you found me

Jag är ett svin, jag har erkänt det många gånger. Men du, du är ett större svin än vad jag någonsin kommer bli. Tänk att jag trodde på allt du sade. Tänk att jag fick för mig att du menade det du sade. Att du ville vara den som var där för mig precis så som jag var där för dig.

 

Så även om din bättre halva stod där idag och den halvan hälsade på mig, så var det ändå inte samma sak. Tänk att man kan ta något så fint och döda det med ett par ord. Linjerna och gränserna är tunna. Dina ord ännu tunnare. Du står på tunt is min kära vän. Och den isen smälter en vacker dag.

 

När den väll smälter, titta inte efter mig då. Jag kommer stå flera mil bort och le åt mitt mirakel. Tänk på det nästa gång du ställer dig på isen, den smälter. Det gör den alltid.

 

Tänk att ett falskt leende som ditt kan säga tusen olika saker på samma gång. Och inget av dem är sant. Inte förrän man ser in i dina ögon, ser in i din själ så märker man att där är tomt. Kallt. Inget att ha.

 

Så stå på torget du, stå där och le. Men le aldrig mot mig igen. För det är bara slöseri med dyrbar tid, som du aldrig kommer få tillbaka.


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0