Står i din port står bara still

Hmm… Vad är detta? Är det äkta eller bara ett beroende? Kär i kärleken. Kär i känslan av att sväva. Fjärilar i magen och det där fåniga leendet. En illusion kanske? Dyker jag i med huvudet före igen? Japp.

 

Med andra ord jag står på kanten helt enkelt, ska jag hoppa eller inte? Jag brukar hoppa. Jag brukar dyka i med huvudet före. Jag brukar göra det skattandes och med frasen ”do you best and fuck the rest”. Men nu står jag på kanten och tvekar. Och Bungyjump – snubben står bakom ”ju längre du står här desto större chans att du inte hoppar alls!”. Som tur är tittade jag bestämt på honom och sade ”jag vet” med ett leende.

 

Jag brukar göra det skrattandes. Men nu står jag som sagt på kanten och tvekar. Vad är det värsta som hända? Att jag slår i huvudet i stenarna på vägen ner? Eller att det inte tar slut?

 

Jag klarar mig, jag klarar mig alltid…


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0