Bättre som hippie

Äntligen var det dags! Åkte extra tidigt idag för pappa ville inte komma för sent igen, fast vi bara var 1 min sena sist... Självklart måste jag lägga mig i vart vi ska och som vanligt (när jag lägger mig i vägbeskrivningar) så gick vi fel. Men när pappa hade trasslat ut oss ur alla korridorer så var vi där.
 Men då är det ingen annan där så vi fick stå och vänta tills de var klara med sin morgonfika. Sen så kommer hon, läskigatanten, och roppar så klart upp mitt mellan namn (seriöst hur svårt kan det vara att ropa upp namnet som står först?).


Jag sätter mig i stolen och gapar, eftersom jag har så ont så frågar jag om hon kan bedöva. Läskiga tanten (som var väldigt snäll) log vänligt och tog fram beskasalvan :)
Men istället för att bedöva tandköttet så bedövar hon tungan och då menar jag bara tungan!


Jag som är lite känslig frågar om det kommer göra ont, "det känns som när man plockar ögonbrynen" säger hon och klappar mig på huvudet. jag glor och säger med lite panik i rösten "men det gör ju ont! Och jag har som ett blåmärke där ju".


Så hon sätter igång och klipper och drar... Det var de plågsammaste jag varit med om det känns som om någon rycker ut hårstrån från håret och rycker det våldigt långsamt :(


Då kommer pappa in och frågar hur det går, han får ett "AJ" till svar från mig... För egentligen är det hans och mammas fel att jag måste göra det här för det är deras gener jag har ärvt... Jag borde få något fint som förlåt...


Som tur är så är pappa veterinär så han kan det där med stygn. Han böjer sig ner och kollar i min mun efter eventuella misstag... Och då kollar han på metallgrejen och säger (nu kommer det Sally och Midz :P):


"Neemen titta nu har du sån där BLINK-BLINK i munnen"


Jag kollar på min kära far... först fattar jag inte för att jag är så trött men sen slår det mig att han menar "bling-blng" och då börjar jag garva! Det roliga var att varken pappa eller läskigatanten fatta vad det var jag skratta åt :D


Sen blev pappa lite sur för han fatta att det var något han sagt och då vänder han sig om och säger hej då till läskigatanten och på vägen ut till bilen hör jag honom säga tyst "på min tid räckte det med peace" :P


Ja pappa du var säkert "cool" när du var hippie <3  




Är du en tyst tiger?
Postat av: sara

VAA?! vad gjorde dom mot min sötnos? :(

2008-03-28 @ 15:40:48

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0