i'm leaving town... igen

Jag har fått en väska nu. En rätt så stor väska, jag får till och med plats i den. Men nu är det inte så att vi ska packa ner mig utan 6 par skor. Hälften av alla de skor jag hade med mig hit. Till mitt försvar kan jag säga att jag tänker lämna kvar ett par skor där. De är trasiga och ska endast tjäna sitt syfte som reseskor till ett skumt land.

 

Men så klart så har jag ett annat erkännande. Ett ganska töntigt erkännande, min största skräck (förutom fåglar, dockor och kryp) är att mina kläder ska försvinna i flygget! Eftersom vi att vi reser så mycket så känns det som om det är en tidsfråga innan en av våra väskor försvinner. Visst pappas väska var på vift när han åkte till Marocko och alla våra väskor har vid ett eller annat tillfälle gått sönder… Men jag vill inte riskera mina favoritplagg (om min svarta klänning försvann så skulle hela helvätet braka löst på flygplatsen!).

 

Så därför packar jag alltid ner ”allt som inte får försvinna” i mitt handbagage! Vilket är lite kul då jag en gång fick min väska genomsökt och de titta på mig som om jag vore värsta party freaket! Men men jag tar inga risker när det gäller mina kläder, de är som mina barn för mig… Ja, jag skriv med sömn i ögonen. Ser knappt hela skärmen!

 

Dagens I-landsproblem: Jag vet inte hur jag ska få tag på A, vågar inte ringa…


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0