i'm no superman

Jag har städat och städat och städat, nu känns det äntligen bra. Visst, det kommer aldrig bli så kliniskt rent som när mamma och pappa städar men jag tror att det beror på att man måste jobba på labb för att få det så rent hemma.

 

Snart ska jag börja sy på mina kuddfodral, har kommit på en lösning för att få det att se ut som jag vill (hade nämligen köpt för lite tyg, för Stora Klumpen gav mig fel mått! (mitt eget fel, att jag ens lyssna på henne…)).

 

Men det kommer bli bra!

 

Vill måla naglarna idag också, för de går sönder hela tiden. Har snart inga kvar!

 

Ska ringa mamma och skryta sen, känner mig så duktig! Juste, gjorde även rent (eller ja försökte) badrumsfläkten! Hur mycke vuxenpoäng är inte de liksom?

 

Vill ha den där boken som man kan se och kryssa i saker och sen räkna ut hur många vuxenpoäng man har! Någon som vet vart man kan hitta den?

 

Dagens I-landsproblem: Min frys är så liten att jag inte ens hittar mitt glasspaket, eftersom även den är super liten :(


"I like my men cold, dead and sparkling"

Du vet hur du ska göra mig glad du!

Ringer mitt i natten för att berätta att du slagit ditt och mitt rekord.

 

Ligger i min säng ännu fler mil bort än jag tidigare varit och lyssnar på vår hemliga musik (”pinsammaste låtarna” :P).

 

Men sen har vi vår oslagbara musik, som ingen kan ta ifrån oss!

Hur vad det nu igen? N+N=Z, vi mot världen…


Det är sättet du rör dig och hur du håller andan
Just före du skrattar
Det är sättet du ler och sättet som du ser på mig
När jag känner mig vilsen och blå

Det är så enkelt med dig, kom slår vi sönder alla klockor
Och låser, lägger oss nära lämnar alla problem utanför

Det är sättet du rör mig och sättet du får det svåra
Att bli lätt
Det är sättet du sover och sättet som du vaknar och
Vänder dig nära

Det är så enkelt med dig, kom slår vi sönder alla klockor
Och låser, lägger oss nära lämnar alla problem utanför

Det är sättet du fångar mitt dåliga humör och
På nått sätt gör allt bra
Det är sättet du fumlar och sättet som du för din
Hand genom mitt hår

Det är så enkelt med dig, kom slår vi sönder alla klockor
Och låser, lägger oss nära lämnar alla problem utanför


Oslagbart!


L-O-V-E

Då var det dags att lämna E-tuna och åka hem till ST…


Pappa har blivit utsatt för ”geskullkänslortillsdufårsomduvill” – tricket (fast inte med flit!!), så kan ska köra mig till ST.


Men seriöst om man ser hur mycket packning jag har så kommer man förstå mig klart och tydligt!  


Så ingen bortskämd snorunge här inte.


Det blev inte så lyckat det här med att åka hem, de sluta med att jag sov bort halva fredagen och så hade jag feber resten av fredagen fram tills idag. Mår fortfarande inte super men men…


Måste dock säga att jag älskar E-tuna och mitt rum här, att bara få ligga på golvet och lyssna på musik medans mamma kommer upp med kakor, kan det bli bättre? Sen få plocka ekologiska tomater, som man själv har varit med och planterar är något av det mysigaste som finns!


Men friheten att få bo under ”sitt eget tak” är nog inget man vill byta ut, inte ens mot hemlagat mat som mamma lagat! 


Fast saknar dem massor när jag är ifrån dem…


difficult isn't impossible

Hemma, är där du har ditt hjärta.


Jag har verkligen mitt hjärta i E-tuna! På vägen hem från stationen så kunde jag bara inte låta bli att tänka på allt jag fått uppleva i den här staden. Den charm som slår mig precis när jag klivit av tåget är oemotståndlig!


Jag måste även få medge att alla de snygga finns i E-tuna!


Men det är något bittersweet med det hela. Jag vill vara här, men så fort jag satt ner foten så vill jag ta tåget tillbaka till min nya fristad. Jag har saknat det men ändå inte, jag vill sova i min säng men ännu mer i min andra, vill ha en livlig måltid men den där tysta frukosten i bara underkläder är något alldeles extra.


Två nätter här, ungefär två dygn...


Jag kommer få ligga på golvet i mitt rum igen och lyssna på LL medans jag målar taket med min fantasi.


i see everything

Torsdagar är inte miljöälskar-dagar längre utan par-ty- dagar!


Så, giiiissssa vaaad?!?!


IDAG ÄR DET TORSDAG!


Och eftersom jag ska åka hem imorgon så är det fult ös ikväll. Plus att Maxi kommer krascha här ikväll.


Nu ska jag fixa saker och laga mat så att det inte blir som förra gången...
 

Dagens I-landsproblem: Jag fick FEL VISA kort!!!


(ps. rubriken idag syftar på den skummaste läraren jag haft hittills!)


lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off

Jag är helt beroende av FarmVille, gick till och med upp extra tidigt för att skörda mina pumpor!


Jag vet inte hur det gick till men jag är som besatt av det. Är till och med nervös över hur det kommer bli i helgen när jag åker hem till E-tuna... Kommer jag behöva låtsas att jag är sjuk med svininfluensan för att kunna skörda i tid eller räcker det med att tala om sanningen?


"Njaa... Jag kan inte följa med och fika idag fast än vi inte sätts på 2 veckor, för jag måste skörda..."


Kommer bli söndermobbad!


Men undra om folk tar det bättre om jag bakar åt de och låter de äta medans jag skördar...


Ne, nu måste jag göra mig i ordning innan skolan börjar!


Dagens I-landsproblem: Tåg som inte går hem!


210 km/h


Snälla varna mig innan du börjar väcka mig mitt i natten igen…

Shit, det bara öser ner utanför mitt fönster!!


Hade jag varit hemma nu så skulle jag slagit på ugnen och bakat något mumsigt och sen tagit en lång promenad. Och om det börjat åska så skulle jag suttit på golvet i vardagsrummet, där nere vid de stora fönstren och druckit te.


Men nu får jag nöja mig med en kopp te sittandes på fönsterbrädan och så en biltur till Snälla Kusinen som bjuder på mat (traditionell mat...).

Men jag ska inte klaga, jag kommer få god mat och dessutom får jag njuta av vädret från en bred fönsterbräda...


Men vi får se, kanske så händer det något kul ikväll eller så får jag ta och städa...



Dagens I-landsproblem: Jag är beroende av farmVille och nu har jag slut på pengar så jag vet inte vad jag ska göra!!  


kladdkaka till frukost

Ok, jag ska tydligen blogga om hur mycket Eric MED C (en kille som bor här) suger på stress (ni vet spelet...)!


Så vi spelade ungefär 9 omgångar, och Eric MED C van bara 1 gång bara för att han "fuska" men det gjorde inget för jag tyckte synd om honom.


Snubben påstår att han har otur i kärlek men jag tror att han ljuger eller letar på fel ställe.

("Vad bra att du säger vad du skriver när du sitter bredvid mig!" <- Eric MED C)

Men det gör inget för jag ska fixa tjej till honom *leeer stort*



Dagen I-landsproblem: Mitt virus skydd gick ut idag (Men Snälla Roger fixa ett åt mig!!!)


Dagen goda gärning: Fixade varma koppen åt Lybäck som har svininfluensan (påstår han själv alltså...)


ice age 3

Moffbarn!


Ok, jag är avslöjad! Jag moffar som en tjockis!


Har till och med slagit Wibbans (stället jag bor på) egna gottegris...

Alla som känner mig vet vad jag tycker om kakor/godis/klubbor och allt man bakar med socker och CHOKLAD i.


Så idag har en av killarna (Henrik (det bor en Fredrik här också, alltså Hemfrik...)) bakat kladdkaka. Då snackar vi inte "Tja Nour vad gör du? Sugen på kladdkaka?"(<-- Carro W.).


OOOO  NEJ! Vi snackar choklad som får en att vilja äta tills man spyr, kladdkaka som fick mig att bokstavligen slicka ur skålen!


Helt jävla gudomligt gott!


Men stackaren har inte fattat att han kommer få baka den varje dag nu (hoppas att du fattar det Henrik :))...


Bäst av allt är att jag fick det som blir över så att jag kan äta det till FRUKOPST!!!!


(MEN NU ÅT EN JÄVEL UPP DEN!!!! ANDREAS DU SKA FÅÅÅÅÅ!!!!!)


Dagens I-landsproblem: Ica har inga goa kakor!


nattmat <33


<33

So it's over
He's with someone else, and you know her
And you just can't get any lower
You sit in the dark alone
You won't answer your phone

Well, I'm sorry
I won't attend your pity party
I'd rather go have calamari
And maybe a drink
And yes, I think you should come with me

Life isn't long
There will be pain but life goes on
With every day, a brand new song
But if you'd rather stay at home
Let me do you a favor

[Chorus:]
I'll ask the sun to shine away from you today
So you can cry
If that's what you want alright
And I'll ask the clouds to bring the rain for you today
So you can cry
If that's what you want alright
Ohhhh if that's what you want alright


I'm a lover
And the pain of the heart from another
Can be difficult to recover
Yes, this I know
But difficult isn't impossible

And you shiver
He was your warmth
You cry, lips quiver
Well, honey, go on and cry me a river
If you wanna be down
Well then, fine let me help you out
How about

[Chorus:]
I'll ask the sun to shine away from you today
So you can cry
If that's what you want alright
And I'll ask the clouds to bring the rain for you today
So you can cry
If that's what you want alright
Ohhhh if that's what you want alright

And your tears won't bring him back
I know you wish that it did
But it just don't work like that
I know that healing takes time
Even your heart has a pace
But how much time are you gonna to take?
Too much would be a mistake

[Chorus:]
I'll ask the sun to shine away from you today
So you can cry
If that's what you want alright
And I'll ask the clouds to bring the rain for you today
So you can cry
If that's what you want alright

I'll ask the sun to shine away from you today
So you can cry

[Whispers:]
If that's what you want alright

kontoutdrag

Så skönt att bara kunna sitta med massa ljust tända, en kopp te och dörren öppen (ett tecken på att man är hemma och att man inte har något emot ifall någon kommer in för att få sällskap).


Hade Zaza och Mattias här för ett tag sen, bjöd de på Eskilstuna te och myste. Men eftersom det var fest här igår så har alla varit super sega idag, men ändå super trevliga!!


Börjar komma in i rutinen nu, börjar fatta läget...


Imorgon kommer familjen på besök, vi ska dra till Ikea och köpa lite saker till min lägenhet. Det börjar bli bra här nu. Vill/behöver bara ha min symaskin...


”Du håller fast jag tejpar!!”

Igår var det fest, någon form av "invigning".


Eftersom jag bor närmast så skolan så blev det förfest hos mig och sen av någon anledning så drog vi ner på stan istället för kåren. Tror att det berodde på att vi ville se var alla södertäljare hänger... De är ganska skumma här i Södertälje, det verkar som om deras the krog är den vid stationen... Supa och tågräls, hur smart är det på en skala?


Sen blev det efterfest på Wibban (huset där jag bor alltså), det var rätt kul alla låste upp sina lägenheter och hade dörrarna öppna så att vem som än ville kunde komma in. Det var ungefär som "ooo där är det bra musik där ska jag hänga ett tag" och så vidare.


Eftersom alla är studenter i huset och alla var med på festen så var det ingen som brydde sig om vad klockan var. Helt underbart!


Själv satt jag i en soffa och softa med några av de som bor här i huset till halv fem på morgonen till jag blev ner kickad av killen som satt bredvid mig, han orkade inte gå upp till sin säng så han krascha i soffan utanför min lägenhet... Vilket alla andra utan säng också gjorde för den delen...


flumröra ja tack

Sååå nu har jag raggat upp en internetsladd!!


Sitter just nu i mitt kök, har tänt massa ljus för att få bort ajaxlukten och för att det är mycket mysigare.

Har dock inte hunnit använda köket än. För idag blev vi bjudna på lunch och när det var middag så var det så mycket saker här så jag kunde knappt röra mig. Men nu är det bättre.


Även fast jag bara bott här i någon dag så har jag blivit "vän" med alla som bor på min våning, jag har blivit stammis på Sandy (ett café, men vad vore from a café window utan ett café liksom?), jag har fått några riktiga vänner och lycktast flörta med några av de typ 100 (ÖVERDRIVER GOTT FOLK) killarna som bor här.


Det känns bra nu.


Självklart så hade vi glömt massa saker och så fattas det fortfarande saker. Men det kommer, det kommer.


Måste sova tidigt för ska upp tidigt, men på torsdag (eller var det onsdag...) så är det tydligen fest här! Har ingen koll just nu är upptagen med att få det snyggt och rent här...


Kommer försöka blogga om livet på Campus Télge så mycket som möjligt och så ofta som möjligt!


Dagens I-lansproblem: Har mer godis än riktig mat hemma!


"vill ha dig hos mig om igen, du och jag mot tystnaden om och om och om igeeen"

Från och med imorgon är jag officiellt en Södertälje bo.


Jag vet inte hur länge det kommer ta innan jag har internet hemma, men vi får se. måste adress ändra också...


Tack för ikväll Håkan; "Jag är den ända blatten här och jag kan alla låttexter!!" *LOL*


dear life

Tack för att du gör mig lycklig. Tack för att du finns.


Utan dig skulle hela min vardag gå i bitar och alla runt mig skulle försvinna i dimman.  

Du är som en sol i min gråa vardag, lyser upp vägen jag går på och får mig att tänka om.


Med en glass och solglasögon går vi hand i hand, det kommer aldrig att ta slut på riktigt.


N+N=Z => På liv och död

 ~ Sometimes in life,
You run across a love unknown,
Without a reason, it feels like you, belong.
Hold on Dear Life,
Don't go off running from what's new,
I became somebody, through loving you.

As the sun shined, down on me,
I know with you in love is where I wonna be,
Oooh sometimes, I go on through life,
thinking that love is something that's not meant for me ~


Men efter regn kommer alltid sol och smärtan gör att du känner att du lever

Du kommer aldrig att fatta varför, du kommer inte ens tro att det var ditt fel. Nej, du kommer skylla allt på mig. Du kommer aldrig att förstå varför det blev som det blev.


Jag kommer glänsa bättre än den största stjärnan på himmelen, jag kommer skina som självaste solen, jag kommer sväva på de vackraste molnen.  Du kommer aldrig att nå mig, du kommer aldrig att få chansen igen.


Jag vet inte hur det började med det började långsamt
En liten lögn blev till en stor
Och hat växer alltid inåt först och sen utåt
Men jag var feg och jag var svag och gömde allting inom mig
Men något så ont måste ut till slut


Jag kommer aldrig mer stå vid din sida och le, jag kommer aldrig mer bry mig om det som hänt. Nu tar jag över det som alltid varit mitt. Jag ska leva i nuet och endast i nuet ska jag leva.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10... en halv miljon...

Jag hatar detta!


Fattar inte varför de ska krångla så mycket!! Först skulle jag fått nycklarna föra veckan, sen skulle jag få de imorgon, nu blir det antingen på lördag eller söndag!!!


I värsta fall så blir det på MÅNDAG!!!

Måndag då skolan börjar, måndag då jag måste göra 1000 andra saker!


Är på gränsen till ett nervsammanbrott... Jag tror att jag får panik!


Men aja, imorgon blir det picknick i Rothoffs för alla som vill. Ta med det du vill mumsa på.


broken hearted girl

Sitter och lyssnar på minnen från för och känner hur tårarna bara rinner ner för kinderna som floder!


Jag fattar inte hur det kunde bli som det blev. Vi var juh som gjorda för varandra. Allt var som det skulle, tills det börja komma folk mellan oss, tills vi börja ge vika för alla känslor...


Jag ljuger som jag säger att allt är bra, jag ljuger om jag ler mot dig och önskar dig all lycka, men mest av allt så ljuger jag när jag säger att det aldrig kan bli vi igen. Du behöver bara le mot mig så känner jag hur värmen sprids, du behöver bara vara dig själv...


Men på något sätt, varje gång den spelas så sitter vi där i gräset och räknar stjärnorna tillsammans.

Älskade älskling, för alltid N+N=Z!!


(Vet att det är vi mot världen fortfarande, lovar att inte bli en främling igen...)


en för alla, alla för en

Så nu har jag börjat packa på riktigt.


Hittills har det blivit tre kartonger med kläder, två kartonger med diverse saker och sen så ska det bli en (och en halv) kartong med skor. Sen så kommer det väll att tillkomma massa kartonger med saker i och så självklart en resväska med kläder...


Sen så ska vi köpa en säng, mysfaktor, kanske någon hylla, förvaringslådor och så spegel/speglar.


Redan på fredagen så ska det börjas. Från och med söndag så har jag ny adress.


Bloggen kommer att bli min kontakt med alla, ska försöka blogga så mycket som möjligt. Kommer kanske inte ha internet den första veckan men ska försöka fixa allt ändå.  


one love

Shit, shit, shit, shit! Det här är på riktigt!


Är så satans nervös det är inte klokt!


Var och såg lägenheten idag, det var helt sjukt kul!


Snubben prata massor om deras fester och hur de har planerat varje månad, så att de har en super fest varje dag. Medans pappa bara nicka och såg ut som om han ångra att han inte köpte en lägenhet på andra sidan vägen istället!


Nu börjar jag fatta att det är på riktigt. Jag kommer ha så satans kul!!!!

Och den enorma bastun... Jesses Amalia!


Jag är GLAAAD!

Dock känns det som om jag håller på att blir helt jävla loony, kan inte sluta leeeee!!!!


"Oj, hur mår du gumman? Spy bara inte på mattan jag orkar inte tvätta den igen!"

Jag har massor att berätta om!


Exempelvis hur en österrikisk liten flicka kommer in i mitt rum kl 05.30 och skriker på tyska att det är dags att gå upp, eller hur kul det kan vara att se filmen Baksmällan, eller hur kul det är att leka terminator i trädgården...


Ja, det finns mycket att skriva om. Men om ca 4 timmar så kommer den söta tyska flickan att komma in i mitt rum och skrika att det är dags att gå upp. Så jag ska nog sova nu.


i don't care about my guilty pleasure for you

Jag vet att det krävs mycket för att genomföra det. Jag vet vad jag behöver offra för att gå igenom det. Jag vet vad det kommer kosta mig i längden. Men jag vet även vad jag kommer vinna på det, alla lyckliga dagar, alla lyckliga stunder...


Men jag kan inte.


Det är som om allt jag planerat bara varit en dröm, barnsliga och meningslösa fantasier.

Men en dag, jag ska klara det! Om det blir det sista jag gör så får det bli det.


Snart är det dags, all hell will break loose!


choklad-socker-dröm

Husarest!


För hela familjen (utom Stora Klumpen som är spårlöst borta!!).


Det har städats, plockats fram X-antal saker och städat lite mer.

Har inte städat så mycket på evigheter!

Men allt måste vara kliniskt rent och inte ens de små goda bakterierna får finnas kvar.

Det ska vara lika rent som i ett sterilt laboratorium. Som tur är så har vi lyckats få det så rent. Herregud, far kan till och med utföra en operation i vilket rum han vill!


Så nu borde våra husgäster trivas när de kommer. Men vi får se hur det blir...


Just nu vill jag bara ligga här på golvet och lyssna på bra musik medans jag beundrar min färg och kategori kodade garderob. Inte ens ett enda sidenband hänger fel just nu! *STOLT*


he steals my heart when he takes my hand

Underbar, perfekt och oförstörbar.


Älskar din röst som viskar nonsens i mitt öra. Älskar att höra dig sjunga varje ton. Älskar att dansa runt på gator och torg efter midnatt i din famn. Älskar att alla de där små sakerna. Som när du sjunger fel, som när du pekade ut fel på himlen, som när du skrattar åt ett internet skämt som inte alls är sååå roligt, som när du "råka" äta upp min glass eller som när jag råka spilla dricka i dina skor och du tog på dig dem innan du kom på att det var dricka i dem!


Så snälla fortsätt viska nonsens i mitt öra, fortsätt spela alla låtar som du spelar för mig.



Senorita, I can't forget your eyes
Your hair, your Spanish ass
I don't care what you tell the other guys
Hear me out
I'll do what you say

Just
Say what you want, say what you mean
Girl all I need is for you
To be the one that I believe
Can I believe you?
Say what you want, say what you mean
Girl all I need is for you
To be the one
Don't lie, lie, lie

Diamond girl,
I wanna wrap you around the world
I'll never let you touch the ground
I'll be your Biggie, you'll be my Lil' Kim

Inquitita, mira que yo quiero decirte
Io que no sabes
Y vos solamente contame la verdad
Vas a ver que yo tel guardo


Just
Say what you want, say what you mean
Girl all I need is for you
To be the one that I believe
Can I believe you?
Say what you want, say what you mean
Girl all I need is for you
To be the one
Don't lie, lie, lie

Diamond girl,
I wanna wrap you around the world
I'll never let you touch the ground
I'll be your Biggie, you'll be my Lil' Kim [x3]

RSS 2.0