Doften av lavendel är bitter

Ibland känns allt fel och meningslös. Det var ju inte det här vi hade tänkt oss. Vi som skulle erövra världen och vara de lyckligast i världen. Vi som skulle skrika från ett tak att världen var vår. Men saker blir väll aldrig som man tänk sig... Man får aldrig som man vill. När man väll får det man vill ha så vill man inte ha det så längre...


Vad ska en stackars tjej som mig göra när hon bara vill stå i solen och glänsa när det bara regnar?


Skaffa ett paraply? Tyvärr det funka inte...


Men vad gör man när en doft får en att vilja lägga sig ner och aldrig resa sig mer? När en låt får en att bli så arg att man börjar gråta? När en dikt får allt att kännas värdelöst och meningslöst? Vad ska en stackars tjej som mig gör?


Vad ska hända nu då? Hur ska det här gå?


Lägger mig under en vattenspridare så länge och önskar att jorden kunde sluka mig... Eller att det börja växa mossa på mig så ingen ser...


"Dränk dig inte i duschen det är för jobbigt att stå upp"


Dagens I-landsproblem: världen snurrar runt runt och du flyger högt högt...


Är du en tyst tiger?
Postat av: saraaa

skåne botar ditt hjärta ^^<3

2008-07-23 @ 00:34:47
URL: http://swerina.blogg.se/

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0