hemlös!

Vilken dag!!!

 

Vaknar klockan halv fem och tror att jag är försenad, men däckar direkt när jag upptäcker att jag har gått upp en timme och 30 minuter för tidigt. Vaknar sedan 15 minuter senare än vad jag hade planerat… Så det blir till att stressa med att fixa mackor och te.

 

Halv åtta ringer det på dörren. Eftersom jag väntade mig att det skulle vara Cissi så drar jag på mig något och öppnar som jag brukar göra när det är Cissi som står utanför (öppnar dörren och vänder mig om för att gå in i lägenheten). MEN där står det en målare istället!

 

”Hej, det är jag som ska måla om i din lägenhet”

”Va?”

”Ja, vi skulle måla och tapetsera i ditt vardagsrum…”

”Jaha, var det nu?”

”Jaa, de sa till mig att du visste om det… Du ska nämligen ställa alla möbler i mitten av lägenheten”

 

Klockan är nu kvart i åtta och jag har två KS (prov) kvart över åtta!

 

Nu kanske ni tänker:

 ”Men vadå det är väll bara att flytta allt till mitten av lägenheten”

 

Men när man bor på 19.2 kvadrat så är vardagsrummet det enda rummet i lägenheten!!

 

Det roliga (IRONI) är att jag inte talat om vilka tapeter jag ska ha, hur jag ska ha tapeterna och bäst av allt (SUPER IRONI) de ska lämna en och en halv vägg för ”det tillhör inte vardagsrummet utan hallen”!

 

Sen så hade jag två KS idag med 15 minuters rast! (Behöver inte säga mer…)

 

Dagens I-landsproblem: Jag får inte plats med min säng i mitten av lägenheten…


Är du en tyst tiger?
Postat av: Amanda och Fanny

jasså, så kul (: vad pluggar du där? puss

2009-09-22 @ 09:21:34
URL: http://hulleochbulle.blogg.se/

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0