the best

Snart åker jag, snart är jag där jag hör hemma, snart kan jag ligga ute i gräset och göra nada. Ringa runt till folk och ha det mys i någon park, ringa folk och ha det mys hemma.

 

Snart är jag på de vällbekanta gatorna där jag känner mig som tryggast. Dansa fram i gränderna och hänga på uteserveringarna. Shoppa på TP och planka på parken. Hämta Stora Klumpen från P-badet och tvinga henna att hänga med till Slagsta glass.

 

Sitta på trappen utanför stadshuset med en påse från godisland, i väntan på att bion ska börja. Sitta på trappan och spana efter snygga J… Bada i pinnfontänen när ingen ser, smyga in på statsbiblioteket för att svalka sig från värmen, sitta på Strömsholmen med en glass och Spicy och äta på Pastahuset när det är fullt överallt annat.


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0