Julens stora paradox

Ojoj, då var de dags igen! Och i år så ligger man dessutom efter :(man ska ju vara klar innan den 22, för då är alla som värst! För man blir nedtrampad, undanknuffad och lurad att gå med i olika klubbar!


Varje år gör man av med massa pengar på saker som ingen behöver, men man köper det ändå för det är det man ska göra när det är jul.


Varför kan man inte ta alla de pengarna som man egentligen skulle gjort av med på materiella saker och ge bort dem till någon bra organisation i någons namn istället? Då skulle fler ha glädje av dem.


Men det finns en paradox! (Såklart)


Idag är det mycket prat om att skänka pengar till dem som har det mindre bra och till andra organisationer. Men å andra sidan... så skriver vi önskelistor, talar om för vänner och släkt vad vi vill ha och dessutom, så blir vi ledsna, sura och arga (ja, vi känner oss till och med ensamma och bortglömda) om vi inte får en julklapp av de personer som är nära oss!


Så hur ska vi göra egentligen? Och är det själviskt att fira jul, när det finns de som inte ens vet att det är jul?


Aja, tills vi har lyckats hitta felfria svar på alla frågor... jag vill ha ett rött paraply gott folk! :)


Är du en tyst tiger?
Postat av: acrossthehall

Jul är inte själviskt, utan istället något vi borde fortsätta uppmärksamma mycket. Fortsätt med julfirandet säger jag!!

2007-12-04 @ 22:21:57
Postat av: sara

aaw sweet.

det kan man också göra. men jag har inte råd :(

2007-12-05 @ 23:45:52

Var inte en tyst tiger!

Och du är?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Får jag ta en titt på din blogg? :)

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0