Guilty as charged

 Har kollat in ett visst uttryck idag...


Kom på att det har olika betydelser och uppfattningar beroende på vilken situation man befinner sig i.


Exempelviss:


Om man använder ett fult ord (tänker absolut inte säga vilket då jag skäms över det!) i ett bråk med stora Klumpen, så kan detta vara ett hemskt uttryck ifall man blir påkommen med att ha använt detta ord... (Och oj vilka problem det skapade!)


Men om man är fem år och har precis ätit ALLA kakor ((A)) som lovat att inte äta förrän gästerna kommer så är det lite gulligt.


Det kan även användas vid ett speciellt tillfälle som ibland ses som en dålig raggningsreplik, det vill säga om man inte är tillsammans med personen redan för då är det nog en av de bästa fraserna!   


Så efter att ha sagt dessa ord så har jag bara en sak att säga:


" Guilty as charged, Your Honour!"


Gissa vad jag har gjort (A)


Nu ska jag gå och dränka mig i duschen och sen äta popcorn och plugga klart!


Är du en tyst tiger?

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0