burn baby burn

Jag tänkte försona mina synder lite, för att jag aldrig la upp bilderna från KI-galan…

Så här kommer lite bilder från fredag, lördag och söndag! Bra va?

 

Helgen började med att jag åkte direkt efter min tenta till Alby där Tami precis hade vaknat från sin skönhetssömn. Efter lite fix och säker 100 ombyten (för att inte tala om de timmar som gick) så var Miss Tami redo att åka på äventyr in till stan. Som tur är så hade vi ringt ring och väckt (!!!) Nida som trodde att hon var på semester. Den unga damen låg och sov till 11.03 då vi ringde henne och beordrade henne att vara ombytt och klar inom en timme. Eftersom alla tre råkat (det vill säga varit för lata) skippa frukosten den dagen, så började vi med att äta på ett ställe som enligt Nida hade bästa kebaben. Men inget ställe har så bra kebab som hemma!

 

Sedan var vi på vift lite inne i stan och gick runt tills vi hamna på Friday’s. Bra musik tyckte jag, vad är det för skit tyckte göteborgskan! Men roligast hade nog Nida som hitta en gammal klasskompis där inne. Som tur var (för oss) så jobbade hennes kompis på Friday’s! Så vi fick det extra bra.

 
       (<-- Nidas kompis telefon HAHAHA!)

På väg hem fick jag höra att det var roligheter på gång hemma. Så jag hängde på Wibbanfolket och fick en riktigt rolig och händelserik kväll! Kan säga att mitt blåmärke på blåmärke på blåmärke är något jag kommer få bära med mig lääänge.

 

Men eftersom jag skulle på andra äventyr än de andra, så jag fick tacka för mig tidigare. Dagen efter (lördag) så bar det av till Stora Ursvik och till mammas kusin. Man kan lugnt säga att lördag söndag var något extra! Jag fick sitta barnvakt till två av de sötaste och roligaste flickorna jag känner! Matilda (8) och Maria (6). Vi pratade om att Lady Gaga klär av sig och gör snuskiga saker i sina musik videos och att låtarna Gubben i lådan och Mikrofonkåt är ”jättebraaa!”. Mina små söta monster håller på att bli stora för fort!

 

Sen tyckte flickorna att vi skulle prata om ”bombmannen som spränger snälla människor i Stockholm”. Vilket inte var så bra då båda hade massvis med frågor och hade sedan svårt att sova. Även om mina svar var super censurerade och avslutades med ”ja, men det behöver vi inte bry oss om för det kommer inte hända igen, det var bara en dum farbror det där!” så hade flickorna svårt att sova. Vilket jag fick reda på senare att de haft sedan de råkade höra om händelsen. (Idiot snubbe, folk borde tänka på de små människorna som inte alltid fattar allt här i världen!!)

 

Men när man väll hade somnat så dröjde det inte länge förrän båda låg vid mig i bäddsoffan och det var dags att gå upp! För tidigt om du frågar mig!! Men man fick absolut inte missa julkalendern! Så min dag började innan jag ens hade lyckats somna!!

Resten av dagen spenderades med att dekorera tavelramar, göra armband, måla med glitterpennor och lägga 3 pussel samtidigt!

    

Och självklart leka i snön…

  

Men innan jag gick så fick jag två av armbanden som flickorna gjort till mig! Mina söta små monster, ligger förhoppningsviss i sina sängar just nu och drömmer bombfria drömmar!

Och nu ska jag lägga mig i min säng och sova lääänge!

Bruno Mars – Runaway Baby (Sorry men hittar inte den rätta på youtube...)


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0