far jag kan inte få upp min kokosnöt

Det slog mig idag, hade inte ens brytt mig tidigare men idag så hände det. Jag passade världens underbaraste femåring och plötsligt slog det mig att jag är ”dada Nour” (tant Nour)!

 

Jag börjar bli old!

 

Det är 21 (snart 20 dygn) dagar kvar tills jag blir 20, alltså 21 dagar kvar av min tonårstid!

 

Visst, jag kan hålla med om att den inte varit en dans på rosor, men jag har upplevt så många olika saker under den tiden. Jag har även krossat många gränser som jag inte trodde att jag skulle klara.

 

Jag har haft kul, men framförallt har jag överlevt.

Jag har även förändrats, ”vuxit upp” skulle nog Soili (min gymnasielärare) säga. Och som jag har vuxit! Helt otroligt.

 

För 5 år se n så skulle jag aldrig städa ett badrum idag gör jag det utan att rynka på näsan, jag skulle aldrig ta bussen för att handla, jag skulle aldrig gå och lägga mig tidigt för att det är skola imorgon, jag skulle aldrig gå hem direkt efter skolan!

 

Så nu sitter jag här med min ålderskris, insnöad (på riktigt) och tittar på hur halva altanen är täckt med snö. En altan som jag och pappa byggde förra sommaren.

 

Men som vanligt så är musiken alltid en tröst! (duma Spotify som slutat fungera, tur att det finns andra program man kan använda!)

 

 

I've Been Thru The Pain And Been Dragged Thru The Dirt
Whatever They Tell You Were Bigger Than Words
I've Been Where Your Standing I Know How It Hurts
Let This Be A Song Now And This Be A Day
And We Stand Together That Will Be Okay
Because Were Survivors Were Making It Work
Expecting The Best When They Hope For The Worst


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0