bara för att vi är dem vi är, så är vi dem vi är!

Tonight out on the streets
I'm gonna follow you
Tell you all about a scene
That you would kill for
You're gonna love what's
Burning right in front of you
But you won't see it
By the light of the sun
 
Come out Tigerlily
You're caressing me
I'll take you up
I'll turn you on
I'll take your apathy
I wouldn't lie to you Blossom
Won't you let it go
I'm gonna give you all you want
And don't you know
 
That you
I know you better than this
I could be here when you call
I'll make you top of the list
And in the crush of the dark
I'll be your light in the mist
I can see you burning with desire
For a kiss
Psychobabble all upon your lips
 
They can sell it all they want
But you cannot agree
I don't like the taste
Of their morality
You'll find your bread and your butter
Where you fake it
And put your face in the gutter
Of a snake pit
 
But our communication
Is telepathy
What you give is what you get
Out of us naturally
And we can wait til the shadow grows long
And turn the page of a story
That has long since found a home
 
I know you better than this
I could be here when you call
I'll make you top of the list
And in the crush of the dark
I'll be your light in the mist
I can see you burning with desire
For a kiss
Psychobabble all upon your lips
 
Have you ever felt
Like you're being followed?
Or watched the ones that held your stare?
Turned around to see who's behind you
To find there's no one there?
Lurking in the dark
There's someone who breathes you night and day
There's a friend who wants so much more
And if they can't have you
They'll never let you walk away
 
And in the crush of the dark
I'll be your light in the mist
I can see you burning with desire
For a kiss
 
And in the crush of the dark
I'll be your light in the mist
I can see you burning with desire
For a kiss
Psychobabble all upon your lips

sötaste nissen men snyggare än snyggaste killen i stan!


”du kan inte skrubba bort en dödligsynd, men det är ok att göra det i pärlor”

Det finns inget roligare än att se sin morbror supa ner kusinerna och sen vinna deras pengar!

 

Österrike brukar vara samma visa varje år. Men i år är det annorlunda. Viktigare. Bättre. Vuxnare.

Men allt har ett syfte, allt har fortfarande ett syfte.

 

Det kanske inte var så dumt att jag hängde på istället för att åka till MP som jag hade tänkt.

Paris är kanske inte rätt plats just nu. Wien, Linz, Salzburg, nyår!

 

 

Nu återstår bara det sista paketet, nyårspaketet…

Vi får se vem det kommer ifrån.

 

Livet är för kort för att jag ska falla…

been there, done that, messed around
I'm having fun don't put me down,
I'll never let you sweep me off my feet,


när jag upptäckte att han bara var en rebound

Ibland får man insyn i hur livet kunde ha varit.

 

Som när halva släkten är samlad för att fira jul, äta tillsammans och umgås fram till sent på natten (eller tidigmorgon). När de flesta av kusinerna är samlade och skojar med varandra, gaddar ihop sig mot varandra, hjälps åt.

 

När den äldre generationen pratar om hur det var förr, när de var små och man känner att ”fan det låter underbart, önskar att det var så nu…”.

 

Men vad gör man när omständigheterna inte tillåter det? Vad gör man när hela värden verkar vara emot det?

 

Men å andra sidan, jag är ganska nöjd med livet som det är nu!

Jag skulle inte vilja byta ut det mot något annat!

Även fast mitt liv där borta skulle varit mer luxuöst… Som sagt inget är värt det!

 

Nu måste jag bara avsluta med några citat från det som pågår här just nu!

 

Stora Klumpen klämmer finnar på halv full kusin:

”SHIT kolla!!! *håller upp blodfläckade serveter* vad mycke blod! Tänk så förblöder jag!!!”

 

Stora Klumpen efter att ha klämt en till finne:

”Oppppssss! Här råka jag få med lite izcha (kött på barnspråk), du luktar juh gammaltkött…”

 

Stora klumpen: ”Huh det ser ut som de är grannar med varandra!” *Syftar på finnarna*


Stora Klumpen: ”Har du ätit de här någon gång?” *Syftar på finnarna igen*

Kusin: "ÖÖÖÖ NEEEJ!!"

Stora Klumpen (sekunder efter): ”Fyyy vad äckligt!!!”

OSV. (LOL)


when i look in your eyes i can see the sky

Jag firar jul den 25!

Så jag tänker inte skriva ett inlägg och önska alla en God Jul. Så jäkla orättvist att ALLA får öppna paketen idag medans jag får vänta tills imorgon. Ändå ingen som vet när Jesus föddes!

 

Men det är ganska soft att inte behöva gå på julmässan inatt utan får gå imorgon vid lunch…

 

Så istället för att somna i kyrkan, så kommer min mage att kurra! Måste äta riktig frukost imorgon, får lämna croissanterna och nutellan till senare…

 

Men nu ska jag inte överdriva, jag har fått några paket idag. Några av sakerna på önskelistan. Får se vad det blir för kul imorgon.

 

Dagens I-landsproblem: Vad ger man till någon som redan har allt? Vad önskar man sig när man redan har allt? (Stört)


i only like you when you give me cookies

Österrike är speciell, Österrike är egoboost/slash/relax.

 

Man får höra att man är vackrast, mest älskad, favoriten och allas älskling. Man får koppla ifrån och leka yngst och tjejig. Man får shoppa för hur mycket man vill utan att få dåligtsamvete (det är juh en annan valuta…). Man kan vara uppe i nyktert tillstånd och ändå känna sig hög. Ja, det är mycket man kan göra här.

 

Men som vanligt så är allt inte en dans på rosor. Neeej, utan det krånglas med väskorna så jag fick tillbringa 30 timmar i samma kläder. Jag orkade inte byta om vid halv tre tiden på natten. Så jag däcka på mosters soffa! Vägrade låta någon flytta mig till den sängen jag skulle sova i och fick ont i nacken.

 

När man äntligen får byta om så är det kö till alla badrum! Alla ska helt plötsligt duscha!

 

Men kusinerna är bäst! Super ner en med sina österrikiska drinkar, lägger massa pengar på spelen i spelhallen och kör runt en till alla möjliga platser som poppar upp!

 

Nu är det mat (igen)!


cash is king

Kan inte sluta tänka på det...

Been there, done that, messed around
I'm having fun don't put me down,
I'll never let you sweep me off my feet,
I won't let you in again, the messages I've tried to send,
my informations just not going in,
burnin' bridges shore to shore, I'll break away from something more,
I'm not turned off to love until it's cheap,
been there, done that, messed around,
I'm having fun don't put me down,
I'll never let you sweep me off my feet,

This time baby I'll be bulletproof
This time baby I'll be bulletproof

I won't let you turn around,
and tell me now I'm much too proud,
to walk away from something when it's dead,
do do do your dirty words come out to play when you are hurt?,
there's certain things that should be left unsaid,
tick tick tick on the watch and life's too short for me to stop,
Oh baby, your time is running out,
I won't let you turn around,
and tell me now I'm much too proud,
All you do is fill me up with doubt,

Bring me your sugar and pour it all over me baby <3

Solen skiner och jag är i princip klar med min tvätt. Har 100 andra saker att göra idag (som hitta mitt pass… Bra att ha när man flyger eller?) och det känns nästan som om jag har för lite tid.

 

Men sparar man allt till sista stund får man skylla sig själv!

 

Har dock en ganska skön plan på gång, köpa alla julklappar i österrike… Kommer shoppa loss där ändå, så varför inte köpa något till andra för att kompensera upp det hela?

 

Den här dagen känns bra, behöver bara få klart tvätten de andra löser dig (det gör det alltid)!

 

Dagens I-landsproblem: Vill höra samma låt hela tiden! Put your hands on me baby


love to love you... or not

Sinik – Je réalise - FEAT. James BLUNT


Som en perfekt underbar lag, perfekt och oförstörbar som jag...

 

Allt är så satans enkelt, så klockrent, så perfekt… Allt som behövs är lite förnuft och så massa självförtroende.

 

Man ska inte lyssna på någon annan man ska göra det som känns bra!

Man ska inte bry sig om vad alla andra säger, tror eller tycker.

Man ska bara lita på sin magkänsla!

Gör man inte det går allt åt skogen!

 

Skogen är mörk och kall om man går vilse, men om man vet vart man ska, om man håller sig till elljusspåret så är det mysigt och avslappnande!

 

Det är den här jävla staden det är fel på, det är inte fel på mig! Det är den här staden det är fel på…


niv med Obeka och alla andra som vill =)

Bästa början på dagen på länge!

 

01.34

      <--Moi  Obeka-->  
  "jag ska muulla diig" "ROOGER TAA KOORT!"


my life would suck without you

Du underbara människa, vart har du varit?

Känns helt underbart när du ler som du gör, så satans synd att det måste ske genom teknologin. (Aayooh, I'm tired of using technology, I need you right in front of me)

 

Det känns rätt på något sätt, när du sitter där och ler mot mig. Som när du gjort något du vet att du inte borde ha gjort. Jag bara älskar det där leendet!

 

Min underbara människa…

 

Vad sägs om att du tar och åker till mig och ler som du gör i ett par timmar? Det skulle lysa upp min vardag!

 

N+N=Z


flytta på dig det är mitt liv du står på

Ja, ni har helt rätt!

Men det är något med det hela som inte känns så bra… Jag vill testa det själv, jag ville se att jag har fel. Jag vet att det låter idiotiskt men jag vill slösa bort min tid litegrann, jag vill se hur fel det kan bli.

 

Jag förstår att ni tycker att jag är en dum idiot. Men jag kan inte släppa det riktigt än. Ge mig två veckor, ge mig jullovet!

 

Jag kommer vara över det när jag är tillbaka, kommer ha alla skruvar fast skruvade. Kommer tänka i nya banor, kommer ha nya saker att tänka på…

 

Det löser sig, det gör det alltid!


julsittnigen!! (en bild säger mer än 1000 ord!)

Sittningen:

   

(<-- Megan fox)


   

   


Efterfest:

       


Efter-efterfest:

    

magic coffee

Det jag vill just nu är att trycka upp dig mot en vägg, kyssa dig tills du tappar andan och sen gå därifrån…

 

För på något sätt är du inte värd det. Du är inte den som får mig att vilja göra töntiga saker, bara för att få dig att le. Du är inte den som får mig att vilja ge allt jag har, bara för att du är den som får mig att le.

 

Inte värt besväret helt enkelt. För jag kan få vad jag vill… Och vissa leksaker skiner mer än vad de andra gör. Det är lite bättre, lite större, lite vackrare men mycket roligare!

 

Så medans du står där och tror att du kan få mig att le, så kom ihåg att det inte är för din skull utan jag kom precis på en rolig sak…

 

Darling, du är bara intressant så länge det inte finns någon annan där.


Innan du går

Det finns inget som är mysigare än att ligga i sin säng, i endast stor t-shirt och lyssna på bra musik!

 

Önskar att alla dagar började som den här.

 

Det enda som fattas är frukost på sängen…

 

Trotts att jag har så mycket att göra så känns det ändå lugnt.

För idag ska jag hinna fixa naglarna, fixa med julklappar, gå ner på stan och köpa en grej plus frukost, skriva labbrapport med Mr P, plugga, göra mig klar inför julsittningen och så klart laga mat!

 

Men just nu tror jag att jag ligger här en stund till innan allt försvinner, innan allt tar slut.


Gissa vaad!

Musiken på bloggen är borta…

Ja, jag tröttna också på den.


darling

Om du vågar så vågar jag, om du kysser mig så kysser jag dig, om du håller min hand så håller jag din…

Det kan jag lova dig, men för att jag ska kunna hålla det jag lovar måste du göra det du vill göra först!



My head, it hurts, each day it's getting worse,
My looks and smile have now become my curse,
Tight lips, red skirt the never ending street,
Big car, little man, my lover for a fee...



So if ya see me will ya just drive on by
Or will I catch the twinkle inside your eye?
And if ya want me, well, I guess I want you
Oh pretty baby how could you!

Standing in the rain...
milk carton mug-shot baby missing since 1983,
Standing in the rain...
20 years of dirty needles, rain drops running through my veins!

My head, it hurts, each day it's getting worse,
No sun, my room has now become my hearse,
Cold sores, I'm beat, got bruises on my feet,
My pride, these men have taken it from me!


So if ya see me will ya just drive on by
Or will I catch the twinkle inside your eye?
And if ya want me, well, I guess I want you
Oh pretty baby how could you!

Standing in the rain...
milk carton mug-shot baby missing since 1983,
Standing in the rain...
20 years of dirty needles, rain drops running through my veins!
Standing in the rain...
milk carton mug-shot baby missing since 1983,
Standing in the rain...
20 years of dirty needles, rain dr

ops running through my veins!

So if ya see me will ya just drive on by
Or will I catch the twinkle inside your eye?
And if ya want me, well, I guess I want you
Oh pretty baby how could you!

 


40-40 och sen får man gå...

Ok, så nu har jag skaffat en personligtränare. Och han har lovat att hjälpa mig att ta mig till gymmet!

 

För det är inte något problem när jag är där utan det är på väg dit som det strular till sig.

Men nu har J lovat att hjälpa mig.

 

Jag tror att han kommer ge upp efter någon dag…

Jag är juh trots allt från gnällbältet, vii e lixom beest på o gneella.

 

Tycker redan synd om honom…

För har planerat på att göra chokladbollar efter gymmet…

Ska juh plugga efter… (Ja, jag tror på det själv!)


får jag åka på stången?

40-årskris är inte att leka med!

 

För på varenda fest så kommer du stå stupfull som när du hade din första fylla och göra bort dig. Inte nog med det men du kommer även att stöta på 19 åringar och sen ha sex med någon random på första bästa toalett.

 

Sen kommer du våldsgästa en students myskväll för att du känner dig ungdomlig då. Du kommer inte fatta deras blickar eller deras kommentarer om att de vill ha bort dig… Du kommer stå där och vara deras skämt förresten av kvällen. Eller förresten av deras liv, beroende på vilka relationer studenterna har till varandra.

 

Ett skämt med 40-årskris!

 

Fy vad tragiskt!


Södertälje Syd - Eskilstuna C

06:46
07:46
09:12
11:12
11:56
13:12
14:12
15:12
16:53
17:12
17:48
18:12
19:12
19:38
21:12
23:12

Hemlängtan? Nej, inte allllsss...
ETOWN <3



dagens citat!

”Kärlek leder alltid till bråk och bråk leder alltid till kärlek” – Sanna


till Nadja kaaa kaaaa grrrrrr!




Russell
: Can we keep him? Please, please, please?
Carl Fredricksen: No.
Russell: But it's a TALKING DOG!

för att jag älskar att ligga här just nu...


godis

Jag ska inte, jag ska iiinteee… OPPPSSSS!!

 

Det var inte jag! LOOOVAAAR!

 

Hahaha! Min lägenhet ser ut som ett bombnedslag, och jag som städa igår!

 

Det ligger saker överallt… Sen vet jag inte hur jag ligger men det är inte skönt! Ligger med huvudet på en kudde, fötterna mot en vägg och datorn på golvet. Typ uppochner men ändå inte.

 

Det är precis så det känns just nu… Uppochner, fast inte på det där glad – ledsen – sättet utan mer ”ska jag? Ska jag inte? Ska jag? Ska jag inte?”… Ja, ni fattar!

 

Vanligtvis brukar jag följa min magkänsla. Men just nu går den inte att lita på.

 

(Hatar att vara onykter blir så ärlig då…)


i min värld är du min

Epic fail!

 

Men äh vad gör det egentlige?

Det går som det går av en anledning och går det åt skogen ibland så får det göra det.

 

Fröken pos-i-ti-vv!

 

Den Roger 2.0 är mycket roligare än den första. Han äter sin mat och han blåser ut gälarna när han ska göra det!

 

Enligt snubben på djuraffären så hade jag fått en dålig fisk, så han tog min röda Roger och gav mig Roger 2.0…

 

Jag är smått förvirrad ägare just nu…

Är jag elak som gillar den första Roger mer än den nya? Får liksom ingen kärlek av Roger 2.0…

 

Kärleka mig är du gullig…


hur ska man älska någon som har älskat någon förut?

I was searching for a heart that's beating
As fast as the way I'm feeling
Trying to find some peace there in my soul
You know it was your love that saved me
The answer to my prayers you gave me
And I hope I'll be all you deserve
      
       ***

I'd fight for you
I'd die for you
You know I would
Hold back the night, light up the sky
Oh if I could, I'll always be yours...

Chokladdoppade drömmar

Pluggat massor, betalat julsittningen, fått en belöning (UP, underbar film!)… Nu återstår bara städningen.

 

Juste, har till och med bytt vatten hos Roger! Så nu har han rent och fint vatten. Men han mår fortfarande inte bra… Jag får ångest!

 

Jag vill sova fram till jul!

 

Ne, nu måste jag damsuga! Fick utslag igår…

 

Dagens I-landsproblem: Jag hatar överraskningar!


musiker is the shit!

Muse – Starlight

facebooknörd...

Lyckliga stunder är något man strävar efter, tydligen…

 

Men när man tänker på det så blir det fel. Det blir überfel!

För just nu snurrar det tankar i huvudet på mig som skulle få båda mina föräldrar att bli vithåriga (har juh redan hjälpt de med det gråa håret…).  Tycker synd om dem…

 

Men som min kära far brukar säga ”När hon vet vad hon vill så är det som att tala till en vägg!”.

 

Men det jag vill just nu är inte såå bra… Jag får tänka på saken…

One night and one more time
Thanks for the memories
Even though they weren't so great;
"He tastes like you but sweeter"!
One night, yeah, and one more time
Thanks for the memories, thanks for the memories;
"He, he tastes like you only sweeter"!


X

We shouldn’t even think about tomorrow
Sweet memories will last a long, long time
We’ll have a good time baby, don’t you worry
And if we’re still playing ‘round, boy that’s just fine

kiss me kiss me kiss me

Lady Gaga – Boys Boys Boys

Tänk vad långt man kan gå med lite vin och choklad!

 

Mitt ”slava för belöning”-system funkar utmärkt!

 

Till och men min kära far blev chockad när jag berätta om mitt nya system. Han blev så chokad att det funka att han gav telefonen till mamma och sade ”Vad vare jag sa…”.

 

Jag förstår inte riktigt vad han menade med det sista, men det har nog något att göra med alla gånger de försökt få mig att inse saker när jag var mindre.

 

Ikväll blir det nog en favorit i repris med mys. Vi får se vart vi hamnar men inte är det där du är…

 

Full kontroll i dimman!

 

Dagens I-landsdjur: Roger är ett nattdjur! Han simmar bara runt när det är mörkt hemma =(


smile

Mr P säger:
men jag orkar träffa nån, dom kmr bara bli kära i mig 
min charm
utstrålning


whatever helps you sleep at night... säger:
LOL
ska jag paxa dig så att de lämnar dig ifred?


Mr P säger:
Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl snubbla så jag kan ta dig på golvet?


whatever helps you sleep at night... säger:
jasså det säger du?
du försöker fälla mig ganska ofta vad jag har märkt


Mr P säger:
HAHAHAHHAHAHa
lol
tänkte inte äns på de!


whatever helps you sleep at night... säger:
LOL


Mr P säger:
hahahahahhaha


baby can i drive your car?

Is it still me that makes you sweat?
Am I who you think about in bed?
When the lights are dim and your hands are shaking as you're sliding off your dress?
Then think of what you did
And how I hope to God he was worth it.
When the lights are dim and your heart is racing as your fingers touch his skin.
I've got more wit, a better kiss, a hotter touch, a better fuck
Than any boy you'll ever meet, sweetie you had me
Girl I was it, look past the sweat, a better love deserving of
Exchanging body heat in the passenger seat?
No, no, no, you know it will always just be me

Let's get these teen hearts beating. Faster, faster
So testosterone boys and harlequin girls,
Will you dance to this beat, and hold a lover close?
So testosterone boys and harlequin girls,
Will you dance to this beat, and hold a lover close 




Jag vill vara undantaget!

 

Jag är trött på att vara regeln hela tiden. Det är på tiden att det kommer någon och förvandlar mig till sitt undantag.

 

Fattar inte varför man måste göra allt efter det som känns bäst hela tiden!

Varför är det så svårt att bara strunta i sina känslor och göra det som är bra för en istället?

Hur svårt ska det vara att ignorera någon som får en att falla?

Det är aldrig värt det…

 

En jävla besvikelse, det är vad allt är just nu!

 

Det är inte konstigt att jag mår dåligt hela tiden med tanken på att jag ligger på min matta hela dagarna…

 

Jag vill ha tillbaka alla sena nätter och alla mysiga stunder!


for the sun

Él Nouro är Él sjuko!

(hahaha word acceptera det där som spanska och acceptera även stavningen!!!)

 

Min familj är drygare än drygast!

 

Min kära fisk (Roger) är sjuk så jag smsa Stora Klumpen och fråga om jag kunde ringa pappa eller om han sov. Eftersom det var ganska sent och pappa går upp tidigt så låg han självklart och sov.

 

Så Stora Klumpen frågar vad felet är och jag svarar att min fisk är sjuk…

Som svar får jag:

 

”Det låter alvarligt! Du kanske borde ta bussen till Strömsholms djursjukhus… Mamma undrar om Roger har feber?”

 

HA-HA! Super kul… NOOT!!

 

Dagens I-landsproblem: Mitt nagellack torkar för fort!!


littlest things

Prinsessan I. kom på besök idag och berättade att hon skulle gå på basket!

Självklart nappade jag direkt!

 

Jag skojade om abstinensbesvär och pluggsjukan.

 Men när jag kom in i hallen så snurrade hela min värld!

 

Ett halvår (i princip!) sen jag sist var på en riktig basketmatch. Jag fattar inte hur det gick till… Så nu har jag bestämt mig för att tajma nästa Etown besök med en match.

 

Det var helt sjukt, jag satt och tänkte på hur jag tvingade några ur mina F93 att titta på dammatcherna för att lära sig saker och inte bara titta på killarna som satt på raden framför.

 

Alla de gånger man inte haft något att göra, då man suttit på läktaren istället för att plugga, då man själv tvingats dit för att lära sig saker…

 

Det tillhör barndomen, en vardag som slingrat sig runt skolan, familjen, kärleken och upplevelserna.

 

Kom precis på att jag kommer missa Täby och Göteborg, men det som kommer bli tuffast att missa är nog Billy’s… Fast det ska tydligen inte heta Billy’s längre.

 

Saknar basket människorna OTROLIGT mycke!


Santa baby i have been an awful good girl this year

Okok, här kommer årets önskelista!

 

32 tums tv

Mobil (en söt)

Body shop (inget från jordgubbsserien!!)

Så klart Pearls for Girls (andra smycken går också bra)

Convisar (eller någon som vill gå med på att dela på frakten)

Victoria’s Secret (amazing lace undisar tack)

Leila bakar bok (alla böcker till och med de med mat!!!!!)

New Moon filmen (kan du fixa det Zaara är du bäst! Fast jag vill inte ha en tjuvfilmad från bion variant :P)

Stora Klumpens väska (som hon ändå inte använder!!!)

 

Såå nu får ni mixa och matcha och klura ut precis som ni vill!

(Fast en Jacob Black skulle inte heller sitta fel!!!)

meet me halfway

Har precis upptäckt att det är super svårt att plugga när man har husdjur…

Speciellt när de glor! Tror att Roger vill äta på mig… Shit!

 

Inte nog med att Roger glor på mig… Neeej, utan nu har Trull somnat i min säng och det ser så jäkla skönt ut!!

 

Funderar på att lägga mig bredvid henne och snusa gott jag med…

Men det går så klart inte för jag måste plugga, lugga, ugga, ggaaaaaa!!

 

Så vad gör man?

Jo, man äter chokladbollar och gör bara de roliga uppgifterna i boken!

 

JUSTE!! Roger har lärt sig en ny sak, SPELA DÖD! Och det är INTE kul!!


Even the best fall down sometimes

Jag älskar mitt liv just nu!

 

Sitter i efter duschen kläder och tittar på söta Roger som diggar musiken.

Chokladbollar inom räckhåll och snart en god kopp te.

Men bäst av allt röda naglar.

 

Men musiken slår ändå allt (Vilket Roger också tycker)!

Jag kommer inte ihåg varför jag sluta lyssna på detta underbara band…

Men kommer ihåg en sommar för inte så längesen då jag inte kunde sova om inte brace yourself hördes från högtalarna.

 

Underbart!

 

Dagens I-landsproblem: Det är kallt att sitta i bara överdelen av pyjamasen…  


RSS 2.0