cover my eyes

Det finns inget bättre (och mysigare) än att vakna av att regnet slår mot fönstret. Då vill man bara skrypa längre ner i sängen med en kopp te, eller bara somna om. Eller bäst av allt dra fram datorn och se något avsnitt som precis kommit ut.

 

Idag vaknade jag av att regnet slog mysigt mot mitt fönster, doften av ny bryggt te och varma mackor från köket. Men när jag slog upp ögonen så fick jag syn på minielefanten… Tentaplugg!

 

Visst det är super intressant och ganska flummigt. Speciellt när man behöver skicka ett sms med ordet ”tonsiller” i och får ett lika knäppt svar tillbaka.

 

Eller som när man sitter på tåget och alla undrar vad det är för äckligt man tittar på… Då har man slagit upp en sida med tarmsystemet på en riktig människa (alltså riktiga foton). Eller som när man slagit upp en sida med en naken man och läser om det manliga könsorganets delar… Då är det inte kul att sitta vid en tant eller någon under 16 (eller ens under 20)!

 

Men nu sitter jag som sagt i min säng, utan te och utan varma mackor. Det enda jag har är ”lite” godis och Oskar… Min kära familj ska åka till TP och stan för att köpa nya skor, jackor och annat varmt man behöver…

 

Visst är det underbart med tentaplugg? Eller inte…


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0