganska mycket) utslitna. Men det hindrar inte mig från att ha de på mig när jag vill känna mig extra lycklig.

Men mina röda sötnosar är fortfarande superultramega speciella!!
  (RÖTT <3)


Så gör som Moi imorgon, dra på dig dina favorit Convisar!


"på sommaren ska man bli kär" eller är det på våren?

Är det bara jag? Eller blir ni också varma...

Stromae – Alors On Danse - Radio Edit

stockholm fashion week 2010 @ berns

Lite halvt spontant åktes det in till Stockholm för att gå på Fashion Week. Det var elever från Beckmans designhögskola som skulle presentera sina examensarbeten. Och vilka arbeten!


Det fanns något för alla smaker men mina favoriter var utan tvekan Maryam Avalinejad och Matilda Sandström!


Avalinejad
hade två klänningar som jag skulle kunna mörda för! De var så Moi att de skrek mitt namn (”Köp mig, jag vet att du vill ha mig, KÖÖÖP MIIG!!”).

   


Medan Sandströms gudomliga handarbete fick mig att tappa hakan! Och hennes grand finale som fick avslita hela showen var pricken över i:et! Vilken klänning!! Om jag någon sin ever gifter mig så hoppas jag att det är en liknande klänning jag bär!

    

Tyvärr blev alla bilder suddiga, men en blick på goodiebagen och jag känner mig genast tröstad!

 

Kvällen slutade inte där, utan den fortsatte med något gott på TGI Friday’s (fredag hela veckan <3). Och därefter en skön promenad i Stockholm city. SOMMAR!!


Fröken Schack lade precis upp videoklipp från modevisningen! In och titta: http://vimeo.com/11848687

Från lördag till lördag

LÖRDAG, Slöddertälje, wibban (550, MAT):


Vad har du i koppen fröken?
Lite varmstart inför Etownisterna…


   

Etownisterna:

   

De hade något gemensamt…

   (Hon kände sig lite utanför, hahaha!)
 


Sen blev vi bara två... 2+2=2 (Eller hur Max?)

  


Torsdag, Etown, hemma @ Moi:

Hockeykväll! Fanny Bunny läser om sin kusin (Herr Wallin) i tidningen

 (HAHAHAHAHAHA!!) 

Moffungar! Man märker att vi är hos mig då det enda man gör är att äta…
  (Max är nöjd, eller vad säger ni?)


Lördag, Etown, Mattisgården, Nybro:

 
 (<-- Vart tog hon vägen?) 

Orkar inte skriva om alla bilder, fast varje bild har en historia bakom sig. Ni får gissa eller något! En bild säger trotts allt mer än 1000 ord…


i think, i think i love you Mr X

Melanie Fiona – Johnny

you and me

Ett litet mysigt avbrott i en otäck vardag. Gör det du ska och allt blir bra.

 

Men ett snett leende, en varm blick och allt det där som en gång var är oväsentligt. Allt faller i bitar och muren försvinner tillslut. Även om det ligger en solros på mitt bord.

 

Även om jag letade efter mitt hjärta i helgen, även om jag som vanligt inte hittade den… Allt faller ändå. Som om det vore igår, fast igår var det någon annan som höll min hand. En mjukare och varmare hand.

 

Så även om jag sprang i regnet med tårarna rinnandes och tankarna på dig. Så spelade det ingen roll. För väll nere i min säng så var allt bra igen.

 

Jag klara mig ska du se, jag gör alltid det.

Jag har hittat någon som alltid får mig att le. Det var det vi prata om sist, ”hitta någon som får dig att le”. Så även när det känns som att du är allt jag vill ha, så är det faktiskt inte så. Bara ibland. Men ibland vill jag även göra något dumt…

 

Dumma misstag. Du är tyvärr inte ett av dem.

 Lifehouse – Everything

N+N=Z


du din lilla dryga skit!

Maxime Max Maxe ”JAG PLUGGAR” Melkie är en mytoman, lögnare, bedragerska, myglare, snorvalp och en, en , en wannabe pluggis!!!

 

Jag kommer aldrig lita på dig din tönt!

 

Hela dagen idag så har fröken ”jag måste lämna in en rapport imorgon” Melkie pluggar… Ja, det är vad hon lurat i oss alla! Hon har dissat ett och annat idag, skolan kommer alltid först…

Men vad ser jag när jag går in på frökens blogg?

 

JOOO!!

 

http://maxiii.blogg.se/2010/may/varderingar.html#comment

Min uppgift som ska vara klar imorgon är att värdera ett företag i Ryssland. Jag, en liten snorunge ska analysera och komma fram till hur mycket ett företag är värt!? Hur i helvete ska man göra det? Jag har knappt börjat med uppgiften än..

Men jag får fixa det inatt för snart blir det fotboll och hockey! Mycket roligare än att plugga.

 

 

Vänta du bara! Ingen Radiokaka till dig på studenten (då jag tänkte bjuda på grillat OCH RADIOKAKA!)!!!


"Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl iallafall snubbla lite?"

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! TÖNT! ;)


Ps. jag vet vart den kommer ifrån! Mig lurar du inte (HAHAHAHA!) :D


baby i know you like my games ^^


whatever you like

Jag saknar känslan av att skratta från magen. Ett ärligt skratt utan minsta tvivel.

Jag vill skratta så mycket att jag får ont i magen. Ja, till och med magmuskler!

 

Som tur är så åker jag till Etown imorgon, ska överraska familjen som tror att jag kommer på fredag.

Jag har bett om att få ”låna” lilla Elias i några timmar vid lunchtid på fredag. Med låna så menar jag självklart sitta barnvakt. Mami berätta att han lärt sig krypa fort och stå!

 

Så jag tänkte plocka upp honom och sen gå runt på stan lite, ta en tur till Donken (han älskar pomfritt!! Ungen har smak!), leka lite på något café och leka i trädgården lite.

 

Helt enkelt försöka förtränga lördagen! Som tur är så är det bara halva lördagen… Resten går att supa bort. Eller i ren Izzy anda, baka!

 

Så på söndag om ni har tur så finns det massa gott hos oss!

 

Ne, nu är min wanna be ”micropaus” över! Nu ska jag plugga vidare.

Juste, Sandra B. jag hitta min diGGGimon!


fuck you, fuck you very, very much!

Kass musik, kass sysselsättning i en kass stad!

 

Har lust att börja sjunga på den där låten, ni vet ”glöm inte bort att du är värdelös...”. Helt ärligt fattar jag inte vad jag håller på med. Känner mig lite halvt manodepressiv just nu, solen skiner och jag ligger i min säng och vill inget annat än slänga ut böckerna på grillen och somna om!

 

GAAAAAAAAAAAAAA!

 

Jävla Slampa! Ursäkta språket men ibland blir jag så arg på folks beteende. Empati och ödmjukhet, respekt och förståelse, vart tog det vägen? Små barn det är vad alla verkar vara! Så gnäller de på mig om ansvar och shit!

 

Så falsk, så inte min grej! Vad i… Ne, nu ska jag sluta kasta bort mitt liv på sådan här bullshit!

 

Dagens I-landsproblem: D.U. (bara en som borde ta åt sig)!


Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead

Jag vill vara 15 och kär, jag vill sitta på stranden i Åhus head over heels för dig.

 

Göra om allt ännu en gång, fast lite galnare och lite vildare. Stå på taket och skrika högt att jag är kungen över alla här. Titta dig djupt i ögonen och önska att jag aldrig behöver titta bort.

 

Jag vill ha tillbaka den där känslan. När allt är perfekt och oslagbart, perfekt och oförstörtbart.

 

Jag älskar hur du ringer mig, när jag fallit från mina rosa moln och säger att det är så här du vill ha det. För enligt dig så ska ingen annan hålla mig i handen.

 

Synd att du alltid är så långt borta.

 

Men du vet att N+N är alltid = Z!

Tina Turner – The Best


skjut mig och gräv sen ner mig, snälla...

Jag var kär i idén om dig, långt innan vi mötts
och när jag såg dig komma i blåsten
med kläderna på sned och håret på sned, det med var jag såld
Du sa 'vems hår är gjort för det här?
och är det inte typiskt när man äntligen gjort sig lite fin
men en främling så söt som du och en sax fixar allt'
och plötsligt satt du där i ditt kök, som en oblyg ängel i jeans och bh
alldeles för nära och jag hade aldrig sett nått så vackert

och du skär, skär som laser och jag har inget vettigt försvar
att ens försöka värja sig saknar mening
för du skär, skär som laser och jag förlorar hur jag än gör
för du är inte nån som man låser in och inte nån som man har

Och efter gymnasiet lämnade du stan och alla vi fega, vi blev kvar
Du sa 'jag är inte som du, jag dör om jag stannar' och en kyss
och så var du borta och ända sen dess har jag dansat omkring
på gator och in i sovrum med ett halvt hjärta,
och mätt alla efter dig och inte varit mycket att ha
Och du kan inte bara ringa så här efter 5 år
och vara så underbar och tro jag ska falla
för jag vet att jag kommer falla

och du skär, skär som laser och jag har inget vettigt försvar
att ens försöka värja sig saknar mening
för du skär, skär som laser och jag förlorar hur jag än gör
för du är inte nån som man låser in och inte nån som man "har"

hey!

Du skär, skär som laser och jag har inget vettigt försvar
att ens försöka värja sig saknar mening
för du skär, skär som laser och jag förlorar hur jag än gör
för du är inte nån som man låser in och inte nån som man "har"

Like every girl in history

Vad håller jag på med? Varför stänger jag dörren rakt i ansiktet på dem? Varför ger jag inga chanser? Har jag blivit så brutal? Bara de som inte duger får komma in, medan de som duger står i kylan…

 

Jag som brukar vara duktig på sådant här, vad håller jag på med? Har jag också blivit smittad? Tycker uppriktigt sagt synd om de som vågar. Så brutal och cold hearted…

 

Jag ska börja om, göra som jag brukar wear my heart on my sleeve. Det har funkat bättre så för mig. Saken är den att jag redan vet vad jag vill, så jag borde sluta hålla på och bara go for it!

Men det kommer jag inte göra. Jag vill inte att det ska sluta så som det gjorde sist… Så jag ska sitta här och vänta på prins charming.

 

Så även om jag säger nej, fråga en extra gång! Jag vill ha fel…


Well if it looks like love should be a crime
You'd better lock me up for life
I'll do the time with a smile on my face
Thinking of her


lost in you


when a man loves a women

Moi: "jag är ingen toffel jag är player tydligen :S"

 

Björn: "haha ;O yes you aaaare ;)

 

Moi: ”:( taskig”

 

Björn: ”i know your skills så det är ju inte så konstigt ;)”

 

Moi: ”jag är ingen player, hahahaha! vad är det då?”

 

Björn: ”vad är vad?”

 

Moi: ”mina skills”

 

Björn: ”söt omtänksam och ganska wiiild ;)”

 

Moi: ”sööt du är! :D”


Allt jag har att säga är att du är värd att dö för.

Kent – 747

N+N=Z

do you wanna make love to me?

Dance it out!

 

Det är precis det jag ska göra!

Dra för gardinerna, ta på mig något rött och litet och sen dansa ut allt!

 

Efter ett tag så slutar man känna och allt som finns kvar är musiken.  Stänga av allt och alla.

Är trots allt fröken expert inom det området.

Så nu har jag inte bara ett utan två sjukhusbesök att undvika. Toppen!

 

Tänk att något jag älskat blivit något jag hatar. Något jag förknippar med döden istället för möjligheter och hopp så som jag brukade…

 

Så hur många tummar ska jag behöva hålla den här gången?

 

Dagens I-landsproblem: Jag vill ha en Stor och Fin solros som gör mig glad…

 

An do you wanna
Do you wanna
Do you wanna make love to me
I know you wanna
I know you wanna
I know you wanna make love to me


i-d-r-e-s och m-a-r-t-i-r här kommer vi här kommer dem!

Kommer ni ihåg låten ”Då är du i Årby”?



Jag sitter och lyssnar på den nu! Den är juh bra… Sitter dock och gapskrattar. Men det kan bero på att jag känner igen mig lite (Ja, Max jag kommer ihåg vart jag kommer ifrån!). Men själva musiken är juh grym, låter lite som Step up 2.

 

http://www.frizon.se/idresochmartir



Hemlängtan? Neee, inte alls…


jag vill gå i solen

Ibland när jag pratar i telefon (då det blir för mycket saker på en och samma gång) är jag glad att ingen ser mig.

 

För jag undrar hur folk skulle reagera då de ser hur jag ser ut…






Alla borde dansa i sina undisar till den här!
The Kooks – Do You Wanna 

 


då Sandra B skulle pimpa sin blogg

Sandra B ville ha lika hota bilder på sin blogg:




~ sa säger:

vart får du tag i bilderna

Nour säger:

googel <3

PORR juh

~ sa säger:

söker du på porr

Nour säger:

hahahah neee

på jeans

~ sa säger:

huh?

Nour säger:

googla jeans

~ sa säger:

ja gör det. inga porr kommer

Nour säger:

men leta

hahahahahha

läs det du skrev

~ sa säger:

hahahaha

Nour säger:

det hamnar på min blogg

 


Gissa vem jag vill vara och gissa vem jag vill ha:

SEX SELLS?





JUPP!

(Den gillar vi, eller hur Sandra B?)


Alltså häng ut mig på din blogg bara så där... vänta bara!

http://sandritaa.blogg.se/2010/may/jadu.html#comment

Why should I stay if there's no chance of making out?

Lite så där, känns det just nu.


hollywood whore

Och så regnade samtalen in.

 

Kan inte sluta tänka! Föra gången söp hon bort sitt liv, vad kommer hon göra nu?

Jag är faktiskt lite orolig för henne, även om hon inte är världens snällaste eller omtänksammaste! Men hon är äckligt lik mig, om man ställer oss vid varandra! En extra syster, brukade hon vara…

 

Kommer det bli som när jag var liten? Då mamma och pappa fick ta över…

Hur trasiga kommer alla bli om det händer?

 

Jag vill fly! Men den plats dit jag skulle vilja fly är säkert också upp och ner just nu…

Borde ringa Stora Klumpen och kolla läget. Om någon har tagit reda på allt så är det hon!

Dags att tända ljus, igen…


scars

Vad är det som händer? Ska alla jag känner gå bort på samma sätt nu eller? Vad är det här?

Seriöst!!!

 

Fick ett samtal av pappa… Ganska olikt min pappa att låta så orolig. (Jag får panik!) Men han sade att vi skulle åka bort under Kristi himmelfärds för att träffa någon som vi inte pratat med på över 6år. Någon som vi inte ens brukar säga hej till ifall vi ses. Men nu ska vi åka flera mil för att hälsa på, dock inte i hemmet utan på sjukhuset…

 

Det där jävla c-ordet förföljer mig!

 

Så hur många är det nu? 4? Jag orkar inte med det här, jag får panik!

 

Vill bara ligga i min säng eller ta nästa tåg hem… Stackars pappa…


i was down at memory lane today

Idag blev det verkligen en annorlunda dag!

 

Det började med sms klockan 08.03. Därefter var det ”fullfart!” som gällde.

Fixade lite här hemma innan det blev dags att möta Björn på busshållplatsen, människan hittade inte hem till mig tydligen (GPS på mobilen kanske? Hahaha!). Sen blev det hem hit kolla på film och prata ut. Det var ett tag sen sist!

 

Så medan vi prata i mun på varandra så rullade filmen på. Det blev en och annan tur ner till centrum där det handlades lite (juste, din äckliga mandelmassa ligger kvar i min kyl!!).

 

Fröken Östlund gjorde oss sällskap under maten och kom sedan med den fantastiska iden, att sitta ute i solen! Dock så skulle hon träffa linköpingsbor så jag och Björn fick klara oss själva. Det hela sluta med glass i solen och ett välbehövt samtal.

 

När solen gick i moln så tog vi oss hem och lyssna på två gamla men väldigt saknade låter. När Björn hade åkt så tog det inte långt innan jag var inne på något som alltid får mig på bra humör!

 

För ibland så känns http://rosakottbullen.blogg.se/ som en skitbra ide! Dessutom får den mig att le som ett fån, även om ett var längesen…  

 

Men det (näst) bästa var nog ändå, ”Alla vill ha en bit av Nour”! Hahaha!

 

Sedan bar det av till skolan, dötid! Men efter skolan vira jag runt med två Slöddertäljebor. Elli-Belli skulle ha Corny big och Min Slampa… Jag vet fortfarande inte vad han skulle ha men han köpte fake brownies…

 Ja han köpte hela lådan!


Dagens I-landsproblem: Jag orkar inte göra matlåda av maten som blev över!

Söt:

"nostalgisk
otrolig
unik
rastlös ;)

ärlig
rolig

underbar
nyfiken
dansarn
envis
riktig
bäst
artig
riktigt sööt!"




”Tänk rött, tänk spets, tänk svart, tänk… PORR!”

Sandra B har fått mig att söka till GBG basket festival, därför att ”man får gå på Liseberg!”… Men tydligen så får man betala för att gå på Liseberg!

 

Då kan vi skita i det IDEELLA jobbet och bara hänga på Liseberg juh!

Men, men vi ska MAXA! Och vem är jag att tacka nej till att MAXA?

 

Ne nu ska jag sova, imorgon blir det fint besök och på lördag blir det fint besök igen. Hela den här veckan kommer skina av Etown glans, kan det bli bättre?

 

Juste, det är muffins bak här imorgon och alla ska få smaka (som tack för den fina 20års presenten jag fick!).


Ja, jag vet meningslöst inlägg. Men jag orkar inte just nu!


vill ha sommar och slagsta glass!



Kolla glassen!! <3

i like the way you move


that dude is a lady

Vart tog du vägen? När gick du upp egentligen?

 

Vaknade klockan 07.07 av att Max var borta! Hur lyckades människan ta sig upp klockan sex med tanken på att vi säg halva paranormal activity?

Vi såg halva för att jag banga okeeej!

Men seriöst jag tänker inte kolla på det när jag nästan tror på sådant skit.

 

Nu ska jag duscha och sen dra till skolan!

 

(Åt du ens frulle?)


undrar du inte vem som kysser henne nu?

Jag tror, jag tror på sommaren…

 

Jag dör inombords. En del av mig går i bitar. Jag blir galen, har aldrig känt så här i hela mitt liv!

 

Så jag drar på mig mina heart shaped glasses och ser allt genom rosamoln. Det är nu eller aldrig, och jag väljer hellre nu än aldrig! Så that kiss was a mistake men det var mitt misstag.

 

Trots min beslutsamhet och envishet (och allt annat) så kan jag inte låta bli att känna mig förvirrad. Har jag valt rätt? Har jag gjort rätt?

 

Men det spelar ingen roll, för varje gång jag står där så är det precis som om inget har här och jag går sönder. Men jag vet att vad som än händer så är det där jag ska stå.



Håkan Hellström – Jag Hatar Att Jag Älskar Dig Och Jag Älskar Dig Så Mycket Att Jag Hatar Mig
Håkan Hellström – För Sent För Edelweiss
Håkan Hellström – Nu Kan Du Få Mig Så Lätt
Håkan Hellström – Kärlek Är ett Brev Skickat Tusen Gånger
Håkan Hellström – Jag Vet Inte Vem Jag Är Men jag Vet Att Jag Är Din


Vad jag gör nu? De du!


RSS 2.0