Den som får mig att le


Don't you want me

Jag har aldrig längtat till hösten. För hösten har alltid varit en symbol för kyla, förkylningar, mindre sol och frusna fingrar. Men den senaste tiden har jag kommit på mig själv med längta till hösten. Färgerna, de mysiga fika tillfällena (slippa alla fåglar) och orsakerna till att få ha snygga kappor!

 

Men mest för att alla blir så mysiga på hösten. Visst man håller sig inne och man måste ha mer kläder och man kommer närmare vintern… Men i år vill jag bara ha höst. Jag har bestämt mig för att börja fota lite mer, prova olika tekniker med polaroiden och se exakt hur mycket man kan leka med den innan det blir fail. Men det skulle självklart vara roligare om jag hade min nya Nikon som fortfarande är på verkstaden. Komiskt att jag hade den en halv dag innan jag fick lämna in den på lagning.

 

Men det jobbiga med polaroiden är att det tar en månad att få filmen! Dessutom är det alltid slut på de filmerna man vill ha. Aja, får ta och beställa nya i veckan.

 

Nu blir det bra musik!


Futuresex lovesound

Jag funderar på att börja blogga igen. Jag tänkte starta en ny blogg, för den här bloggen innehåller så mycket från förr. Men den är en sådan stor del av mig. Men men till jag kommit på hur jag ska göra så får jag fortsätta blogga här.

 

Det var ett tag sen sist jag skrev något (överhuvudtaget) utanför skolan. Vilket känns konstigt då att skriva har alltid varit det som får mig att komma bort från verkligheten. Så ja, dags att börja igen.

 

Jag måste vara den mest kluvna personen jag känner, jag har haft minst 15 olika hobbyn sen november förra året. Men när det finns så mycket att välja på och man vill göra allt… Ja, då har man väll inget annat val än att göra allt! Så jag gjorde allt.

 

Men nu har jag bestämt mig för tre, nee fyra saker… Ska försöka göra dessa fyra så mycket jag hinner och har ni tur så kanske ni får se lite. Har dessutom bestämt mig för att delta i den där tävlingen som min lärare i nian tjata om (det tog bara 5 år att bestämma sig…). Så nu har jag ett år att förbereda mig!

 

Tänk vad mycket man hittar och bestämmer sig för när man städar i sitt rum! Skivor, anmälningsblanketter, recept, bilder och saker man trodde att man slängt bort.


RSS 2.0