9 crimes

Jag kan inte slita mig ifrån det.

Det har blivit som att andas.

Jag blir lika glad varje gång.

 

Men vad väntar jag mig egentligen? Det är så här jag vill ha det…

Det är så här jag lova mig själv att jag skulle ha det. Så nu när vårvindarna blåser in på nytt så ska jag alltså inte kyssa dig god natt. Jag ska inte se in i dina ögon och säga de tre orden. Jag ska absolut aldrig le mot dig.

 

Men ändå står jag där, ler med dina läppar mot mina och de tre orden på tungan.

Du är den du är, men jag vet vad jag vill… När man vet vad man vill så är det omöjligt att inte få det. Så hur mycket jag än sitter här och tror att det kommer bli annorlunda, så kommer det bli precis som vanligt. Det vill säga jag med tårar längst mina kinder och du med ett halvt hjärta.

 

Jag är ett svin.  Hur mycket jag än försöker så är jag inte den jag brukade vara. Men jag ska hitta tillbaka till henne, den där flummiga tjejen med ett enormt samvete.

 

Men å andra sidan borde jag bli lite mer ego (om man frågar några nära och kära…).  Fast både du och jag vet att jag inte klarar av att vara ego…

 

Så nu med ett leende på läpparna men med rök i huvudet, så ska jag gå lägga mig.


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0