vad ska du göra åt saken?

Jag fattar seriöst inte hur jag ska klara provet imorgon!

Kan knappt koncentrera mig på det jag läser och blicken drivs hela tiden bort från böckerna för att stirra på något annat. En längtansfull blick i riktningen mot TunaPark, en blick på böckerna i bokhyllan, en blick på dörren... Men värst av allt, blickarna på datorn!


Men som ni ser så har jag förlorat mot den sista del självdisciplin som fanns kvar!


Lat jag: "Men det gör inget för det är inte något viktigt prov imorn"


Duktiga jag: "Vad spelar det för roll? Det kan påverka betyget i slutändan för då kommer du känna att du kan lite istället för ingenting!"


Lat jag: "Men jag ska plugga på riktigt snart"


Duktiga jag: "Nej, gör det nu! Annars blir det inget PB!"


Lat jag: "Du skulle bara våga!"


Ja, jag vet! Jag är väll lite scitsofren... Men min hjärna måste diskutera fram besluten och som ni märker (i varje fall ni som läst psykologi A) så saknar jag "kompromiss jag" :(

Antingen eller, det är vad som gäller i mitt huvud. För den vet att om den börjar ge med sig så kommer "lat jag" att ta över helt!


Jag behöver semester...


Ne, nu ska jag plu... äta! För alla behöver ju ha mat i magen innan de kan koncentrera sig på uppgifterna!


(det här kommer aldrig gå!)


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0