jaha...

If I Used To Love You

Du finns inte med för att jag vill inte ha med dig... ps jag har inte ditt nr heller...


bruised but not broken

Det är inte okej… Det du säger och gör är inte okej. Jag vet exakt vad du menar. Jag vet exakt hur du tänker. Just därför är det inte okej.

 

Man kan känna sig trasig även när man är hel. Man kan tydligen få stora blåmärken som känns men inte syns. Jag förstår dig nu. Jag ser det glasklart. Men den enda frågan som jag kan ställa till dig är fortfarande ”Hur fan tänker du?”…

 

Hur kommer det sig att du tänker som du gör? VARFÖR gör du så här? Speciellt när du redan vet hur JAG tänker… Jag vet att förlåt inte räknas, men kom igen hur många chanser har inte du fått?

Hur många gånger har inte jag sätt dig göra precis det jag gjort och komma undan med det? Tänka sig att du gått och blivit en hycklare helt plötsligt. Det är det sista jag trodde om dig.

 

Men som du alltid säger till mig när jag är förvirrad och lost i livet ”Man kan inte få allt här i livet”. Kul att du valde det här som The exempel. Verkligen kul, med tanken på hur du är.

 

Men som sagt jag vet vad du menar och hur du tänker. Jag förstår dig. Om jag var i dina skor skulle jag nog gjort samma sak. Men nu är jag inte i dina skor. Utan jag ser det från båda sidorna… Och från min position ser jag ett misstag.

 

Jag hoppas att det löser sig för dig. Jag hoppas verkligen att det blir okej.

 

Nu snöar det från taket igen… VI är inte de som går vilse utan varandra, kom ihåg det min kära vän.





(Det är fortfarande godnatt och inte hejdå)

ont det gör ont...

Jag stannade en extra dag. Jag stannade en extra dag och tog en fika med Björn G… Det var värt, även om vi flumma runt och det gick fort. Men en fika är alltid en fika. Speciellt om det är Björn G på självaste KAKA!

 

Det är en sak att stanna kvar en extra dag, men det är en helt annan sak att åka tillbaka nu till helgen igen… Är det ens värt? Jag hoppas att det blir värt! Ska nämligen träffa en person som jag inte sätt sen i somras. Det kommer nog bli super värt!

 

Ne nu till något mer klarspråkigt!

Jag var på KI-galan på Globen i torsdags (för ungefär en vecka sen…) så jag tycker att det är på tiden att lägga upp bilderna från KI-galan. För er som inte vet så är det från när karolinska institutet (KI) hade sin 200 års jubileums gala på Globen.


Bilderna:

Sorry men jag orkar inte just nu (A)


written in the stars

Oj då… Jag har haft så mycket att göra att jag helt glömde bort att jag hade en blogg…

 

Helt otroligt! Men ändå typiskt mig. Men jag har fått min älskling (Iphone 4) så jag har varit ganska så upptagen med att leka med den. Vilket har gjort att Oskar har fått semester. Men nu när jag sitter vid Oskar och kollar runt lite så ser jag att jag har missat massor!

 

Men men, just nu befinner jag mig i Etown (fortfarande). Jag valde att stanna kvar här en extra dag, jag har ändå ingen skola imorgon. Så jag passade på att boka läkartid hos våran familjeläkare. Sjukt mycket lättare att gå dit än någon främling på vårdcentralen i Slöddertälje. Snubben vet om alla sjukdomar jag haft och exakt vad det är för fel på mig bara genom att titta på mig! Har varit på besök där varje gång jag varit sjuk ända sedan jag var mini.

 

Sen blir det att ta en tur till Godisland kanske. Det vill säga om min ”date” inte blir av.

Måste dock vara i Slöddertälje vid femtiden så får se hur det blir med den saken.

 

Det är skönt att vara hemma och bara sitta på sitt rum och göra inget, medan mamma kommer upp med mat och te. Helt underbart. Och att få sova ut! Helt underbart, jag bara älskar våra soffor! Man somnar så fort och så lätt. Kan tänka mig att gå och lägga mig på en av dem nu. Strunta i sängen helt.

 

Ja det här blev ett långt inlägg… Hoppas att det kompenserar lite…  

 

Dagens I-landsproblem: De nya elelementen i huset värmer verkligen! Vi har till och med stängt av golvvärmen för att det blir FÖR varmt! Ja, se där…


Jag begär inte att du ska falla för mig men du kan iallafall snubbla lite...


love kills

Problem nummer 5:

Min bank ligger också nere… Det här är verkligen perfa…

 

Ne, tänk positivt:

 

Det är ok att jag varit sjuk för nu har mitt immunförsvar stärkts lite till och jag kan alltid göra omtenta.

 Har man ont i huvudet så har man en ursäkt att slippa undan och gå hem o se en bra film.

Vem säger nej till nya kläder? Plus så har jag tvättid imorgon så allt kommer bli rent och lukta extra gott.

Det gör inget att min Iphone inte blivit aktiverad för jag skulle sitta med den i handen och göra inget annat.

Det är bra att min bank ligger nere för annars skulle jag köpa massa onödiga appar.

 

Såå, nu jäklars har jag varit positiv. Nu ska jag läsa genom allt och sen sova. Efter tentan ska jag in till stan och köpa paketer till folk.


bad romance

Det ska alltid gå åt skogen!

 

Problem nummer 1:

Jag har varit sjuk till och från så den här månadens tenta är Epic Fail och jag har inte ens gjort den. Jag kan seriöst inte något alls. Jag får inte in något och jag kommer inte gå in något. Hej Omtenta.

Jag orkar inte med detta, funderar på att göra en Natalie och bara gå dit för att se tentan och sen gå hem…

 

Problem nummer 2:

Jag har konstant ont i huvudet. Det är INTE bra!

 

Problem nummer 3:

Jag har seriöst inga rena kläder längre… Jag måste köpa kläder imorgon för att det ska funka. Som tur är så är tvättstugan ledig imorgon så jag tänker tvätta tvätta tvätta!

 

Problem nummer 4:

JAG HAR FÅTT MIN IPHONE 4!!! Men jag kan INTE ANVÄNDA min IPHONE4!!! För att tele2 har problem med sitt system och håller på att uppdaterar det nu. Så jag måste vänta tills imorgon… KUL… NOT!

 

Så här sitter jag och tror att jag ska kunna koppla av tenta ångsten en stund och fixa med annat, men neeej! Inget funkar om inte simkortet är aktiverat!

 

 

Dagens I-landsproblem med andra ord…  


back to bed

Idag har jag konstaterat att Baben har rätt!

Förklaring:

Pratade med mamma och under samtalet råka jag säga ”Aj” ett par gånger så hon fråga vad som hänt och jag berätta. Så dum som jag är… Detta resulterade i att människan (mamma) tycker att jag ska boka ett mammografi, gå till en dermatolog och en halsdoktorn…

 

Som Baben tjatat om: ”Jag berättar aldrig får min mamma när jag är sjuk eller har ont det blir alltid en stor grej!!"

 

Om jag känner min kära mor rätt så kommer hon tvinga mig att gå till alla tre! Precis som när hon tvinga läkarna att ta ett EKG på mig! Helt onödigt.

 

Jag tänker inte (ALDRIG NÅGONSIN EVER!) ta ett mammografi! Obehagligt juh. Plus kul om det inte är trevliga nyheter man får tillbaka… Nepp, jag lever i ovishetens värld när det gäller sånt. Mycket bekvämare om du frågar mig.

 

Plus jag vet att de har en kamera där precis som i kärlekstunneln på Grönan!


brace yourself

Lycklig, lycklig, lycklig! Ringde precis min operatör och fick veta att min älskling kan komma idag. IDAG! Inte inom 6 veckor utan IDAG!

 

Jag blev så glad att snubben i telefonen skratta åt mig. Sen var jag bara tvungen (ironi) att ställa en fråga som dumförklara mig… Men det gjorde inget för han viste inte heller. Men jag är lycklig nu. Jag ska få min älskling den här veckan, jag ska nörda den på tåget till Etown.

 

Enda problemet just, just nu är att jag är hungrig! Jag hade inte tid med frukost (som vanligt) så jag sitter o svälter nu. Kan bokstavligen talat känna hur min mage krymper och drar sig inåt…



runaway baby

Jag ligger och bokstavligen rullar runt av skratt! Det här är så komiskt. Tänk att man kan se något som ingen annan ser. Tänk att jag kan se dig i ögonen och veta precis vad du tänker. Och sen tänka precis det motsatta! Du har inte fina ögon min vän, du har säker fina ögon i någon annans ögon. Men hos mig är de bara vanliga. Du är vanlig. Jag tror aldrig att du kommer ha den effekt på mig som du tror att du har.

 

Det är så skrattretande. Jag älskar det, därför spelar jag med. Blinkar en extra gång och håller det bubblandet skrattet inne. Om du bara visste… Darling, jag ligger steget före dig.

 

Nu till lite roligare saker!

Min Iphone 4 är på väg!! Jag är kär i den även om jag inte fått den än, men jag är kär i den. Den är värd det. Nu ska jag bara hitta roliga saker till den (yeey).

 

Sen så har förkylningen släppt (dock inte helt), febern är borta och jag har fått tillbaka min röst. Så detta har firats med varm choklad på italienskviss. Imorgon kommer jag äntligen kunna plugga utan att huvudet exploderar.

 (<--Obeka failar) (<--Jag failar)
  


 

Livet är på väg åt rätt håll igen.

Let's have a toast for the douchebags,
Let's have a toast for the assholes,
Let's have a toast for the scumbags,
Every one of them that I know
Let's have a toast to the jerkoffs
That'll never take work off
Baby, I got a plan
Run away fast as you can




"she is stunning"


broken hearted girl

Ibland när tankar som tänk om och jag borde inte dansar runt i huvudet… Man ska aldrig börja tänka och känna efter. För det är när man börjar tänka som man börjar ångra sig och det är när man börjar känna efter som det börjar göra ont på riktigt.

 

Men vad gör man när ens förflutna förföljer en? Vad gör man när mobilen inte slutar ringa, när du är i andra ändan och mår som mig? När det verkligen inte går att säga hejdå, för klumpen i halsen växer…

 

Så hur ska vi göra nu? Hur tar vi oss vidare från det här? kan vi ens gå vidare?

 

Du borde inte ha ställt den där frågan igår… Du borde inte fått mig att börja tänka på då. Du borde inte säga saker som du inte kan hålla. Du borde göra det rätta. Du borde, men jag vill lika lite som dig…


Undiscovered

Klirr klirr pengar på kontot! Även fast de pengarna redan har ett syfte så känns det skönt att de ligger där! Man mår extra bra på något sätt…

 

Så ett tack och en farsdag present är precis det som är pricken över i:t. Jag fråga inte den här gången jag förhandla! Den ni, försök att slå den om ni kan!

 

Just nu är det en jäkla massa snack om curlingföräldrar och bortskämda ungar. Jag är 90-talist, mina föräldrar har alltid funnits där och hjälpt mig när det krisar. Jag betalar min egen hyra, jag tvättar mina kläder själv, städar min lägenhet själv, jag kan sy och laga mat utan problem. Ändå är jag bortskämd i andras ögon bara för att jag alltid fått det jag velat ha…

 

Jag tycker att det finns en skillnad mellan att vara bortskämt och att vara BORTSKÄMD!

Visst jag får allt jag pekar på och pappa/mamma betalar, men jag måste förtjäna det jag får. Jag måste visa att jag är värd en bil eller en dator eller en telefon. Och när jag får en ny jacka för över 1000 kr så måste jag ge bort en jacka och andra plagg till röda korset eller liknande organisationer.

 

Allt handlar om att uppskatta det man får och dela med sig av det man har.

Därför är det aldrig något problem när folk kommer över och frågar ”har ni mat hemma” som hälsningsfras. För det man ger får man alltid tillbaka!

 

Så du har ingen rätt att kalla mig bortskämd. För du har ingen aning om hur det är att ge bort halva din garderob för ett par skor. Eller antalet skor som har fått ny ägare för en ny telefon.

 

Men visst jag är bortskämd, bortskämd med föräldrar som alltid finns där när det krisar, föräldrar som ställer upp i vått och torrt, föräldrar som alltid kommer att ställa upp hur gammal jag än blir.


Dagens I-landsproblem: Mitt bubbelgums nagellack får mig att bli sugen på hubba bubba!  


freak like me

Eftersom Fanny har lagt upp massa bilder från festen, så kan jag också göra det nu!

                           <3

I <3 halloween


last Christmas

Fröken duktig till max!

 

I förgår blev det att handla och plugg på Campus T i 5 timmar! Var inte hemma förrän vid elva tiden. Som tur är hade jag min kära Obeka med mig. Den underbara kvinnan hade tomtar med sig! Snacka om jul…

 

Och igår, igår slutade jag 11.00 (vi gick dock tidigare) och från och med den tiden fram tills fyratiden… Så ockuperade vi Pluto (grupprum) och gjort både målbeskrivningar och hade genomgång. Flickorna var super duktiga! Baben skrev på tavlan, Carro svarade så gott hon kunnat och Tami var inte ens aktiv på facebook (även om det varr hennes födelsedag!)!

       

Det är skönt att få vara seriös när man känner sig på seriösmode!

Det bästa var att vi plugga med julmusik på högsta volym... Eftersom att det SNÖADE!!!

    
 


the one and only

Det var inte det här jag hade tänkt mig. Men det blev mycket bättre än det jag hade tänkt mig!

 

Dagen började tidigt *hosthost*, på något sätt var jag uppe och R stod och stampa foten. Det var tydligen en perfekt dag för att gå ut och gå. Snubben hade rätt! Solen sken och värmde som om hösten vore en myt. Om det inte hade varit för alla löv så hade man nog fått sommarkänslor…

 

Vi bestämde oss för att ta oss till toppen av ett av Slöddertäljes berg. Lättare sagt än gjort då man snubblade på varenda rot i princip! Men upp kom vi och det var bland det mysigaste stället. Kan verkligen tänka mig grillning där på sommaren. Sen skulle vi ta oss ner…

 

Det var ännu svårare, då vi skulle ”gena” oss ner… Så klart så ramla jag och rev upp huden på fingret så att det börja blöda! Och R skrattade gott åt det. Eftersom vi hade tagit oss ner helt fel så fick vi ta en promenad längst vattnet. Långt tyckte R, själv ville jag bara ha plåster. Men fick trösta mig med ny halsduk och ny mössa. Perfa!

  

Kvällen avslutades med mys, Obeka ville basta men R och jag röstade ner hennes förslag. Så det blev Sveriges Skönaste Familj och popcorn.

 

Nu ska jag sova tror jag. Skola imorgon, nervsystem står på schemat… Det innebär en PowerPoint på 40 sidor på alldeles för lite tid… Inte kul!


Trasig… men med dig så är jag hel


vad lyssnar du på när du åker bakåt?


Socker + kaffe = svårt att sova på lektion...

Jag är dålig jag vet! Men det känns som om ifall jag skriver något så kommer jag bara klaga…

För helt ärligt så är det mörkt när jag går hemifrån och mörkt när jag kommer hem. Jag blir lite smått deppig och väldigt irriterad. Vilket min kära familj har fått ta konsekvenserna för. Jag har nämligen skällt ut både mamma och pappa i telefon för småsaker som inte har någon betydelse.

 

Jag är bara så allmänt trött och hungrig. Då jag knappt får sova och har nästan inga måltider alls! Om det inte vore för lunchen så skulle jag svälta ihjäl… Men jag hinner inte laga någon mat och när maten väll är klar (om jag hinner laga mat) så är jag inte hungrig längre! Ni vet den känslan då man är så hungrig att man vill spy och man vet att man kommer spy om man äter något… Jag lever med den känslan just nu.

 

Så nu ska jag trycka i mig en macka och sen ringa mamma och pappa och säga förlåt… Jag hoppas att jag kan hålla humöret uppe så att jag kan göra detta…

 

Dagen I-landsproblem: Rulltrappor är väll till för att rulla och inte stå stilla ur funktion, så att man tvingas gå ner i dem som om de vore vanliga trappor!!


jag gör vad du vill, V-A-D D-U V-I-L-L!

Underbar morgon och förmiddag!

Jag har frossat Channing Tatum (step up, Dear John, coach Carter och andra snygga roller) hela morgonen, jag är kär i snubben!

 

Som vissa Etown flickor skulle ha sagt: ”HANS MAGE DÖDAR!”

Hahaha! Han är så grym på att spela alla sorts roller! Plus snubben ser bra ut i uniform och hiphop – kläder. Han ser till och med bra ut i trasor! Snubben skulle kunna ha sopsäck och ändå vara snyggast.

Jah, man kan nästan säga att jag bytt ut min kära Michael Scofield aka Wentworth Miller… NÄSTAN är nyckelordet!

    
hihi den var så bra att den får vara med 2 gånger!

   (Skulle kunna mörda för den blicken!)


the lazy song

Jag skulle lägga ut bilder nu men kameran är på hemlig ort… Så det får bli när jag hittat den.

 

Så istället sitter jag och pluggar med Obeka på CT.

Rättelse: Obeka pluggar och jag suckar och vill skjuta mig själv!

 

Det går bra idag alltså! Det går bäst! Eller inte…

Ne nu ska jag banka huvudet i bordet och se om de gråa cellerna lever.


Grenade

Tillbaka i Slöddertälje…

 

1 november och alla verkar lämna landet! Är det inte USA ett år, så är det Norge eller Spanien! Ja till och med Asien/Australien runt! Själv får man vänta till den 23 december innan man får lämna landet.

 

Ne, man kanske skulle ta och åka på den där kryssningen nu till helgen som kommer…

 

Livet är en enda röra och nu ska den här röran sova.


RSS 2.0