eldflugor

"Det spelar ingen roll längre"


Oj, vad många gånger den frasen har utnyttjats av oss två...

Som när du och de andra stod under vårt fönster och spelade emopunk, bara för att ni inte fick vara med på tjejkvällen. Eller som när vi smög in i förrådet och bytte ut saker mot Cola.


Precis som då, så spelar inget någon roll längre...


"Jag drömde att vi flög och sen kom det en jättepingvin och sen kommer jag inte ihåg mer!"

Vi är underbart förvirrade, sena nätter sena mornar och så massa choklad!  


Snart går vår sol upp igen, soluppgång är sannerligen vackrare än solnedgång...


Mitt är ditt eller inte…

Jag vet att jag inte har bloggat på ett bra tag...

Men under sommaren så ska det inte finnas några "måsten". Utan livet ska leka, steka och mycket mer. Vad jag älskar min nya dator!


Sitter i solen med MIN dator och lyssnar på när mamma städar bakom mig. Det börjar bli klart snart. Snart kan vi börja byta stilar här hemma. Men man måste fixa i ordning allt först innan man börjar ändra saker och ting till nya färger och detaljer.


Jag vet att jag svamlar men klaga inte på mig det är 30 grader varmt!!!


Quando ho bisogno di voi ho appena chiudo gli occhi e sono con voi

Om livet vore en enkel dröm...
Blunda en stund och tänk på det som en gång var en dröm.
Min dröm, din dröm, våran dröm...

Att älska dig för att du är allt jag önskat mig.
Igår, inatt, i morgon...


"Vi kan, för att vi vill

han kan han...

 

 


reminisces of the day

"Time passes. Even when it seems impossible. Even
when each tick of the second hand aches like the pulse of
blood behind a bruise. It passes unevenly, in strange
lurches and dragging lulls, but pass it does. Even for me.
"

my oh my...

Jag har det nu. Jag har The One.

Jag kan inte beskriva det ens om jag försöker. det bästa som hänt mig!

Underbar och fri som en fjäril...

Love is all that i can give to you
Love is juste a game for two
Two in love can make it
take my hart and pleace don't break it


en flaska vin under trädet...


saknar natur (lol)



Fatta du? :P

i min sängen

I'm falling in love with your favourite song
I'm gonna sing it all night long
I'm gonna dance with somebody
Dance with somebody
Dance, dance, dance

kan inte låta bli... gråt för mig, gråt för dig...

1000 years ago today
We as two would be the same
I'd fall for you
Customized relationships
Do you feel the same about
Your flirt with love
And your certainty

The CIA wouldn't bother you
They would always know the truth
They'd never know who came
And I would fall 1000 miles
And you would fall fast to denial

The more you are
The more you need
The more you understand
The more you understand
The more you know
The more you feel
The more you understand

The sentiments are screaming out
The felony of who's left out
It's not you
You for me - me for you
We can always follow through
This makeshift date
But why give up your love

The way it goes
Call her name
Do you ever feel the same
And do you know who came
A year ago 1000 miles
How far away we are to smile
Too far gone to save

You'll know
The CIA is after you
What the hell is there to do but run
We made
A promise to eternity
Tucked away for you to see
On you're way you'll be
Baffled by relationships
Psyched up for the major lift
What you want to say
You're caught to blame
They erased your name
We will always be the same
The same

om jag blundar så...


Under en trapp där solen skiner ibland…

Hjälpte Fröken Hallin igår. Hon hade köpt gardiner till sin nya lägenhet och andra saker som skulle borras upp. Så jag hjälpte till lite med det ena och lite med de andra.


Hennes lägenhet är grymt fin! Jag är helt kär i den!


Funderar på att kolla om de finns en till ledig i det huset...

Fast först måste jag ha ett jobb, så att jag kan betala hyra och sådant!


Men på tisdag kommer äntligen våra soffor. YEY! Så då kommer hela nedre våningen att vara (typ) klar.

Bara små krums kvar efter det...


Men nu är det dags att gå in i "baka"-mode. Jag gillade den perioden av mitt liv. Det var under bart skönt att bara ta lite saker och vispa ihop de till underbra bakelser. Och sen självklart njuta av de resten av kvällen! för vad annars kan man göra i det här vädret?


"Det som ska hända kommer att hända!"

Studenten var helt underbar!


Nu har det snart gått en vecka och livet börjar ta form nu. Allt från kollojobb till egna funderingar. Framtiden är ett mysterium som snart kommer att avslöjas till en viss del


Så medans regnet öser ner utanför mitt fönster, så sitter jag här och tänker på den borttappade ringen. Du sade "ha på dig den under hela studentdagen!", det var just de jag hade. För jag upptäckte inte att den var borta förrän efter tolvslaget.


Men det var bara för att den satt så perfekt. Den passade in på mitt finger som om den alltid hade suttit där!

Och om du lyssnade noga så hörde du nog mig säga de där tre orden när jag var nykter (till och med!)!

Nu återstår att se hur detta mysterium kommer att utveckla sig. Kommer de bli som vi alltid velat ha det? Eller kommer vi öppna nya dörrar?


Dagens I-landsproblem: VI har ingen båt...


förlåt

Now tell me do you think about me,
Cause i think about you all the time,
A million miles just stand between us,
but I don't wanna stop until you're mine...

Nu har hon åkt...

   

<33

hahahaha!!!


studenten 6/6-09

"OFTA DU INTE VET VEM NOUR ÄR!!!! ALLA VET VEM NOUR ÄR!!!!"

Hahaha! 

         

Det är över nu...

BOOM BOOM BOOM!!!!!!

STUDENTEN!!!

Billder och allt kommer senare :D

2, 1 BOOM!!!

Känner mig trött och utsliten!


Det var tänkt att jag skulle ut och festa idag. Men min kära mor fick för sig att det skulle storstädas idag och inte imorgon! Så nu sitter jag här smått sur på fläcken på bordet och otroligt trött.


Nu är det inte mycket kvar innan den tjocka damen ska sjunga sin sista vers.

Snart är det över för alltid...


Kommer jag sakna det? Troligen inte...

Kommer jag låta tårarna falla? Mycket troligt.

Kommer det vara värt all besvär? JUPP!


Men vad ska man egentligen göra när man står där si sin vita genomblöta klänning? Ska man skrika sig hes? Ska man stå och hoppa på stället, ihop om att någon ska fatta hur otroligt det egentligen är?


Jag vet inte...


Jag kommer nog agera impulsivt, som jag alltid brukar...


Jag önskar...


3, 2, 1... BOOM

Stress...


4, 3, 2, 1... BOOM

JAG HAR KÖPT SKOOOOR :D


Två par blev det. Ett par svarta som jag ska ha på dagen till min studentklänning och ett par gudomliga som jag ska ha till studentfesten. Jag har aldrig riktigt varit kär i ett par skor. Men den här gången var de verkligen kärlek vid första ögonkastet!


De är gudomliga! Mer än så kan jag inte säga just nu... Eller jo, de är 10 centimeters :D


Det har verkligen varit en underbar dag idag. Var runt på TP och stan med fröken Hallin, såg på när mamma klippte sig, haft minimodevisning och moffat pomfritt! Kan de bli bättre?


Just nu sitter jag och överför massa saker från skoldatorn till hemdatorn. Vi ska nämligen lämna in datorerna imorgon (teknisksätt idag...).


Det är något fel på en av datorerna för de går super segt...

Men är väll snart klar eller något i den stilen...


Då var det 4 dagar kvar då.


Dagens I-landsproblem: Jag vet inte hur jag ska ta mig hem efter flaket grejen...


I taket bland fjärilarna lyser stjärnorna

Kan inte sova ikväll. För många tankar som snurrar runt i huvudet på mig. Tankar om framtiden, tankar om de som hänt, tankar om dig, tankar om sommaren, tankar om aldrig tar slut.


Ligger i min säng och ser hur solen sakta men säkert är på väg upp. Jag ska upp om några timmar, men jag måste somna först.


Gryningen eller skymningen, vad är vackrast egentligen?

Den nya dagen som kommer, som är fylld med nya chanser och möjligheter... Eller dagen som har varit, dagen som har bidragit till den personliga historian, "berättelsen om mig"...


When sorry seems to be the hardest word

Jag blundar och drömmer mig bort. En tanke slår mig i min dagdröm. En tanke, en rökfylldtanke. Det är som du säger att det är.


På fyllan älskar jag dig, på fyllan är du rätt för mig.


Du lovar att inte supa ner mig bara för att få höra de tre orden från mina läppar. De tre orden som du skulle kunna döda för, bara de kommer från mig.


Vad är fel när allt känns rätt? Vad är rätt när allt känns fel?


Är det möjligt att leva i en tvärtomvärld? Är de omöjliga egentligen lika möjligt som de tre orden på fyllan?


Hur mycket sanning finns i dem?  


Varför svarar du aldrig tillbaka?


"Säg det när du är nykter"

"Säg det en gång till bara"




"När jag blir stor ska jag inte bli som dig, jag ska inte krossa ett enda hjärta!", förutom ditt...


RSS 2.0