för mig

Plötsligt känns det som man fått ordning på sitt liv...
Skolan går någorlunda bara, sommarjobb (Aina, överraskningen kom senare än jag trodde :P det var sommarjobbet inte det där dåliga :)), paris på gång, österrike kanske på gång, vännerna är där de ska vara :P och basketen <3
Visst finns det frågetecken här och där men allt innehåller en viss form av harmoni. Ett lugn som får alla bekymmer att verka oviktiga, för det löser sig på ett eller annan sätt...


Jag ska försöka behålla den har känslan så länge som möjligt. Tänkte på detta när jag cyklade hem från bollhuset, om jag ska behålla lugnet och självkänslan (helt otroligt! :)) så ska jag göra saker på MITT sätt och efter MINA regler! Från och med nu så ska jag sluta göra det alla andra mår bara av, istället ska jag göra det jag själv mår bra av! Jag tänker inte göra saker för att folk väntar sig det av mig, utan jag ska göra det jag själv tycker är rätt!


Den senaste tiden så har det känts som om jag tappat bort mig själv... Jag har gjort saker som jag aldrig skulle ha gjort för två år sen, jag har ändrat på saker som jag aldrig skulle ha gjort, jag har inte varit mig själv helt enkelt! Men det värsta är nog att jag tappat bort den sidan som gjorde mig till den jag var... Den sidan som var äventyrlig, fri, som vågade utmana, flörta, envisas, superglad och vetgirig.


Jag ska börja ställa frågor till min morbror, frågor som jag tror att han inte kan svara på. Jag ska åka fort och högt på nöjesparker. Jag ska skratta så jag börjar gråta (Carro, vi måste träffas :P). jag ska hoppa från ett flygplan och en bro (fallskärmshoppning och bungyjump). Jag ska inte känna mig tvingad till något jag inte vill göra. Jag ska envisas med min pappa, som förr då han blev så arg att han gav mig en timmas föreläsning om att det är oartigt att vara för envis och sen sluta det hela med att säga att han alltid har rätt. Och jag ska flörta! 


Det jag försöker få sagt (om ni missat det) är att jag ska leva livet, men på MINA villkor och ingen annans! Men jag ska må bra av det också annars tänker jag inte göra det!


    


Dagens I-landsproblem: syrrans cykel blev stulen så nu ska hon få en ny cykel. Så nu kommer hennes cykel att vara nyare :( (Men jag kommer få en cykelkorg :))  


Är du en tyst tiger?
Postat av: Aina

Haha, stjärnetecken talar alltid sanning.

2008-05-23 @ 16:28:28
Postat av: moi

haha jag vet :) men det tar tid ju...

2008-05-24 @ 20:35:46
Postat av: Mid

Haha det dära är ju bilden som jag tog på dig när vi va i Sthlm i början av ettan :P Kommeru ihåg?? Shiit, vi borde hitta på något kulit och äventyrligt igen =D

2008-06-01 @ 14:33:25
Postat av: Mid

Nää, jag kommer inte ihåg XD =)

2008-06-02 @ 10:43:18

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0