blind

En liten mysig tradition som jag har är att laga potatis och lök soppa på årets första höstdag. Idag känns det verkligen som höst. Så med lifehouse på högsta volym så står jag och lagar min soppa idag.

 

Så från och med idag åker mössan, vantarna, halsduken och de stickade tröjorna på. Från och med nu är det te och tända ljus som gäller. Från och med nu kommer det vara svin kallt på Wibban!

 

Det jobbiga med soppa är att det tar sådan tid att laga, för allt måste koka och bli ätbart. Och sen så måste man ha mackor till för att bli mätt. Så när man äntligen tror att maten är helt klar så måste man sätta sig ner och bre mackor.  Inte så bra för en person som är så bekväm som mig…

 

Ojoj nu måste jag koncentrera mig på maten!


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0