daydreams & nightmares

 

 Those Dancing Days – Daydreams & Nightmares




”Det är bara att blunda och låtsas att det är sommar!”

 

Jag blundar, jag lyssnar och jag inbillar mig! Men jag kan inte känna den känslan, inte ens när jag sitter vid elementet! Det går inte att känna den lyckan och det pirret man har på sommaren just nu. Speciellt inte när man tittar ut och ser all snö, speciellt inte när man får en köldchock varje gång man går ut.

 

Jag vill titta ut genom mitt fönster och se klarblå himmel och grönt gräs. Jag vill gröna blad på grenarna och känna lukten av grillat mat. Jag vill springa runt på stan i korta shorts och convisar utan att behöva amputera bort kroppsdelarna. Jag vill kunna ta av mig klackarna och gå hem barfota efter ”den bästa kvällen i mitt liv”. Jag vill kunna packa väskan spontant och sätta mig på ett tåg/flyg till en okänd destination. Jag vill ha sommar.



Så hur mycket du än ber mig att blunda och lyssna, så kommer jag ändå aldrig få det jag vill ha just nu. Inte ens om jag blåser ut ljusen och önskar det med hela hjärtat.  


RSS 2.0