I was born standing up and talking back

Damien Rice – 9 Crimes - Demo

Jag hade tråkigt idag så jag gick på skattjakt i frysen. Och gissa om jag hitta min skatt! En päron splitt. Så jag ställde mig barfota i gräset och åt min glass med ett stor leende på läpparna. Barnsligt gott.

 

Det roliga var att en meter ifrån mig lekte två fjärilar. Å vad jag önskade att jag hade kameran med mig ut i trädgården! Men eftersom jag är lite halvt lat och eftersom ögonblicket skulle bli förstört av minsta lilla rörelse så stod jag kvar och bara njöt av det hela.

 

Så med leendet fortfarande på läpparna, så tänker jag på röda blommor och ser gardinerna fladdra till av den varma sommarvinden. Sommaren är snart slut, alla problem som man skjutit upp börjar bli verkliga igen.

 

Men nu, just nu är jag inte där än.

 

Jag ska fortsätta leva i min verklighetsdröm ett litet tag till.


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0