inga kommentarer ikväll, inga ord alls...

"She's got a smile that it seems to me
Reminds me of childhood memories
Where everything was as fresh as the bright blue sky
Now and then when I see her face
She takes me away to that special place
And if I stared too long
I'd probably break down and cry

Oh, sweet child o' mine
Oh, sweet love of mine

She's got eyes of the bluest skies
As if they thought of rain
I hate to look into those eyes
And see an ounce of pain
Her hair reminds me of a warm safe place


Papa was a rolling stone

Spontan filmkväll väcker många frågor!

 

 

Jag: ”Oj, vad är klockan?”

Tyskskånskan: ”2.56!”

Lybäck: ”Det där är inte klockan, det där är KANALEN!”

Hahahaha, klockrent!

 

Tyskskånskan: ”Liiiide”

Jag: ”Nu säger du det där igen! Vad betyder det???”

Tyskskånskan: ”Men liide, du vet…”

Roger: ”Någon borde reagera med tanken på allt blod”

Obeka: ”Vad pratar du om? Blodet eller?”

Roger: ”Ne! Va? Pengarna på caféet…”

Lybäck: ”Fattar du? (till mig)”

Jag: ”Ja!”
Tyskskånskan: "Liiide!"
Jag: "Men vad betyder det nu då???"

Sen hängde ingen med längre! Ne, nu ska jag tvinga ner tyskskånskan i sängen så att jag får sova någon gång!

 

Men innan jag går och lägger mig!

Tyskskånskan: ”Var är min mobil? Kan inte du ringa den?”

Jag: *ringer hennes mobil!*

RINGSIGNALEN KOMMER FRÅN KYLSKÅPET!!!

 

Tyskskånskan har lagt mobilen i kylskåpet… JAG DÖÖR!!! HAHAHAHAHAHA!


den här låten blev jag på ett test HAHAHA!!

Arvingarna – Eloise


Obeka, du måste kolla vad du blir :P

att plugga på Campus telge är som att vara på dagis under roliga timmen

(Mattiz någon håller på att konkurera ut dig när det gäller att äta på alla bilder :P)
  (Mobba Tyskskånskan–dagen?)  
("Samme" vem börja med att kalla honom för det?)
(Plåster...)  
(Någon övar... Övning ger färdighet, snart är han en äkta fjortis!)
 (Men det var även mobba "Svensken”–dagen)

när Tyskskånskan blev 21

Tenta fail och röda Convers fredag

 


Att fixa Ellens present var ett riktigt äventyr speciellt i Min Slampans ”hiss”

   


”Ta kort när vi äter!” (Var noga med vad du önskar dig...)

  

Så kom den stora dagen! (20/3)

(Hissen igen...)
   
 INGA KOMMENTARER! (Som små barn hahahaha!) 



Frukost, tårta och presenter på sängen

   

Tanten och De Tre Nötterna (+1?)

     
("Svensken" tog disken och Slampan fixa te) 

<3


när klockan slår 02.02

Damien Rice – The Blower's Daughter

photograph

Tyskskånskan gäspar stort för 100de gången: ”Alltså märker du hur mycket jag gäspar eller?!”

Jag (egentligen) i min egen värld: ”Du kanske har narkolepsi…”

Tyskskånskan: ”Vad är det?”

Jag: ”Typ att man somnar av sig själv… ÄH! FAN VET JAG!!”

***

Jag: ”Det här hamnar under Samtal! Den bjuder jag på, för nu verkar du också blåst och inte bara jag!”

Tyskskånskan: ”Jag verkar inte alls blåst! Du är blåst!”


You're impossible to find

Då har alla äntligen gått och allt är bortplockat från köket och vardagsrummet (både uppe och nere!).

 

Så nu sitter jag med datorn vid mammas smyckeskrin och ”rensar”. Nu har jag blivit några smycken rikare! Imorgon (om några timmar) kommer jag vara ett par plagg rikare också.

 

Jag har även löst ett av mina stora problem idag, allt jag behövde göra var att prata med syo så nu mår jag bättre och allt är fluffigt igen (typ inte men vi kan låtsas ett tag…).

 

Juste! Jag skulle blogga om vad Min Slampa gjorde idag!

 

Min Slampa (lite i sin egen värld i cafékön i väntan på att jag ska betala min macka): ”OOOJ!”

Jag tittar upp och ser hur det bara rinner kaffe från kaffemaskinen, tydligen har han tryckt på en av knapparna i tron om att man måste betala för att få ut kaffe. Men så var det inte! Lite lätt panikslagen och rosa om kinderna, slänger han sig efter en mugg och försöker få ner kaffet i muggen och inte bara ut i avloppet!

 

Hans ursäkt (som han försökte intala sig själv och alla andra): ”Det här var kanske ödet! Jag kanske tycker att det här är super gott och köper det varje dag!”

 

Men efter att ha smakat på kaffet så kom han fram till att det var vidrigt. Men tydligen dög det att dricka om man var uttråkad på lektion… Ja…

 

Sen ska jag inte ens berätta hur Min Slampa och Kinesen ”Pluggade” i kårhuset, det är ett under att de ens fick något gjort! Så gnäller de på mig…

 <--Han dansar och sjunger...





Bilder från när Tyskskånskan fyllde och presentjakten (mm) kommer snart!  


a beautiful mess

Allt sker av en anledning!

 

Om jag inte hade sökt hit, om jag inte hade planerat att träffa Stina första dagen, om jag inte hade sagt hej till två okända tjejer i gräset under trädet, SÅ HADE JAG ALDRIG TRÄFFAT DIG VÄRLDENS BÄSTA ELLEN!! :D:D:D

 

Visst, det tog tid för dig att acceptera att jag tycker om dig så mycket som jag gör! Men jag är glad att du äntligen fattat det :D

 

Många pussar och kramar på födelsedagen!

 
  
  

När Tyskskånskan säger "sääägcchrrr" (särrr på svenska)

Nästa gång du låser dig ute så tänker jag spela in hela vårat samtal och lägg ut på youtube :D <3


Och när du öppnar fönstret blåser en vårvind

Läste precis en bortglömd grej...

 

JAG KAN INTE FATTA ATT DU KÄNNER MIG SÅ BRA!

 

Även fast jag skratta så att tårarna rann och ramla ner från sängen, så kunde jag inte låta bli att känna smärtan av alla mil mellan oss!

Kent får mig att längta hem men inget är mer hemma än ditt leende. Speciellt om det är riktat mot mig. Snart kommer sommaren och då tänker jag dra söderut, så söderut som jag brukade vara när jag var liten. Så söderut att jag faller i din trygga famn!

 

”Sov gott, dröm sött så ses vi ikväll (blinkblink)”

 

Underbara du!


stay ups

Alicia Keys – A Woman's Worth


Sitter i uppkavlade ljusgråa mjukisbyxor och endas svart bikiniöverdel, har varit på solariumet så känner mig brun och fin!

 

För brun och fin… Har juh tenta imorgon, då ska man inte sitta halvnaken och känna sig brun och fin!

Men det känns så somrigt! Som när man kommer hem från stranden och är brun och fin. Då går man juh runt i bikini innan man sätter sig i trädgården med en kall dricka.

 

Fy vad jag saknar sommaren! Rothoffs, Vilsta, Slagsta glass, torget mm

 

Ne, ska jag fixa snacks och något att dricka imorgon blir det kallsup för hela slanten!


in the summertime

Fick sms från polisen precis, mitt id-kort är redo att hämtas!

 

 

Så nu kan jag resa runt i Europa utan mitt pass, kommer bli perfa inför sommaren (Paris, Barcelona och Österrike (för att träffa nya kusinbarnet)).

 

Nu gäller det bara att hoppas på att man inte ser ut som en terrorist!

 

 

Frågan är bara när jag ska hämta den… Nu eller imorgon?

 

 

Dagens I-landsproblem: Vill ta en runda genom alla affärer men har inte tid…


Oväntat besök…

   
 

Bilderna togs av Lybäck =)

Die for anyone, what have I become?

I’m fine, you’re fine, everything is fine!

 

De är rätt, varje gången man säger de orden eller beter sig som om det är så…

Vi kan säga så här, inget är någonsin som det ser ut att vara! Botten är nådd och allt har brakat ihop.

 

Jag ska nog gräva den där gropen snart, se hur långt ner man kan komma, kina kanske?


jerk it out

Jag helt förstörd: ”Neeej det är grejer i mitt te!!”

Obeka i sin egen värld: ”Nour fucking Shaba!”

Jag: ”huh?”

 

Nu ska Obeka (aka Lucifer) och Moi dricka te och doppa ballerina kladdkaka i mjölk eller som Obeka läste ”kladdig balle i mjölk”…

 

Fören gång skull är det är det inte jag som har de tankarna (HAHAHAHAHA!!)!


time is running out

Det festas inte bara utan det pluggas också!

 

Det kanske inte är en konstant kurva men den går uppåt (för det mesta!).

Och vad ökar motivationen mer än underbara människor som med hjälp av lite diktatur för mig att göra precis det jag ska!

 

Jag är super tacksam för att ni finns! Utan er så skulle jag bara ligga i min säng och kolla på alla möjliga serier!

     
(den blicken får jag när jag inte gör det jag ska... (Stora Klumpen visst ser det ut som den mamma ger då hon är sur på mig :P )-->)

Musik och mat; guds gåva till studenten!
 


superman

När alla planer går åt skogen så plan D kanske inte så knas ändå…

Plan A var juh bara att skrota, Plan B funkar inte som den ska just nu och Plan C kommer jag inte ihåg!

 

Plan D, den radikala planen… Sista utvägen!

Äh, Plan D är nog inte riktigt jag, fast än jag skulle kunna få den att funka.

 

Jag borde vara i skolan men jag är lite extra sego just nu… Jag vill inte gå dit idag, jag vill bara ligga i min säng och lyssna på You and Me och prata i telefon med min fallna ängel. Ljuset i mörkret.

 

Men jag måste till skolan och skälla på Tyskskånskan! Människan måste lära sig svara i telefon även om det är en 3310!

Sen har jag lovat Tanten att vara i skolan idag också…

 

Dagens I-landsproblem: Hungry Heart is for lovers at the end


Jag är snäll mot dig för att mina föräldrar uppfostra mig till att vara det!

Lifehouse – Everything


Det finns vänner och sen finns det Vänner, men det finns även kompisar…

 

Jag många vänner men bara några få Vänner.

 

Det vill säga de som känner mig på riktigt, inte de som tror att de känner mig.

De som verkligen tagit sig in under skinnet, skalet och muren!

De som står närmast och vet vad varje leende och vad varje handling betyder.

 

Jag har börjat släppa in två personer… Sakta men säkert är de på väg in. De kommer ta tid och ork, men det är det värt!

 

Sen finns det kompisar, kompis… Här skulle jag bara vilja lämna ämnet och referera till rubriken och tillägga att jag inte är intresserad. (Det gäller inte alla kompisar bara fyra!)  

 

 

Dagens I-landsproblem: Lång eller kort väst? Alltid ett problem!






ps. jag saknar dig...

sockerrus

Jag har en liten teori om min självdisciplin och vart den tagit vägen…

 

Ni som följt fromacafewindow vet att jag aldrig riktigt haft självdisciplin… Men att jag kunnat övertala mig själv till att göra saker och ting genom en viss belöning.

 

Men sen jag flytta till Wibban så har min ”neee jag gör det sen”-sida/djävuls – sida bytts ut mot en viss OBEKA!! Ja, Nadja Boukachabia det är dig jag syftar på!

 

Varje gång jag har lyckats övertala mig själv att jag ska vara duktig och göra det jag ska så kommer hon upp med sin förförande musik och sin oemotståndliga dryck (Herr Al von Kohol).

 

Och jag är genast i hennes makt!

 

Men den här veckan ska jag motstå dig (eller jag ska försöka (och faila!))… SATAN OCKSÅ!




Svar på tal 17/3 -10

'cause I will be the death of you (del 2)

Att vara vuxen...

   


Sista fjortis bilderna innan klockan 00:00


    

Klockan 00:01, dags att gå upp på sen och få grattispuss...
"Jag vill vara din lilla Nour där du står i dina skor"

   

Sen gick det som det gick... HAHAHAHA!!


    

Efterfest (typ) hos Roger!! Där jag fick ett hemmagjort SNÖ... grej... (?!)

     

I R's säng...

     

Vems?



Ja...

   
(Vad gör Richard? -->)   
  

((DAGEN EFTER))
13 MARS!!! The big day kl 10:något... (Tror jag)

    

Medan jag duscha så planerades det för fullt utanför... En överraskning...

    

TACK FÖR ALLT!! 

      

Men sen tyckte de att jag skulle gå "plugga" med dem...

  

Sen på kvällen blev det Wibbantårta

     


Livet går vidare

It’s a little too late
I’m a little too gone,
A little too tired of this hangin’ on
So I’m letting go while I’m still strong enough to
It’s got a little too sad
I’m a little too blue
It’s a little too bad
You were too good to be true
I’m big time over you baby
It’s a little too late


Hej då tack för mig...

livvakter i sverige också? ...

Ne, jag går nog till skolan imorgon ändå.

Visst det kanske inte är 100 % säkert, men det är det väll ändå aldrig…

Men vad säger att det inte skulle kunna hända ändå, en vanlig dag då ingen vet något?

 

Jag ångrar ingenting i mitt liv, allt som hänt mig har hänt av en anledning. Så imorgon går jag till skolan får alla rätt (yeah right!) på tentan och går sedan hem för att fira att den ena är över, innan jag börjar plugga till den andra.

 

Pappa har redan lovat att flå honom levande om han ens skulle komma nära mig!

Nallemannen alltså…


ok inte så mycket "lol" längre...

http://www.kth.se/aktuellt/1.56642

men LOL!

http://img52.imageshack.us/img52/6158/kth.png

faller du så faller jag

Jag är så jävla svensk ibland! Vaknar av att solen lyser in genom fönstret och känner att jag behöver musik, så jag kör Patrik Isaksson för hela slanten!

 

Herre gud!

 

Men till mitt försvar kan jag säga att det är ganska skön att vakna upp som en oldis med 1/5 (1/6 om man ska tro cross in David) av livet redan levt! Så vad har jag kvar nu?

 

Ganska mycket, kom jag på i kylan (för det är -13 grader och fönstret står öppet?!?! Hur hände det?).

Fallskärmshoppning är en av alla de saker jag ska göra i år, i varje fall.

 

En annan sak som jag skulle hinna med (idag) var frukost på sängen, vad hände med det?

Jo, Tyskskånskan, R och Obeka gick aldrig och lade sig! De fortsatte fira min födelsedag utan mig?!

Mina små söta alkisar! (Älskar er! Tack för en underbar början på min födelsedag)

 

Men när jag körde min internet runda på morgonen så såg jag något lite smått roligt som fick mig att skratta rätt ut! Ta en titt vet ja!

 

”Titta in här”

 

Bilder från igår kommer om en stund, är lite för seg för dem just nu (hahahaha)!

 

Dagens I-landsproblem: Jag önska mig vår och fick en isig vår…


forever is a long time

”Du måste misslyckas för att lyckas!” – Min Slampan (aka Mr P)

 

Men hur vet man då att det är dags att gå vidare?

Hur många gånger måste man misslyckas då?

Vad händer om man ändå lyckas? Eller om man inte vågar lyckas?

 

Min tränare på basketen sade alltid ”Ni får inte vara rädda för att vinna!”. Men jag tror helt ärligt att jag är lite rädd för att det ska gå riktigt bra för mig!

 

Vad gör jag då liksom? Släpper allt och börjar på något nytt?

Ne, jag måste få ha mina brister och flummiga stunder för att må bra här i livet. Hur skulle det annars se ut, om man lyckades med allt utan att försöka?

 

Ne nu ska jag (hör och häpna) kolla igenom tentan igen och se vad jag har missat…

 

Dagens I-landsproblem: varför finns det inte en robot som kan göra allt åt en så att man slipper lära sig? Dags för KTH att uppfinna en!


falling in love at a coffee shop

Sluta aldrig med att försöka få mig att le, sluta aldrig med att säga till mig då jag gör fel, sluta aldrig med att ringa mitt i natten på fyllan, sluta aldrig med att ringa då det känns ”dags igen”, sluta aldrig överraska mig även om jag hatar överraskningar, sluta aldrig le mot mig, sluta aldrig med att vara dig på ditt underbara sätt…

 

På bara några få minuter fick du mig att se ljuset i mörkret och tänka på en helt annan värld. Se framtiden från den ljusa sidan och få mig att tänka på vad jag vill och inte vad alla andra vill.

 

Du är mitt ljus i mörkret och varje gång jag pratar med dig blir jag kär i din röst på nytt, ditt skratt, dina (töntiga) skämt, ditt sätt att få mig att vara mig… Tjejen från Åhusstranden med glass i håret.

 

Mitt ljus i mörkret, min trygghet i dimman, den torra fläcken under paraplyet i ösregnet.

 

N+N=Z


del 1

Katrina & The Waves – Walking On Sunshine



Flippaaar

  


Grappa

       

Alla som fryser i väntan på att Donia ska låsa bilen, räcker upp en hand

  

@ Sylvia




Dagen efter @ Smak...

  

Att sitta barnvakt...

   
Tur att min kära mor var hemma...
  
      



inte helt fel att ligga underst...




"nee jag vet inte..." (jag vet att du vet allt!)

Du hade nästan rätt när du sade som du sade på studenten:

”Nour vi kommer aldrig mer ses!”

 

Jag vet att du sade det för att jävlas med mig och för att få se mig gråta.

Men nu är det nästan sant!

Jag ser dig aldrig mer juh!

 

Från och med nu så ska jag ringa dig de första jag gör när jag sätter min fot i den här staden!

 

Tack för idag, det var kul att ”snacka skit”(nästa gång får vi snoka mer innan vi träffas ;)).


Vadå väntar ni på bilderna ;)

De kommer, de kommer! :D


i got it from my mama

Pitbull featuring Akon – Shut It Down

Gör som du vill, jag tänker ändå sväva här bland stjärnorna.

 

 

Jag har kommit fram till att jag blir lycklig av att vara i Etown. Bara att gå upp i mitt sovrum och slänga mig på soffan 5 meter bort och göra precis vad jag vill, himmelskt!  

 

Min garderob som respekterar alla kläder, MTV på högsta volym, färdiglagad mat i ugnen och en underbar utsikt!

 

Vem bryr sig om hur det slutar, så länge det varar så ska det rockas loss!

 

Livet är en Jävla Fest (när är en jävla fest nästa gång? Någon sov vet, ring mig!) och som det ska festas!

 

Tänker inte stå där lite halvt längre! Tänker köra som jag brukade köra!


party like a rockstar! igen...

Grappa imorgon då och sen krogen!

 

Mamma har rätt, jag firar mig ända fram till april juh!

Men det är inte så att jag planerar det utan det bara blir så. Först ska det firas i Etown sen Slöddertälje och sen på hemlig ort!

 

Sinnes juh!

 

Men Grappa och sen krogen imorgon!

JAG VET ATT DET ÄR FREDAG MEN DRA UT ÄNDÅ!!

Alla som var med den 5 april kommer ihåg hur kul de var, vi gör de igen!!


skulle inte tro de va!


käften, ge mig sommar!

     

i have a reason to cry

Jag orkar inte med allas misstolkningar och egna tolkningar på saker och ting!

Sluta PMS:a och fatta att allt inte är som ni tror att det är.

 

Jag har större problem att ta itu med, problem som ingen av er ens brytt sig att fråga om!

Problem som skulle få vemsomhelst av er att lägga er ner o gråta i flera dygn och tycka att alla borde tycka synd om er. Nu är fan botten nådd, när jag måste skälla ut folk via min blogg för att de bara tror saker!

OCH NEJ JAG VILL INTE ATT FOLK SKA TYCKA SYND OM MIG, därför ingen av er fått höra ett ord om de här!

 

Så skärp er för fan!

Jag har fan aldrig varit elak mot någon av mina vänner i hela mitt liv!

OCH JAG TÄNKER INTE BÖRJA NU!

 

Orkar inte ta mer skit just nu!

Ring mig när ni slutat ta allt på fel sätt!



Ps. tack för att ni ställde upp, hörde av er och fråga om de fanns något ni kunde göra!


fem enkla saker

Ok, jag förstår nu.

Förlåt för att jag inte tänkte mig för.

Det var inte meningen att de skulle tolkas så som du tog det.

Jag skulle aldrig göra något sådant och speciellt inte mot dig.

Du betyder för mycket för mig, även om du inte tror de (eller du kanske inte ens vet det!).

Men utan dig så skulle jag aldrig ha kommit så långt som jag gjorde den där sommaren, då allt bara gick som de gick. Jag fick den bästa sommaren i mitt liv när det egentligen borde ha varit den värsta. Tack vare dig fällde jag inte en enda tår den sommaren. Du betyder så oerhört mycket för mig!

 

Snälla förlåt mig, jag är trög som inte tänkte mig för. Jag förstår nu hur du uppfattade de hela och hur det ser ut och känns från din synvinkel.

 

För du kom ändå som en ängel på vift genom regnet och räddade mig och gjorde så att jag aldrig mer blev ensam igen. Och jag slapp alla hemska känslor. Förlåt för att jag svek dig omedvetet. Det var absolut inte meningen!


RSS 2.0